MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Hei. Har to pc-er som er koplet sammen med krysset nettverkkabel. Begge er medlem av samme hjemmegruppe. Noen som vet hvordan jeg kan sende melding til vekommende ? Tenker da popup beskjed. Lenke til kommentar
hokuspokus111 Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Start cmd og skriv msg * dinbeskjed prøv det Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Takk for svar. Testet det, man da kommer den beskjeden kun på den pc-en man skriver beskjeden på, å det er jo ingen vits i ? Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Når jeg skriver MSG (datamaskinens navn) (min beskjed) og trykker enter får jeg beskjed om at den pc-en finnes ikke eller er frakoplet, men det er den ikke. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Er ikke net send deaktivert som standar siden XP? Mener man må aktivere dette manuelt nå siden denne tjenesten ble en del misbrukt. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Hvordan gjør man dette ? Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Du er nødt til å aktivere Messenger Service, dette gjør du ved å gå til services (Start > Kjør > services.msc). Finn Messenger Service og start denne. Hugs å gjere dette på begge maskiner. Du skal no kunne sende <net send datamaskinnavn melding> samt <net send melding> innenfor di(tt) arbeidsgruppe/domene. - Gaute Endret 22. juni 2010 av Senzation Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Den kjør-kommandoen virker ikke... Lenke til kommentar
Senzation Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Beklager, jeg mente services.msc, ikke .msg. Lenke til kommentar
MrAvionics Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 Finner ikke Messenger service inne på den lista... Lenke til kommentar
Chavalito Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 (endret) Messenger service finnes ikke i Windows Vista og Windows 7, derfor finner du ikke den servicen. Den er visst erstattet av msg.exe. Åpne system symbolet og skriv msg, da vil du få opp en liste med parameter du kan bruke. Obs, msg.exe gjelder visst kun Ultimate og Business versjon, ikke Home versjoner, dessverre. Endret 23. juni 2010 av Chavalito Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå