tomb Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Skal kjøpe ny laptop og det absolutt viktigste kravet er at den ikke skal bråke. Kommer omtrent bare til å bruke den til å surfe. Kravet til ytelse er at den klarer å kjøre youtube videoer. Den bør være helt stille ved vanlig bruk (<10% cpu). Noe støy er akseptabelt ved 100% cpu, men ikke mye. Andre ønsker er minst 15" skjerm og max 6000kr. Hadde satt pris om få høre deres erfaringer. Er også intressert i å vite hvilke laptoper som bråker mye så jeg kan unngå dem. Er også intressert i erfaringer med underclocking verktøy. Bruker Notebook Hardware Controll på min gamle xp maskin. Fins det noe lignende som fungerer på nye prosessorer under windows 7? Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Acer timelineX 5820T burde passe bra, ved lav belastning er viftesuset lavere enn støyen fra harddisken. Det er vel omtrent ingen nye maskiner som klarer å holde varmen nede uten å ha gang på viften, men det er forskjell på hvordan de styrer viften, på noen maskiner stopper viften helt for så å spinne opp periodevis for å kjøle ned maskinene, dette er mer sjenerende enn å ha en vifte som konstant går på lav hastighet. Acer aspire 5741G får også god omtale når det kommer til viftestøy. Asus N61JV/N71JV kommer også bra ut ved "silent office mode" som slår av det dedikerte skjermkortet og derfor lar vifta stå helt stille i lange perioder, men den starter likevel om temperaturen blir for høy. Det finnes sikkert andre også som jeg ikke kommer på. MSI og DELL maskiner er kjent for å støye relativt mye også ved lave belastninger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå