Gå til innhold

ny bærbar i til studering, tips ?

Anbefalte innlegg

ja som tittelen sier er jeg på utkikk etter en ny bærbar til skolebruk. er ute etter å gjøre ett så godt kupp som mulig, altså gjerne en billig pc som tilfredsstiller krava mine, som da er:

pc-en kan MAXIMALT være 13,3" stor, harddiskstørrelse er irrelevant. ellers må pc-en være såppas god at den klarer å gjøre mer enn bare surfing og word, men HD filmer og liknende...

kom gjerne med linker til ulike nettsider som selger pc-er til gode priser.. JA, vil ikke ha pc som er mindre enn 11.6" heller..

vær så snill å hjelp meg, er blitt veldig utdatert når det gjelder bærbare, klarer ikke følge med tenkologien

Takk! :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å bumpe bør du KUN gjøre om det har gått mer enn et døgn uten svar. Oftere enn det er "masete".

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=597129

*liten og lett

*Kan gjøre mer enn word på den (har dedikert skjermkort)

Om du tror du kan klare deg uten dedikert skjermkort:

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=591243

de var dyre pc-er, hva vet du om ION teknologien? er det mange pc-er per dags dato som utnytter det, av små pc-er??

Edit: hva med denne pc-en?? er det noe å satse på?

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=585061

Endret av walt1brg
Lenke til kommentar

Alle maskinene linket i denne tråden er gode maskiner til sitt bruk.

1201N er den beste av Netbookene. Du bør være klar over at Netbooks er lagd for superenkle oppgaver som ikke krever noe særlig av hardwaren, mange av dem klarer også å spille av HD material.

Hvis du har behov for en maskin til lett bruk som surfing, litt office og kanskje se på noe film, HD eller annet så kan en Netbook gjøre dette.

Har du derimot ønsker om å se på film fra Youtube og andre løsninger som bruker mye cpu så må du helt i den øverste enden av Netbook serien som den 1201N du selv linket til, eller gå for maskiner som ligger over Netbooks hardware messig.

Ett annet aspekt ved 1201N er at du kan få maskiner til rett under 5000kr som yter vanvittig mye bedre enn 1201N, som f.eks, Acer Aspire TimelineX 3820T , pris 4995kr. NB. Denne modellen er på tilbud denne helgen og koster normalt borti 1000kr mer.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

endte opp med maskina Asus Eee Pc 1201N

svært fornøyd med pc-en så langt, maskina spiller HD 1080p uten noe som helst problem, og ellers i bruk opplever jeg lite som tyder på at maskina er såpass liten som den er, tenker da på at maskina faktisk er kjapp i vendingene når det gjelder dagligdagse oppgaver..

kan anbefales for enhver som er ute etter en mini-bærbar men har lyst på en pc som takler mer enn bare surfing...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...