Snabel Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har akkurat bygget en maskin med en RE 3 + i980es , har testet medd diverse minne brikker og kjører nå med 1600mhz muskhin 6x2 brikker. Det som viser seg er at jeg må ha like mye QPI spening som dram spenning altså 1.66 volt for å få kortet forbi posting. men alikevel er systemet fryktelig ustabilt og rebooter i hytt og pine. Kan det være mulig at QPI må økes såppass, eller er det en åpenbar feil her? Temperaturen på cpu ligger idle rundt 34 grader all hjelp mottas med takk. Snabelen Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Jeg kjører minnet mitt på 1700 ish med 1.35v QPI-spenning, 1.65v på DRAM. Kunne du limt inn BIOS-innstillingene dine? Tenker på CPU/DRAM og de forskjellige spenningene. Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Hei, takk for svar. Jeg kjører faktisk allt annet på auto, bortsett fra 1.66v dram OG 1.66v på QPI. Dersom jeg ikke kjører opp QPI opp på samme spenning som dram så poster pc'n men rebooter før windows begynner å loade... Lurer på om cpu'n er defekt... Den ville nemlig ikke opp på et gigabyte ud7 heller.. Har du koblet til begge 4 pins PSU kontaktene... har nemlig bare 1 4pin ut fra corsair PSU'n min (950w) Snabel Lenke til kommentar
DuraN Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Har koblet til en 8-pins, en 4 pins og den siste 4-pins-kontakten som er ved PCIe-slotten. Det kan høres ut som om IMC-en på CPU enten er veldig dårlig eller defekt ja. Har du prøvd å kjøre QPI i slow mode? Lenke til kommentar
Snabel Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Hei, nei det har jeg ikke, men det kan jeg jo prøve nå. Skal bytte ut CPU'n med en i920 i ettermidag og se om jeg har de samme problemene da... Men heller mot at CPU'n er defekt ,,, pokker Snabelen Satt inn min gammle i920.. bootet og kjører stabilt med alt på Auto untatt vdimm som er satt til 1.65v... er nok cpu'n ja ... Viste seg at CPU'n var defekt... Endret 25. juni 2010 av Snabel Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå