Solsviken Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Skal gå til innkjøp av en ny laptop, har i dag HP HDX 16 som jeg begynner å bli en smule lei. Krav til ny laptop: 1920x1080 oppløsning God farge og lysstyrke på skjermen (liker Dell sine farger og lysstyrke) SSD harddisk (ikke absolutt krav, siden disse ofte er på bygg selv løsninger) Numerisk tastatur Andre momenter: Minimum 15,4" - Gjerne 17" Skjermkort trenger ikke være det beste, men bør klare noe enkel videoredigering Har forsøkt å sømfare markedet til en viss grad, men finner ikke så mange maskiner som oppfyller kravene mine. Har dere noen å anbefale ? Lenke til kommentar
NVaage Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hmm.. hvor høyt er du villig til å gå i pris kan man vel spørre. Alienware skulle jo klare oppgavene du tenkte på og litt til antar jeg? Da får du jo også en Dell-skjerm og den 17" til M17x står det skal klare 1920x1200. Men det blir fort ganske så dyrt. Lenke til kommentar
Agentspoon Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Dell Studio XPS 16 har en helt suveren skjerm i hvert fall. Maskinen blir veldig varm, som er dens eneste svakhet bortsett fra vekt. Men det er vel å forvente når du går i den størrelsen. Lenke til kommentar
Solsviken Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Altså pris opp mot 15k eller noe slikt. Dell XPS 16 har jeg sett på, maskinen oppfyller alle krav utenom ett, den har ikke numerisk tastatur. Så den er utelukket da jeg er helt avhengig av å kunne bruke numerisk tastatur. Gidder ikke ha med sånn USB greie som jeg må koble til sammen med dataen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå