Lilac1 Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Bullshit. Sjekk siden litt nøyere, nesten alle nyhetene handler om rase. Det er sannsynligvis bare en front for en rasistgruppe. Noe som automatisk gjør artikkelen til "bullshit"? Jepp. Holocaustfornektere har også "irreversible fakta" som forteller at konsentrasjonsleirene ikke ble brukt på måten som har blitt beskrevet. Det kalles forfalskning. Begynner å tro at dette forumet er en front for en rasistgruppe. Lenke til kommentar
793 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 Enorm ressursbruk på monumenter kan være så mangt, men at det gjør de som bygger dem til bedre mennesker, det må du lenger ut på landet med.Det har jeg da aldri sagt. Pyramider og den slags er kultur, ikke biologi.Kultur er gjenspeilinger av blant annet biologi. Lenke til kommentar
793 Skrevet 20. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Bullshit. Sjekk siden litt nøyere, nesten alle nyhetene handler om rase. Det er sannsynligvis bare en front for en rasistgruppe. Noe som automatisk gjør artikkelen til "bullshit"? Jepp. De fleste rasister mener også at jorden er rund. Er det også "bullshit"? Endret 20. juni 2010 av 793 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) Enorm ressursbruk på monumenter kan være så mangt, men at det gjør de som bygger dem til bedre mennesker, det må du lenger ut på landet med.Det har jeg da aldri sagt. Nei, ikke rett ut. Ikke dermed sagt at jeg lar deg slippe unna med det. Det er en misforstått forumregel at så lenge man ikke sier ting direkte, kan man si hva man vil. Men folk leser mellom linjene, og hvis du ikke vil at vi skal gjøre det, må du være skikkelig tydelig. Du utdyper ingenting i førstepost, men linker til en nettside som åpenbart vil ha det til at dette underbygger den hvite manns suverenitet over den svarte. Du tar ikke eksplisitt standpunkt selv, bare viderebringer budskapet. I utgangspunktet gjør dette deg til talsmann, og senere innlegg inneholder ingenting som gir meg grunn til å lure på hva du mener. Om Tut bar europeisk DNA var mest sannsynelig resten av den kongelige egyptiske familien europeiske (eller, kaukasiske/ariske) de også. Man skriver ikke slikt uten at man mener noe med det, og kom ikke her med at innlegget var ment å utjevne rasemessige forskjeller eller for den saks skyld forholder seg verdimessig nøytralt siden du ikke er mer tydelig. Pyramider og den slags er kultur, ikke biologi.Kultur er gjenspeilinger av blant annet biologi. Ikke på langt nær til de grader at noen av dem kan brukes som avlesning av hverandre. "Gjenspeilinger" er ikke ordet, forholdet er ikke 1:1. Endret 20. juni 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
793 Skrevet 22. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2010 (endret) Enorm ressursbruk på monumenter kan være så mangt, men at det gjør de som bygger dem til bedre mennesker, det må du lenger ut på landet med.Det har jeg da aldri sagt. Nei, ikke rett ut. Ikke dermed sagt at jeg lar deg slippe unna med det. Det er en misforstått forumregel at så lenge man ikke sier ting direkte, kan man si hva man vil. Men folk leser mellom linjene, og hvis du ikke vil at vi skal gjøre det, må du være skikkelig tydelig. Du utdyper ingenting i førstepost, men linker til en nettside som åpenbart vil ha det til at dette underbygger den hvite manns suverenitet over den svarte. Du tar ikke eksplisitt standpunkt selv, bare viderebringer budskapet. I utgangspunktet gjør dette deg til talsmann, og senere innlegg inneholder ingenting som gir meg grunn til å lure på hva du mener. Har det noe å si hva jeg mener så lenge jeg holder det for meg selv? Om Tut bar europeisk DNA var mest sannsynelig resten av den kongelige egyptiske familien europeiske (eller, kaukasiske/ariske) de også. Man skriver ikke slikt uten at man mener noe med det, [...] Du forsøkte å bagatellisere denne oppdagelsen ved å få det til å høre ut som om dette kun peker til å at denne "spinkle og beinskjøre guttekongen" var av kaukasisk herkomst, når det var slik at kongelige stillinger ble arvet i oldtidens Egypt, noe som peker til at også faroene før Tutankhamon var kaukasiske. Alt jeg gjorde var å påpeke dette faktumet. Kultur er gjenspeilinger av blant annet biologi. "Gjenspeilinger" er ikke ordet [...]Jo. Endret 22. juni 2010 av 793 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Har det noe å si hva jeg mener så lenge jeg holder det for meg selv? Du holder det ikke for deg selv. Som jeg sa, det er mange som tror de slipper unna med hva som helst her på forumet bare de ikke sier det direkte. Mye kommunikasjon foregår gjennom linjene. Du forsøkte å bagatellisere denne oppdagelsen ved å få det til å høre ut som om dette kun peker til å at denne "spinkle og beinskjøre guttekongen" var av kaukasisk herkomst, når det var slik at kongelige stillinger ble arvet i oldtidens Egypt, noe som peker til at også faroene før Tutankhamon var kaukasiske. Alt jeg gjorde var å påpeke dette faktumet. Nei, du har gjort mer enn det. Du har for eksempel vist at du ikke synes det er noen bagatell, du mener det betyr noe. Du har enda ikke sagt klart ut hva du mener det betyr, så da må vi nesten gå ut ifra at du er enig med rasist-siden du åpnet med å sitere. Jo. Hvilken argumentasjon! Eh .. nei? Et kulturelt fenomen som gjenspeiler biologi: En trapp. Trapper finner du i hele verden, fordi alle menneskekropper kan nyttegjøre seg dem. Et annet fenomen av denne typen er språk, som selv om de høres forskjellige ut egentlig er ganske like. Dette fordi alle mennesker har evnen til språk. Pyramider er ikke et slikt fenomen. Var de det, ville de vært overalt. De "gjenspeiler" menneskets søken etter mening, men monumentene vi bygger for å dekke dette behovet er forskjellige verden over, og hva de er bygget av påvirkes selvfølgelig også av omgivelsene. Man kan for eksempel ikke bygge pyramider i en stupbratt fjellside. Kultur er ikke fritt for biologiske rester, men man bør ikke si at noe "gjenspeiler" noe uten at "speilbildet" er forårsaket mer eller mindre 100% av det det gjenspeiler. Slik er det ikke med kultur og biologi. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 22. juni 2010 Del Skrevet 22. juni 2010 Artig å lære litt mer om dette! Et morsomt kart over migrasjon av Y-DNA R1b: http://www.eupedia.c...e_map.shtml#R1b Hva ser vi her? R1b kom til Vest-Europa for ca 4200 år siden. Den Egyptiske sivilisasjon oppstod for ca 5000 år siden (3000 f.kr). Hvis faraoene var R1b (følger farslinjen), er det temmelig spekulativt å hevde at de var Vest-Europeiske - i Vest Europa var det ennå 800 år før haplogruppe R1b mer eller mindre fortrengte de andre. Det trådstarters kilde gjør, er å foreta en ufullstendig identifisering av haplogruppen til en flere tusen år gammel DNA-prøve, og sammenholder dette med dagens distribusjon av haplogrupper - og konkluderer med at faraoen var Vest-Europeisk. Meget tvilsom bevisføring, vil jeg si. Videre benytter kilden et Europa-kart for å vise utbredelsen av R1b i dag, og unnlater helt å nevne at det også er utbredt i Sør-Vest Asia og Sentral-Afrika. Hvis faraoene var R1b, er det vel like sannsynlig at de stammer fra tilbakemigrasjonen av R1b fra Asia til Afrika: The earliest known back migration of R1b was from Asia to Africa and took place around 15,000 years ago. A group of R1b1* people moving from the Levant to Egypt, Sudan and spreading in different directions inside Africa to Rwanda, South Africa, Namibia, Angola, Congo, Gabon, Equatorial Guinea, Cameroon, Nigeria, Ivory Coast, Guinea-Bissau. The hotspot is Cameroon. R1b1* was observed at a frequency of up to 95% in some tribes of northern Cameroon (like the Kirdi), and about 15% nationwide. It is in all likelihood where the early R1b people first settled, then spread south and east along the coast. Så R1b finnes blant afrikanere, inkludert afrikanere sør for Sahara, og har gjort det i tusener av år (uten at disse kan identifiseres med hvit hud og rødt hår ). Så hva kan man egentlig si om utseendet til faraoene, dersom det er korrekt at de er R1b? Ikke stort, ser det ut til. Y-DNA angir kun forfedre-linjen, og en hel haug med annen DNA-info (feks alt i mødre-linjen) er ikke inkludert. Med utfra tidslinjen ser det nesten ut som om det er mer sannsynlig at de skulle sett ut som Asiater eller Afrikanere, enn Europeere? Jeg vet ikke - det blir bare spekulasjon. Lenke til kommentar
793 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Du holder det ikke for deg selv. Som jeg sa, det er mange som tror de slipper unna med hva som helst her på forumet bare de ikke sier det direkte. Mye kommunikasjon foregår gjennom linjene.Du får tolke så mye du vil. Jeg gir faen. Du har for eksempel vist at du ikke synes det er noen bagatell, du mener det betyr noe.Selvfølgelig betyr det noe. Om faraoene var kaukasiske, etterkommere av arierene, var de en del av min rase og dens historie. Du har enda ikke sagt klart ut hva du mener det betyr, så da må vi nesten gå ut ifra at du er enig med rasist-siden du åpnet med å sitere.Hah! Hvorfor det? Er det ikke dette som heter 'fordommer'? Videre vil jeg spørre hvorfor det er en "rasist-side"? Kultur er ikke fritt for biologiske rester, men man bør ikke si at noe "gjenspeiler" noe uten at "speilbildet" er forårsaket mer eller mindre 100% av det det gjenspeiler.Jo, det synes jeg man kan. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 23. juni 2010 Del Skrevet 23. juni 2010 Nei, det er ikke det som heter fordommer, det kalles logikk. Men nå tror jeg ikke jeg trenger å si noe mer her, det er tydelig hvor du står (på tynn is) og vi kommer aldri til å bli enige. Kos deg med rasehistorien din. Lenke til kommentar
793 Skrevet 23. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2010 Kos deg med rasehistorien din.Takk, det skal jeg Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Kos deg med rasehistorien din.Takk, det skal jeg Så du mener at det var faraoene som sto bak alt egypterne gjorde? At de var fantastiske genier som kom på alt som var? Lenke til kommentar
gardemayster Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 Eutimes.net = rasistside Definitivt en rasistside. Sjekk resten av sakene. Hvor mange av de har en svart person som "OMGZORZ" TEH BIGGEST TREATH TO WITHE POWAH? Lenke til kommentar
kjashd Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) hoh, ganske mye rart på den siden ja hahaha Ukrainian Boy Slaughtered Like a Goat by Muslim Fanatic uansett: la oss si at fyren er 100% vesteuropeisk og at det samme gjelder for resten av familien hans.. hva beviser dette? absolutt ingenting! Hvis målet med dette er å bevise at svarte er "dårligere" enn hvite må jeg le(på en tragisk måte)! hvis dette hold for bevis kunne vi ha sagt dette: Obama er svart, han er presidenten i USA, USA utretter mye, og derfor er svarte bedre enn hvite! see what i did there? (riktignok har obama hvit far, men hudfargen er jo alt som betyr noe ikkesant?) EDIT: omg hvor har jeg dette fra? siste gang jeg tar ting rett fra hodet uten å sjekke kilder først doh! Endret 24. juni 2010 av No0en Lenke til kommentar
Bakitafrasnikaren Skrevet 24. juni 2010 Del Skrevet 24. juni 2010 (endret) (riktignok har obama hvit far, men hudfargen er jo alt som betyr noe ikkesant?) Og med "hvit" far mener du... hvite tenner? Endret 24. juni 2010 av Magnus_L Lenke til kommentar
793 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 Så du mener at det var faraoene som sto bak alt egypterne gjorde? At de var fantastiske genier som kom på alt som var?Nei. Mener du at de som sto bak egypternes oppfinnelser og fremgang umulig kan ha vært hvite? Lenke til kommentar
793 Skrevet 25. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 25. juni 2010 hoh, ganske mye rart på den siden ja hahaha Ukrainian Boy Slaughtered Like a Goat by Muslim Fanatic Ja, veldig "rart" å belyse muslimske fanatikeres sinnsyke handlinger rundt omkring i verden... uansett: la oss si at fyren er 100% vesteuropeisk og at det samme gjelder for resten av familien hans.. hva beviser dette? absolutt ingenting! Hvis målet med dette er å bevise at svarte er "dårligere" enn hvite må jeg le(på en tragisk måte)!Målet er å opplyse mine brødre og søstre om deres folks historie. Hva mener du med ""dårligere"" Om det skulle vise seg at individer av den kaukasiske rasen sto bak den egyptiske sivilisasjonen, vil det peke mot at svarte mennesker (også på den tiden) var dårligere enn hvite mennesker på flere områder. Om det nødvendigvis gjør (eller gjorde) svarte til "dårligere" mennesker enn hvite, får være opp til enhver å dømme selv. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Så du mener at det var faraoene som sto bak alt egypterne gjorde? At de var fantastiske genier som kom på alt som var?Nei. Mener du at de som sto bak egypternes oppfinnelser og fremgang umulig kan ha vært hvite? Det er ikke jeg som har fremsatt påstander om hvem som er hvite eller ikke. Og nå diskuterer vi tross alt Tutankhamon. Hvis du nå innrømmer at det ikke var faraoene som sto bak alt egypterne oppnådde, hva er poenget ditt da? Lenke til kommentar
793 Skrevet 26. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2010 Det er ikke jeg som har fremsatt påstander om hvem som er hvite eller ikke. Og nå diskuterer vi tross alt Tutankhamon. Hvis du nå innrømmer at det ikke var faraoene som sto bak alt egypterne oppnådde, hva er poenget ditt da?"Innrømmer"? Jeg konstanterte kun at jeg ikke vet. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 26. juni 2010 Del Skrevet 26. juni 2010 Det er nok ikke særlig anbefalelsesverdig at uvitende påtar seg oppgaven med å opplyse sine brødre og søstre. En mer passende utfordring kan være øvelser i kildekritikk og kunnskapsinnhenting. Lenke til kommentar
793 Skrevet 27. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 27. juni 2010 (endret) Det er nok ikke særlig anbefalelsesverdig at uvitende påtar seg oppgaven med å opplyse sine brødre og søstre.Hva faen begrunner du den påstanden i? Endret 27. juni 2010 av 793 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå