MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Tittelen forklarte spørsmålet ganske dårlig, men viste ikke hva jeg skal kalle det Men hva er vitsen med de klumpene i enden på noen kabler ? Har tatt bile av to kabler som brukes til samme formål, den ene med klumper (den svarte) og den andre uten (den grå). Hva er vitsen ? Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Inne i klumpene er det en kjerne av magnetisk materiale, som motvirker støy på kabelen. Lenke til kommentar
galskab Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Dette har jeg alltid lurt på! Hva heter det? (wikipedia ) Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Åja, takk skal du ha SiegoHallo Har det mye å si ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Ok, alle sammen Takk for svar. Nå lærte jeg noe nytt også Alltid lurt på det der Takker ! Lenke til kommentar
*F* Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Dem finnes også som løse komponenter, slik at man kan sette dem på kabler som ikke har fra før av Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Vil man kunne merke mye forskjell hvis man setter slik på en kabel som ikke har en slik en ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Nei, antagelig ikke. Vanligvis har man ikke problemer med elektromagnetisk støy, fordi det meste man har av utstyr er skjermet og dempet. Det er krav til utførelsen av produkter. Men hvis man fjernet alt av skjerming og demping så ville nok merkes at elektronikk ikke fungerer som det skal. Støy på radio, TV, telefoner, etc. Hovedhensikten med disse 'klumpene' er å hindre stråling ut av kabelen slik at den ikke påvirker annet utstyr. Sekundært vil den også dempe innstråling. Lenke til kommentar
Carpe Dam Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Så lærte jeg noe jeg også =P Regnet med at det var for kabelen de satt på, ikke kablene rundt =P Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Så lærte jeg noe jeg også =P Regnet med at det var for kabelen de satt på, ikke kablene rundt =P Ja, jeg regnet også med at det var pga kablen, men syntes det var rart at to kabler som kommer fra samme produsent og brukes og oppføres seg likt, så er det en med og en uten. Men tusen takk alle sammen.! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå