r2d290 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Heisann I arbeidskontrakten min står det: Stillingsbetegnelse: Butikkmedarbeider Ansettelsesform: Fast ansatt butikk Arbeidstimer per uke: 12 Stillingen omfattes av Arbeidsmiljølovens kap 10 om arbeidstid. Arbeidstiden følger den til enhver tid gjeldende arbeidstidsordning jfr. Arbeidsmiljøloven § 10-3. Arbeidstimer vil per uke fordeles i henhold til enhver tid gjeldende arbeidstidsskjema. Jeg var en uke forsent ute med å si ifra at jeg ønsket ferie i sommerferien, så jeg har ikke fått noen sommerferie. Vanligvis jobber jeg 5 og en halv time i uka, pluss 8 timer hver fjerde lørdag. I sommerferien er jeg satt opp til å jobbe fem dager i uka gjennom hele ferien, med 4-8 timers arbeidsdager, uten at jeg har bedt om dette. Kan jeg nekte å jobbe så mye? Hvis jeg kan: kan jeg velge å si opp jobben min på dagen hvis arbeidsgiver ikke imøtekommer kravet? Hvis ikke: Hva kan jeg gjøre? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 du kan jo spørre om hvorfor du er satt med så mange timer i uken? på en annen side så kan du jo faktisk tjene litt penger også! Lenke til kommentar
r2d290 Skrevet 24. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 24. juni 2010 Saken løste seg etter samtale med sjefen =) Lenke til kommentar
affe90 Skrevet 25. juni 2010 Del Skrevet 25. juni 2010 Saken løste seg etter samtale med sjefen =) Hva løste seg? Kan du fortelle oss hva som skjedde? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå