Sempai Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, Problem 1) - Jeg har av og til problemer med å få startet PCen. Maskinen slår seg på (viften går), men skjermen forblir svart og ingenting skjer. Når maskinen starter opp kommer jeg alltid inn i Windows. Dette problemet har vart en stund, men ved flere oppstartsforsøk kommer jeg alltid inn på PCen. Problem 2) Maksinen min fryser helt tilfeldig. Det kan være på skrivebordet, mens man surfer på nettet eller ved spilling. Det som skjer er at bildet og tastaturet fryser helt. Derimot kan jeg bevege musen (uten at jeg kan trykke på noe). Maskinen kjører fortsatt og lager ingen ulyder. Når jeg er på skrivebordet og maskinen låser seg, ser det ut til at prosessoren ikke arbeidet (noe jeg ser på sidebaroversikten i Vista). Når dette skjer må jeg slå av maskinen manuelt, og problemet med oppstarten er mer tydelig. Jeg har i en stund vært plaget av noe ustabilitet (inkl. bluescreen noen ganger), men nå låser maskinen seg ikke lenge etter oppstart. Holder fabrilsk på å ta backup av de viktigste filene mine (men har allerede måttet restarte maskinen 10 ganger). Har testet begge rambrikkene, og det ser ikke ut til at denne er problemet. Er det noen som vet hva problemet kan være? Mvh. Sempai ----------------------------------------- Asus G1S 15.4"WSXGA+ GeForce Go 8600M 256 DDR3, Intel Core 2 Duo T7700 2.40GHZ 4MB 160GB SATA 7200RPM 2.5" Transcend 2*2GB Jetram DDR2 667MHz SO-DIMM Windows Vista 32 ------------------------------------------ Lenke til kommentar
Sempai Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg fikk i sikkerhetsmodus tatt backup av filene mine uten at PCen låste seg. Jeg har nå kjørt "recovery" på PCen, samt innstallert et program for "temperaturovervåkning". Rett etter gjennopprettingen hadde CPUen en temperatur på 82 grader celsius! Dette er nok problemet til at CPUen ser ut til å gå i "dvalemodus"/nekter å starte opp. Noen som har erfart dette tidligere? Tips til hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det kan v ære støv som er årsaken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå