GalFisk Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Win98 sa at jeg hadde badsector, og ScamDisk bladde opp med røde fine B-er på min to år (eller.no) gamle Fujitsu... jeg som trodde min IBM75GXP skulle dø først, men den har bare trøblet en gang. Nå stoler jeg ikke 110% på at jeg virkelig har badsector (selv om jeg vel egentlig ikke har noen grunn til å ikke stole på det), så jeg lurte på om det finnes noe program som kan teste disse, og bare disse, sektorene og se hva som er galt. ScanDisk insisterer på å teste ALT, og det tar timesvis. Og format /c har det med å godkjenne sektorer som bare lager trøbbel etterpå, dessuten spiser det opp alt jeg har på disken... Lenke til kommentar
jhbamse Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Prøv å laste ned diagnose programmet til fujitsu fra: http://www.fujitsu.com/download/hdds/ Lenke til kommentar
skarsk Skrevet 1. februar 2002 Del Skrevet 1. februar 2002 Det kan være lurt å dele opp HD i flere partisjoner, f.eks. tre i dette tilfellet. Da vil man kunne kjøre Scandisk/Defrag hurtigere på den partisjonen som er skadet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå