Shivaspace92 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 hei,vet ikke om dette er riktig sted men prøver:P, lurte bare på hvordan utdanning man må ha for å jobbbe på datakjeden eller noe lignende osv... Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 For å jobbe i datakjeden trenger du vel ikke noe utdanning mtp. hvordan de som jobber der nå er, 0 kunnskap og 0 kundeservice. 1 Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 haha , ok:P vil bare ha en jobb nå som jeg starter på skole osv:P moneyz! har kunnskap innen data osv Lenke til kommentar
Lexiboij Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Er vondt å si det, men vil anbefale norsk grammatikk. Ellers så krever det ikke mye utdanning for å jobbe i en butikkkjede. Vil du lenger opp i systemet så krever det noe, men vet ikke hva. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden. Du må nesten spørre dem hva de ser etter. Endret 12. juni 2010 av Bytex Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden. Du må nesten spørre dem hva de ser etter. ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:)) Endret 12. juni 2010 av GaMeR92 Lenke til kommentar
SmileTime Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden. Du må nesten spørre dem hva de ser etter. ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:)) Vel, jeg jobber på datakjeden, og man må faktisk kunne en del. Kunder spør om alt mulig, fra hardware til mobiltbrebånd. Jo større interesse du har, desto fortere vil du lære. Hvis man er engasjert, og et ja-menneske, er jobben noe for deg. Tålmodighet og et smil er viktig, kunder forventer 10 ganger mer enn man selv gjør. Selv har jeg jobbet som yngst i Datakjeden AS i snart 2 år, og det har kommet og gått hele 12 stykker. Så jo mer man vill, desto lengre kommer man (((: For å jobbe i datakjeden trenger du vel ikke noe utdanning mtp. hvordan de som jobber der nå er, 0 kunnskap og 0 kundeservice. Hvis du har fått så dårlig service, lurer jeg veldig på hvilken butikk det er, så kan jeg fint ta kontakt med de, og forklare at de får klager på service. Lenke til kommentar
Shivaspace92 Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Er jo bare en "vanlig" butikkjobb egentlig, bortsett fra at de er litt datanerder på fritiden. Du må nesten spørre dem hva de ser etter. ja tenke jeg også men måtte bare forsikre meg:) hadde vært kjekt om en som jobber/jobbet i datakjeden kunne fortelle litt her på forumet:) eller om andre vet noe mer:)) Vel, jeg jobber på datakjeden, og man må faktisk kunne en del. Kunder spør om alt mulig, fra hardware til mobiltbrebånd. Jo større interesse du har, desto fortere vil du lære. Hvis man er engasjert, og et ja-menneske, er jobben noe for deg. Tålmodighet og et smil er viktig, kunder forventer 10 ganger mer enn man selv gjør. Selv har jeg jobbet som yngst i Datakjeden AS i snart 2 år, og det har kommet og gått hele 12 stykker. Så jo mer man vill, desto lengre kommer man (((: For å jobbe i datakjeden trenger du vel ikke noe utdanning mtp. hvordan de som jobber der nå er, 0 kunnskap og 0 kundeservice. Hvis du har fått så dårlig service, lurer jeg veldig på hvilken butikk det er, så kan jeg fint ta kontakt med de, og forklare at de får klager på service. takker for svar:) men så det er ikke no utdanning man må ha men bare kunne en del ? Lenke til kommentar
SmileTime Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 (endret) takker for svar:) men så det er ikke no utdanning man må ha men bare kunne en del ? Hvis man skal være selger, trenger man bare engasjement. Selv har jeg grunnkurs elektro, hvor jeg lærte en del hardware og bruk av multimeter. Videre tok jeg IKT-servicefag. Dette la grunnlaget mitt som selger, og hvis du følger med på sider som Hardware.no, PCworld.no, osv, (og selvfølgelig hva konkurrenten MAC gjør), har du mye å bygge på. Det er viktig å kunne lese kunder etter hva de vil trenge, men de fleste i kjeden har god opplæring. Hvis du ønsker jobb som teknikker, er det mye mer komplisert. Man kan starte som lærling, men må ha utdannelse innen Elektro - dataelektroniker, eller IT-konsulent. Hvis man starter nederst, og jobber seg oppover, vil du lære mye på veien. Jeg kunne ikke engang 1/10 av hva jeg kan nå, i motsetning til når jeg startet. Jeg startet som lagerarbeider, og nå er jeg selger. (LAAANGT innlegg )) Endret 12. juni 2010 av SmileTime Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå