Gå til innhold

skal bygge pc... men HJELP!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg orker ikke sette opp et komplett forslag for deg (men kanskje noen andre gjør det). Jeg vil dog påpeke at du bør fortelle oss følgende:

- Skal du ha skjerm?

- Skal du ta med noen komponenter fra gammel maskin? Kabinett, skjerm, mus, harddisk, tastatur og kanskje PSU er ofte kandidater for dette. Evt. bare skriv hva du har i nåværende maskin så kan folk på forumet foreslå utifra det.

- Beskriv gjerne bedre hva du skal bruke maskinen til. Hvis det er bare spilling og ingenting annet så er det greit nok, men om du også skal gjøre andre krevede ting med den utenom det helt vanlige, eller du for eksempel ønsker å ha mye harddiskplass eller noe sånt så er det lurt å fortelle oss det så vi kan komme med mer passende forslag.

Svarer du på disse tingene vil det hjelpe deg å få et bedre svar. Sorry at jeg ikke har tid til å sette opp et forslag selv.

Ellers: vurder å endre tittelen på posten til noe mer beskrivende. For eksempel "hjelp til valg av komponenter i spillPC" vil være mye mer informativt, og forhåpentligvis trekke flere folk inn her som er villige til å hjelpe.

-Stigma

Lenke til kommentar

Som Stigma sier er det lurt å komme med litt informasjon om dit nåværende systemet og hva skal du bruke pc-en til.

Her har du et forslag til hardware fra komplett med nyeste seks-kjenneren til AMD med ATI 5870. Siden du har hat et system tidligere forvente jeg du har OS og CD/DVD rom. (Ingen kabinett kun hardware)

Link Handlevogn Komplett.no

Endret av Tj-nome
Lenke til kommentar

Jeg er ikke helt enig med 6 kjerne prosessor som valg til spillmaskin. det er en fin CPU, men om spill er hennsikten til maskinen kommer du lengre med pengene med en rask dualcore eller evt. quadcore. Det er lite eller ingenting som bruker 6 kjerner effektivt i spill.

-Stigma

Lenke til kommentar

Dette er et bra setup som jeg vurderer å kjøpe selv. PS , har fått gode anmeldelser på dette setupet da jeg la ut en lignende link som din.

Denne handlelista er lagd fra komplett. Det blir enda litt dyrere enn det står på bildet pga noen aav komponentene var på tilbud. Du kan eventuelt ta vekk SSD hardisken og kjøpe 5870 skjermkort

post-215350-1276334869,7227_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...