Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Har for ikke så veldig lenge siden invistert i en HTC Legend. Er veldig fornøyd med både Android og telefonen, men lurer på et par småting. For det første, er det noe poeng i å ha en såkalt oppgavebehandler? Jeg har lest både det ene og det andre, men må si jeg ikke blir helt klok på det. Jeg har uansett brukt en oppgavebehandler, som passende nok heter task manager. Den fungerer flott ved at den lukker programmer automatisk i tillegg til at man kan åpne programmet og manuet velge hva en vil avslutte. Her er det, imidlertid, noe jeg lurer litt på. I listen over kjørende program vises mer eller mindre alltid en del program som jeg ikke bruker. Hvorfor er det slik? Program som Flickr, Footprints, Peep, Facebook for HTC Sense og Friend Stream kjører så og si alltid i bakgrunnen. Dette er programmer jeg aldri bruker. Avslutter jeg de, går det ikke lange tiden før de er tilbake og kjører i bakgrunnen, selv om jeg ikke har brukt telefonen i mellomtiden. Skal det være slik? Takker for svar... Endret 12. juni 2010 av SKT Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Er du sikker på at du har "krysset av" for dei programmene du vil lukke? Eller prøvd ein annen oppgavebehandler? Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Er du sikker på at du har "krysset av" for dei programmene du vil lukke? Eller prøvd ein annen oppgavebehandler? Ja. Oppgavebehandleren lukker alle programmer som ikke er på ignore-listen. De som er på ignore-listen vil heller ikke vises i listen over kjørende program. Siden programmene jeg snakker om vises på listen over kjørende program, så er nok ikke tilfellet at de ikke er "krysset av" for. Takker uansett for forslag. Oppgavebehandleren har forresten ingen problemer med å lukke programmene, men etter et par minutter, uten at jeg bruker telefonen, vises programmene på listen over kjørende program. Kan jo godt teste en annen oppgavebehandler (selv om jeg ikke tror det er problemet). Litt synd siden jeg liker enkelheten ved den jeg bruker, men men... Noen anbefalinger? Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Er du sikker på at du har "krysset av" for dei programmene du vil lukke? Eller prøvd ein annen oppgavebehandler? Ja. Oppgavebehandleren lukker alle programmer som ikke er på ignore-listen. De som er på ignore-listen vil heller ikke vises i listen over kjørende program. Siden programmene jeg snakker om vises på listen over kjørende program, så er nok ikke tilfellet at de ikke er "krysset av" for. Takker uansett for forslag. Oppgavebehandleren har forresten ingen problemer med å lukke programmene, men etter et par minutter, uten at jeg bruker telefonen, vises programmene på listen over kjørende program. Kan jo godt teste en annen oppgavebehandler (selv om jeg ikke tror det er problemet). Litt synd siden jeg liker enkelheten ved den jeg bruker, men men... Noen anbefalinger? Høres ut som eit merkelig problem... Kan bare foreslå å bruke ein annen oppgavebehandler. Endret 12. juni 2010 av Mutu Lenke til kommentar
gwh Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 man skal la de programmene som kjører i bakgrunn bare kjøre. Dette er sakset rett utfra et innlegg i den store android tråden, Juletreduden hentet dette fra et annet sted: Jeg skumleste gjennom og fant ikke ut hvorfor det var skadelig for mobilen. Kom heller fram til at man ikke trenger å bruke task killers, for Android klarer seg selv. Har jeg misforstått? det er hvoedgrunnen. men denne quoten som jeg fant sier litt Android is different to most other phone operating systems. It's closer to Linux than any other type of operating system. Lots of services and applications constantly run in the background just like they do on Windows. However, and this is important, they do not have to use up a ton of resources. A service or app can be loaded, yet use almost no additional memory, and 0% CPU until it actually has to do something. In general, killing off stuff is a waste of time. Android automatically asks apps to close that aren't needed when it needs more memory. Killing off some of the processes you are killing off also means it'll slow your phone down, as these processes only need to reload, and when you do need to use them it means the phone will be slower for the few seconds it takes to reload them. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Har lest det før. Er nok eit poeng i det Endret 12. juni 2010 av Mutu Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Har nå slettet Task Manager for 1 min siden. Har sjekket kjørende program nå, og hittil har ikke disse uønskede programmene startet. Får vente litt til før jeg kommer med noen konklusjon, men det kan se ut som om det faktisk var Task Manager som skapte seg. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 I see. Bruker "Advanced Task Killer". Anbefaler Startup Cleaner. Rensker programmene som du ikkje bruker ved startup. Lenke til kommentar
Dr. Brodsky Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Nå har det gått noen minutter, og fremdeles har jeg ingen uønskede programmer kjørende i bakgrunnen. Kan vel da si at problemet er løst. Tenker jeg prøver meg en stund uten noen oppgavebahandler, får se hvordan telefonen oppfører seg. Takker for all hjelp. Lenke til kommentar
Sovende Panda Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Bra det ordnet seg Endret 12. juni 2010 av Mutu Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå