Gå til innhold

brus over tastatur

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nei, men du burde ta å fjerne alle knappene så ta en våt klut å få vekk alt som er der.

Din luring! Tastene på et tastatur i bærbar sitter fast med saksefeste. Hvis man plukker vekk en knapp knekker man feste.

Hele tastaturet må ut og legges i ferskvann til sukkeret er løst opp. Deretter tørkes VELDIG godt og monteres tilbake i laptoppen.

Endret av kehax
Lenke til kommentar

hvem har sagt at det er en laptop? da ville han kansje ha spesifisert det?

Du er i forumet for bærbare datamaskiner.

PS: trådstarter skriver også at hun lurer på om den må inn til reparasjon. Med andre ord så virker det ikke som om det er et tastatur for en stasjonær maskin hun snakker om.

Endret av kehax
Lenke til kommentar
nei, men du burde ta å fjerne alle knappene så ta en våt klut å få vekk alt som er der.
Din luring! Tastene på et tastatur i bærbar sitter fast med saksefeste. Hvis man plukker vekk en knapp knekker man feste.Hele tastaturet må ut og legges i ferskvann til sukkeret er løst opp. Deretter tørkes VELDIG godt og monteres tilbake i laptoppen.

På min gamle Toshiba gikk dette.

Gamer92; Bilder i signatur er ikke lov på dette forumet.

Lenke til kommentar

Nei, det er ikke noe problem å fjerne knappene hvis man er forsiktig fordi det er lett å ødelegge festene som kehax sier. Dessuten må man jo huske hvor tastene hører hjemme etterpå når de skal tilbake.

Å fjerne hele tastaturet tar ikke lang tid, kommer an på hvilket merke laptopen er, men på min Dell XPS tar det mindre enn 2 minutter å fjerne tastaturet. Er man rask, ca 1 minutt og hele tastaturet er ute. Klart det beste å fjerne hele tastaturet for så å skylle det i vann og la det tørke skikkelig. Men dette er opp til hver enkelt.

Lenke til kommentar

Har prøvd å ta opp en og en tast for å tørke under der, det gikk veldi greit, knakk bare en sånn ting. Men knappene er like treige og funker ikke alltid å trykke på.

Har en hp pavilion dv6, skjønner ikke helt åssen man skal få fjerna tastaturet fra pc'n.

Lenke til kommentar

Uten at jeg har sett på den pc'en før så vil jeg tro at på toppen av tastaturet langs kanten så sitter det noen små klips som du skal dytte mot deg, også sitter det sannsynligvis et par skruer på undersiden, pleier å være merket med et lite tastaturtegn så du slipper å skru ut alle skruene. 

Husk at hvis du får løs tastauret så sitter det en veldig ømfintlig flex kabel under der som er veldig lett å ødelegge hvis du bare røsker tastaturet opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...