Gå til innhold

Eyefinity med to forskjellige typer skjermer?

Valkyria

Anbefalte innlegg

For øyeblikket har jeg to stk Samsung syncmaster 960bf 19". Jeg planlegger å kjøpe meg ny PC til sommeren og med ny større skjerm (23-24"). Om jeg kjører disse 3 skjermene i eyefinity som panorama, hvordan blir det i praksis å ha to periferalskjermer som er mindre i høyde enn primærskjermen? Hva skjer med kantene i et vindu som jeg drar det fra den store skjermen til en av de mindre? Vil vinduet krympe som følge at det høyden på skjermen er mindre?

Og hvordan blir det med gaming? vil sideskjermene krympe bildet, eller er det mulig å heller miste litt av topp å bunn på sideskjermene?

Håper jeg gjorde meg forstått. Her er en tegning for å demostrere litt mer hva jeg mener med oppsettet:

post-100542-1276354035,2843_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Med forskjellig DPI vil ting få forskjellig størrelse, om DPI er den samme, men størrelsen forskjellig, så vil ting være like store, men du har plass til mindre av det.

Siden hovedskjermen din garantert vil ha høyere oppløsning, og vil være større enn de du har, så vil det bli plass til mindre ting på sideskjermene. Om du kjøper f.eks en 22", så vil oppløsningen på den være 1680*1050, og oppløsningen på de du har vil være 1280*1024. Altså er det plass til noe mindre vertikalt, og en hel del mindre horisontalt. DPI på disse er nesten lik, så ting vil være nesten like store.

Derimot om du kjøper en 24" med 1920*1200, så mister du en del vertikalt, i tillegg til at dpi er mye høyere på 24" enn på en 19", så ting vil være større på 19"erne, i tillegg til at du får plass til færre ting.

En 27" igjen vil ha samme oppløsning, men være større, så objekter vil se ca like store ut på alle skjermene. Men det er plass til mer på 27".

Som du sikkert ser så er det en balanse mellom oppløsning og størrelse for at det skal se bra ut sammen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...