FrozenFish Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 FOr en tid tilbake fikk jeg trøbbel med HD til en av PC'ene mine. Disken med OS "låste" seg. Jeg prøvde å formatere for så å installere OS på nytt, men nei. Disken ble antakelig formatert, men fikk altså ikke installert OS igjen. I dag har jeg kjøpt en ekstern harddisk case som jeg har installert problemdisken i. Laptopen fant disken med én gang jeg satte den i USB porten og jeg fikk beskjed om å formatere. Jeg prøvde da NTFS formatering. HD lagde bare masse klikke lyder og jeg var usikker på om det var "jobbe" lyd eller mekanisk feil, så jeg slo av. Men, siden jeg vil finne ut av dette, prøvde jeg igjen. Laptopen prøvde å formatere til NTFS, men etter 2-4 minutter kom det melding om at den ikke kunne formatere til dette formatet. Jeg kom meg naturlig nok ikke inn på disken. Så har jeg prøvd å formatere til exFat. En Quick format gikk helt greit. Ingen merkelige lyder eller noe. Jeg har kopiert 1,5 GB med musikk over på HD, som tilsynelatende har gått fint. Men - NTFS får jeg altså ikke til. Jeg vil gjerne prøve installere den tilbake i den stasjonære maskinen, men kvier meg til å begynne å skru før jeg vet at disken faktisk VIL fungere også i NTFS. Håper jeg har klart å formidle problemet mitt her Er det noen som vet hvordan jeg kan få formatert til NTFS? Vil den ikke rett og slett fordi den nå er en ekstern disk koblet til en laptop? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nei, har ingen betydning om disk er intern eller ekstern. Prøv å slette partisjonen og lag ny. Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Prøvde igjen. Bare masse klikkelyder og så kom det: "Windows was unable to complete the format". Skjønner ikke dette... Da disken gikk heden, kom det en melding og at en ekstern disk ble koblet fra feil.. altså, kontakten ble dratt ut uten "safe remove". Kan det være at der er en del av disken som er låst? Gjorde ny exFAT formatering og alt er fint igjen.... Snålt! Endret 11. juni 2010 av FrozenFish Lenke til kommentar
FrozenFish Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Gikk inn i Computer Management... Slettet partisjonene, 2 stk., 1 unallocated på 9 MB og 1 exFAT. Prøvde formatering, men fikk bare "Computer Management is not responding". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå