Wisd0m Skrevet 16. juni 2010 Del Skrevet 16. juni 2010 (endret) Tviler nok på at det gjelder diesel. VW har allerede 3-sylinderet dieselmotorer. Endret 16. juni 2010 av Wisd0m Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Jeg siktet til bensinmotorer, hvis det skulle være uklart. Det er to- og firesylindrete bensinmotorer som gjelder for VW fremover, gjerne kombinert med både turbo og kompressor. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 17. juni 2010 Del Skrevet 17. juni 2010 Tviler nok på at det gjelder diesel. VW har allerede 3-sylinderet dieselmotorer. Ja det vet jeg vel. Har jo hatt det i ørten år allerede, og de går IKKE pent, for å si det sånn. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 18. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2010 Jeg siktet til bensinmotorer, hvis det skulle være uklart. Det er to- og firesylindrete bensinmotorer som gjelder for VW fremover, gjerne kombinert med både turbo og kompressor. Polo og Fabia leveres med tresylindret 1,2 liters bensinmotor på 60 eller 70 hester. 1,2 TSI med 86 eller 105 hester er firesylindret. Lenke til kommentar
Skavold Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Ja, men ingen av de motorene har pustehjelp. Jeg har også hørt at de tre-sylinder-motorene skal fases ut ganske snart og erstattes med to- og fire-sylindrede utgaver. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 (endret) du har ikke vurdert den nye polo cross? Billigere og ser mye bedre ut, imo : ) fremme: og bak: Endret 3. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Den poloen ser da ut som en klassisk upraktisk og lav småbil som bare er en plage på alle vis. Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Liten, lav, trang og alt for smått, man får jo ikke med seg noe som helst. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 bagasjeplassen er det det står på, sjåfør og passasjerer har god plass. Det er ikke en lav bil selv om den er lavere enn yeti. Scirocco er en lav bil (og enda fetere) : ) Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. juli 2010 Del Skrevet 3. juli 2010 Kan ikke fordra lave biler, og bagasjeplass bør måles i x antall kubikkmetre Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 7. juli 2010 Del Skrevet 7. juli 2010 Jeg har kjørt Polo med 1.4 TDI 3-sylindret, den går greit så lenge den er i fart, men på tomgang minner den om min bestefars gamle Ford Dexta-traktor. På jobben har vi et par Aygo med 3-sylindret bensin og multi-mode gearkasse (elektronisk styrt manuellkasse), en total tragedie. Mulig opplevelsen er bedre med manuell, har ikke prøvd den. Byttet bil selv i fjor vår, en 2-liter TDI, men det er kjedelig. Drar godt på lave turtall, greit nok det, men mister draget over 4000. Har kjørt mye turbodiesel fra mange merker de siste 7-8 årene, og det er ingen som jeg vil kalle "sportslige". Det er forskjell på de, men den store forskjellen er om de drar godt fra 1500 eller 2300, etter 4000 er de like trege alle sammen. Liten bensinturbo er noe som jeg tror det vil komme mer av de nærmeste årene. Neste gang jeg bytter bil, blir det en liten bensinturbo. Jeg kjører også MC, og ingenting kan måle seg med å se turtallsnålen passere 10.000 og fortsatt ha god aksellerasjon. En dieselmotor er som å kjøre en gammel BMW-MC med 2-sylindret boxer i forhold. Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 17. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 17. juli 2010 Jeg kjører selv en 3-sylindret 1,4 TDI i min Roomster, og det er ikke akkurat noen fornøyelse å kjøre selv om den karrer seg fram på et vis. Jeg opplevde den firesylindrede 1,2 TSI motoren jeg prøvde i en Yeti som langt mer spenstig, og ikke minst stillegående. Ellers tror jeg det blir litt feil å sammenligne de elektronisk styrte manuelle kassene med dobbeltclutshkassene til VAG og de andre som kommer med dem. Og jeg skjønner ikke helt sammenligningen mellom Polo Tupperware Edition og Yeti. Det er to ganske forskjellige biler. Skal man sammenligne Polo med Skoda må det bli med Fabia. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 17. juli 2010 Del Skrevet 17. juli 2010 Og jeg skjønner ikke helt sammenligningen mellom Polo Tupperware Edition og Yeti. Det er to ganske forskjellige biler. Det har du strengt tatt helt rett i. Det var tatt litt ut av det blå, stort sett bare fordi jeg liker den nye poloen : ) Lenke til kommentar
Flippo Skrevet 22. juli 2010 Del Skrevet 22. juli 2010 Fiat har koka sammen en en 0.9 liter 2 sylindret greie som kommer i versjoner opp til 105HK. Pluss at dem snakker om å kombinere den med en elmotor i girkassa, burde gi mere drag på lavt turall. http://green.autoblog.com/2010/07/22/fiat-to-expand-twinair-engine-range-2-cylinder-mill-headed-to-c/ Lenke til kommentar
Mythos Skrevet 22. juli 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juli 2010 Joda, leste mye interessant om den TwinAir motoren fra Fiat på bilnorge.no, men den er vel først og fremst beregnet på litt mindre biler enn Yeti, som Fiat 500. Jeg synes downsizing trenden er interessant for de av oss som ikke er så interessert i mest mulig kubikk, og en ekte Cinquecento hadde som kjent bare to sylindre. Hybrider med elektrisk hjelpemotor blir også helt sikkert mer vanlig etterhvert. Men på den annen side er jeg ikke spesielt imponert av den lille tresylindrede 1,4 TDI motoren jeg har i min Roomster. Jeg er derfor iboende skeptisk til alt under fire sylindre. Men den lille 1,2 liters TSI motoren skal jeg kunne klare meg med. Jeg ble lettere imponert av en prøvetur med den lille turbomotoren. En annen sak som trekker ned for dieselmotorer for min del er at de fleste kjøreturene vi har er på omtrent 5 km, og da rekker TDI motoren knapt å bli lunken om vinteren. Det er sikkert ikke bra for hverken motoren eller miljøet. Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Småkjøring + bensinmotor = win. Jeg hadde aldri kjøpt dieselbil hvis den bare skulle vært brukt til småkjøring.. (Bare se på hva den kommunestriden har utløst. Må jo være passe teit å ikke sjekke fakta og behov før man handler inn masse biler. http://www.dagbladet.no/2010/07/26/nyheter/bil/diesel/hjemmetjenesten/12665285/) Men back to topic. 1,2 literen til Skoda har jo solgt 100.000 enheter nylig, så den dekker tydeligvis et bredt marked. Jeg har selv sammenlignet den den med 1,6 CR dieselen og forskjellen er minimal hva ytelser angår. Og med 1,4 literen har de klart å få ut 266 hk med 4-motion og DSG og et forbruk på 0,91 mila. (Og et sinnsykt lydanlegg) http://www.motorauthority.com/blog/1027978_vw-golf-rave-270-debuts-at-essen-show Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 (endret) Og med 1,4 literen har de klart å få ut 266 hk med 4-motion og DSG og et forbruk på 0,91 mila. (Og et sinnsykt lydanlegg)http://www.motorauthority.com/blog/1027978_vw-golf-rave-270-debuts-at-essen-show Er nok ingen 1.4. men en 2.0 The estate is powered by VW’s familiar 2.0-litre turbocharged engine, but it’s tweaked to give 266bhp – an increase of 69bhp over the standard GTI. The firm’s 4Motion all-wheel drive and DSG sequential manual gearbox also feature. http://www.autoexpress.co.uk/news/autoexpressnews/213801/volkswagen_golf_rave_270.html#ixzz0usG2KnkM Endret 27. juli 2010 av Simkin Lenke til kommentar
Auto Asmodeus Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Og med 1,4 literen har de klart å få ut 266 hk med 4-motion og DSG og et forbruk på 0,91 mila. (Og et sinnsykt lydanlegg)http://www.motorauth...s-at-essen-show Er nok ingen 1.4. men en 2.0 The estate is powered by VW’s familiar 2.0-litre turbocharged engine, but it’s tweaked to give 266bhp – an increase of 69bhp over the standard GTI. The firm’s 4Motion all-wheel drive and DSG sequential manual gearbox also feature. http://www.autoexpre...l#ixzz0usG2KnkM Oups. Leste litt for fort der ja Fikk med meg en plass at 1,4 literen kunne yte 10-15% mer enn 2,0 fsi, men jeg finner det ikke just nuh.. Uansett er det stykke unna 270 hk - my bad Lenke til kommentar
ErikBlodøks Skrevet 27. juli 2010 Del Skrevet 27. juli 2010 Kjørte en Seat Ibiza med 1,2 liters bensinmotor. 70 hester eller noe. Vi var 4 stk i bilen + bagasje for 4 dager. Reiste fra Geilo til Stavanger. Den trakk helt utmerket. Du hadde nok krefter til å kjøre uproblematisk. Morsom turtallsmotor. Meget imponert! Tipper en bil med en slik motor og slik last knapt nok klarer 0-100 km/t under 20 sek. At det er fantastisk for noen, er mer komisk enn underholdende å lese. Hehe, alt tatt i betraktning vet du Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå