asicman Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg er på jakt etter et kort evt. en separat enhet som kan ta capture av video og audio inn fra scart inngang. Planen er å koble det til en Get box for så å streame ut audio/video til en HTPC som jeg har i stua. Dersom det er et kort så må det finnes drivere for Linux for kortet. Vil da også trenge noe software for encoding avhengig av hva kortet sender ut. Noen forslag? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 SCART er jo ingen spesifikasjon på hvilken type video du vil ta inn. SCART er bare en type kontakt, det er flere typer video. Kompositt er det mest grunnleggende videosignalet, og er enkelt å få inn i en PC. Men kvaliteten er laber. S-Video finnes i noen SCART kontakter. Laber kvalitet her også. RGB er bra kvalitet, men tror ikke det finnes så mange PC kort som tar det. Bare til informasjon, jeg har ikke kunnskap om kort. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 SCART er jo ingen spesifikasjon på hvilken type video du vil ta inn. SCART er bare en type kontakt, det er flere typer video. Jeg er klar over det. Er ikke sikker på om Get sender ut på RGB eller composite, hadde derfor håpet på å finne et kort som støttet begge deler. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Get dekoder har begge deler, og det har alle slike dekodere. RGB er det signalet alle vil foretrekke, det er vesentlig bedre enn kompositt. Det er bare de gamle VHS videospillerne som ikke har RGB i SCART kontakten. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Get dekoder har begge deler Bra, da kan jeg lete etter kort med RGB eller composite, men helst RGB. Regner ikke med at kortet blir kasser etterhvert som andre tilbud enn Get blir tilgjenglig. Jeg kunne også tenke meg å bruke et slikt kort til å rippe gamle VCR filmer. Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Lite kort som har RGB inn... Men jeg tror mitt gamle Hauppauge PVR-500 har det. Så da er det mulig at PVR-150 også har det. -C- Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Hvorfor ikke bare ta inn de digitale signalene rett i HTPCen? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Så da er det mulig at PVR-150 også har det. Det er en mulighet selv om jeg ikke trenger tuner, men de fleste kort kommer med det "på kjøpet". Hvorfor ikke bare ta inn de digitale signalene rett i HTPCen? Hvilken digitale signaler er det du tenker på? Lenke til kommentar
obergeru Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 De digitale som du dekoder med GET boksen kan du jo også dekode med pcen. Lenke til kommentar
asicman Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 De digitale som du dekoder med GET boksen kan du jo også dekode med pcen. Fortell! Hva kobler du coax'en til? Er det et crack for krypteringen du bruker, eller bruker du kortet som sitter i Get box'en? Lenke til kommentar
Wattengård Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 http://mspc.no/wiki/index.php/GET_kabelTV_og_Windows_Mediasenter Lenke til kommentar
asicman Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Takk for linker og tips, men finnes det noe tilsvarende for Linux? Lenke til kommentar
asicman Skrevet 15. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2010 Mythtv ser ut til å kunne brukes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå