cannibalc Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Hei , skal kjøpe en iphone av en kompis, og han har mista passordet . hvordan kan jeg få låst den opp ? må jeg gå til en teleon kiosk ellerno eller kan jeg gjøre det hjemme? Lurer på noe mer også som jeg fant ut Han hadde funnet den det var derfor , hva skal jeg gjøre , synes dere jeg burde kjøpe den ? Endret 11. juni 2010 av cannibalc Lenke til kommentar
Runar Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du finner en detaljert løsning på problemer på supportsidene til Apple. Her er et utdrag: Hvis du ikke husker koden, må du gjenopprette enheten ved å bruke datamaskinen du sist synkroniserte med. Dette lar deg nullstille koden og synkronisere dataene på nytt fra enheten (eller gjenopprette fra en sikkerhetskopi). Hvis du gjenoppretter på en annen datamaskin som aldri har blitt synkronisert med enheten, vil du kunne låse opp enheten for bruk og fjerne koden, men dataene vil ikke være der. Løsningen er å synkronisere iPhonen med datamaskinen til kompisen din (hvis du vil beholde alt som er på den) eller med din egen (hvis det ikke gjør noe om alt blir slettet). Lykke til! Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1234 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Hei , skal kjøpe en iphone av en kompis, og han har mista passordet . hvordan kan jeg få låst den opp ? må jeg gå til en teleon kiosk ellerno eller kan jeg gjøre det hjemme? Lurer på noe mer også som jeg fant ut Han hadde funnet den det var derfor , hva skal jeg gjøre , synes dere jeg burde kjøpe den ? Dersom jeg forstår deg rett så har en bekjent av deg funnet en iPhone - som du vurderer å kjøpe av han. Dersom dette er tilfelle er han pliktet til å overlevere telefonen til politiet iht. "Lov om hittegods". Dersom du kjøper telefonen kan du bli dømt iht. straffelovens § 394, ettersom du ulovlig tilegner deg hittegods. Straff? Bøter eller fengsel inntil 6 måneder. Lenke til kommentar
MilKman' Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 ah La ikke merke til at han hadde funnet den... Det går jo under Norges Lover, akkurat som du skulle kjøpt "Skrik"-maleriet, etter det hadde blitt stjelt. Ikke kjøp av han. Kjøp deg heller i butikken for en ærlig penge. Si til kompisen din at han skal levere den til politiet, eller i det minste prøve å finne eieren. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå