Uderzo Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hei! Jeg opplever ofte en slags forsinkelse mellom øret og hjernen. For å ta et ferskt eksempel. Jeg var nede på rema 1000 i stad for å kjøpe mel til fredagsvaflene. "ja takk til pose", betalte og sa ha det. I det jeg snur meg for å fylle opp posen sier kassedama "vil du ha kvitteringen?". Jeg enser noen alla dette: hmnnhmhgmhhf. Jeg må ha virket utrolig uhøflig. Det er ikke meningen, til alle kassadamer og kassamenn der ute. Vel ute av butikken detter plutselig setningen som ble ytret av kassadama ned i hodet mitt. Som om jeg plutselig forstod et fremmed språk. Det er plutselig glassklart hva som ble sagt, selv om jeg såvidt enset at noe ble sagt. Det er veldig veldig pinlig. Jeg må virke som en idiot når dette skjer. Det varierer alt fra 5 sekunder til 5 minutter for å dekode hva som har blitt sagt i disse episodene. Feiler det meg noe eller er dette vanlig? Andre som opplever dette? Er det mulig at en underliggende nervøsitet kan være årsaken? Takker for alle tanker, tips og råd Lenke til kommentar
Kakeshoma Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har ikke noe konkret eksempel, men har skjedd mange ganger at noen sier noe, så hører jeg ikke noe av hva som ble sagt. Men etter en stund så jahaaa, det var det h*n sa ja... Plutselig skjønner man nøyaktig hva som ble sagt... Skjer ikke så ofte da, men rare greier. Lenke til kommentar
sovepute Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Det trenger ikke være mer alvorlig enn at du bare var litt ukonsentrert da du betalte. Hender av og til med meg selv også, og da er det som regel fordi jeg står helt i min egen verden, med tankene et annet sted. Lenke til kommentar
Complexity Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Skjer ofte med meg og.. Damen i kassen sier: 867kr, jeg betaler å går.. Nesten hjemme så kommer jeg på: 867kr?!?! hva i alle dager? var det så dyrt? Uten å ha sett på kviteringen.. Har nokk noe med konsentrasjonen å gjøre vil jeg tro. Lenke til kommentar
Left Blank Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Å dra til butikken som du sikkert har gjort tusenvis av ganger er ganske monotont, samtidig som man tenker gjerne på andre ting.. Det du kan gjøre neste gang er å fokusere mer og droppe tanker.. Vær litt mer til stede i situasjonen. Jeg syntes ikke det er noe rart med det der.. Det er ingen som er fullt konsentrert på omgivelsene sine hele dagen.. Særlig når man gjør monotone repetitive ting som man har gjort mange ganger så går alt litt på automaten.. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Skjer med meg noen få ganger, akkurat som om det tar et sekund eller to før jeg faktisk oppfatter hva som blir sagt til meg. Er nok bare fordi man tenker på noe helt annet. Lenke til kommentar
Dynejonas Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Tror dette er helt vanlig. Det skjer også av og til til meg med bilder. Jeg ser litt og klarer ikke å "forstå" hva det er på bildet og plutselig treffer det meg som ett tonn mursten. AHA! Endret 14. juni 2010 av Dynejonas Lenke til kommentar
Gjest madman Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 oppleved dette støtt og stadig selv... er nok ganske ufokusert til vanlig, tror jeg... (ADD, kansje?) Lenke til kommentar
Shibiz Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Prøv en ipconfig /release så ipconfig /flushdns også til sutt ipconfig /renew. Hjelper for meg. Eller vask ørene dine Lenke til kommentar
Niinja47 Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Jo! I går var det denne artikkelen på VG om at profesjonelle dataspillere har like bra reaksjonsevne som jagerfly soldater, men like dårlig helse som en 60 åring som røyker 20 ganger om dagen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå