slimer Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 noen som kan fortelle meg forskjellen mellom amd Xp og Amd mp cpuer?hva lønner seg?og hvordan er det med hovedkorta?støtter de fleste hovedkorta begge cpuer? eller er mp kun for dual cpu?? Lenke til kommentar
frank_jarle Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 XP er single CPU og MP er for dual system. Jeg husker ikke for øyeblikket, men jeg mener å huske at et tysk nettsted har testet ut at man kan bruke en XP cpu på et dual system. Men jeg går utifra at MP er garantert å kunne brukes på et dual system, mens ikke XP. Frankey Kr.sand Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 XP kan du faktisk bruke i dual-systemer også. Den eneste forskjellen er at MP er multiplier-opplåst og sertifisert for dual. Hvis du har mulighet til det, bør du kanskje teste med et par CPUer først; det er jo ingen garanti for at det virker. En ny bios kan også gjøre susen. Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 XP kan du faktisk bruke i dual-systemer også. Den eneste forskjellen er at MP er multiplier-opplåst og sertifisert for dual. Hvis du har mulighet til det, bør du kanskje teste med et par CPUer først; det er jo ingen garanti for at det virker. En ny bios kan også gjøre susen. Lenke til kommentar
-balder- Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 les og lær :smile: http://www.pcworld.no/dataguiden/tester/cp..._athlon_mp.shtm Lenke til kommentar
byggeren Skrevet 30. januar 2002 Del Skrevet 30. januar 2002 Den artikkelen i PCworld viser ytelsesforskjellen mellom en vanlig tbird og en MP prosessor. Da XP prosessoren yter nøyaktig likt som MP prosessoren, kan du godt si at artikkelen viser forskjellen mellom tbird og XP prosessorene. Eneste forskjellen på MP og XP prosessoren, er som det er nevnt over at MP er "sertifisert" for multiprosessor systemer. Samt at den er ulåst. Og prisen da selvfølgelig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå