Isbilen Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Ser fortsatt ikke hvordan det i så fall beviser noe vi trenger å være stolte av. Hvis bare europeere er rasshøl nok til å karre til seg makten og tvinge hundretusenvis av slaver til å bygge noen enorme monumenter uten nytte utover symbolverdien, går poengene til Afrika. Selvfølgelig er det slektskap og overlapping mellom folkeslag, og at det skulle være mer euro-gener i Nord-Afrika enn lenger sør burde vel ikke overraske noen. Artikkelen lemper dessuten bare frem ett tall og mener seg dermed berettiget til å påstå hva som helst. Hvordan står det til med genene lenger syd? Kan tenke meg de (som alle andre mennesker) også har mye til felles med europeere, og at det ikke ville vært noe påfallende hvis begge andeler hadde blitt nevnt. Endret 18. juni 2010 av Isbilen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 (endret) Jeg har gode nyheter til Isbilen, det var ikke slaver som bygde pyramidene, men bønder som var godt tatt hånd om, de jobber etter høstinga og før plantinga, de ble huset i gode bygninger og fikk masse og til dels dyr mat å leve på. Ikkke bare var det bønder, men det var også mange tusen spesial arbeidere som var godt betalt for deres ekspertise. Så det var ikke noen hundre tusen slaver som gjorde det. Endret 18. juni 2010 av Gunfreak 1 Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Det gjør i grunnen ikke så stor forskjell hvis det stemmer (1: kilde? 2: dette vil vi vel aldri bli sikre på), synes fortsatt det var rimelig dustete å bygge dem. De er stilige å se på nå, men hallo. "La oss bruke et par nasjonalprodukt på en haug med stein". Det virker i grunnen ganske europeisk, ja. Bare så synd at nevrosene våre skulle ta over verden. Lenke til kommentar
a_aa Skrevet 18. juni 2010 Del Skrevet 18. juni 2010 Her må jeg bare innrømme min uvitenhet. Jeg aner ikke om de gamle egypterne var europeiske eller ei. Det er jo spennende at noen hevder å vite... Et lite tankekors: Det er flust av samtidige malerier av de gamle egypterne. De viser folk som ikke er svarte. De er heller ikke hvite europeere. Og et maleri av en rødhåret, hvithudet, supersentral farao, finnes rett og slett ikke. Men jeg vet ikke, som sagt. Da er det best å forholde seg til verifiserbare fakta der konteksten er kjent. De glimrer med sitt fravær. Lenke til kommentar
Sitronsaft Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Despite the refusal of the Secretary General of the Egyptian Supreme Council of Antiquities, Zahi Hawass, to release any DNA results which might indicate the racial ancestry of Pharaoh Tutankhamen, the leaked results reveal that King Tut’s DNA is a 99.6 percent match with Western European Y chromosomes.Jeg er ingen ekspert når det gjelder gener og DNA, men basert på det lille jeg har fått med meg, så er y-kromosomet langt mindre og mer ubetydelig enn x-kromosomet. Y-kromosomet kommer altså også fra faren, så man kan jo spekulere om faren var europeisk og moren var en av lokalbefolkningen. Poenget er, Amon så ikke nødvendigvis vestlig ut selv om faren var vestlig? Pga x-kromosomet er så mye større (og mer "dominant"?) enn y-kromosomet. Det var en som nevnte noe om at en hvit mann hadde seg med en egyptisk kvinne, fikk Amon og så ble han kastet til krokodillene. Det er jo slett ingen dum teori. Lenke til kommentar
D02 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det gjør i grunnen ikke så stor forskjell hvis det stemmer (1: kilde? 2: dette vil vi vel aldri bli sikre på), synes fortsatt det var rimelig dustete å bygge dem. De er stilige å se på nå, men hallo. "La oss bruke et par nasjonalprodukt på en haug med stein". Det virker i grunnen ganske europeisk, ja. Bare så synd at nevrosene våre skulle ta over verden. jeg kan huske at jeg har lest at de ikke var slaver. dette fordi man fant hus like ved pyramidene og at de arbeiderne bygde pyramidene for troen sin. eller noe sånt. orker ikke finne en kilde nå, men kan sikkert prøve imorgen. Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Foreldrene hans var søsken. http://en.wikipedia.org/wiki/Tutankhamen#Parentage Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er mye som kan tyde på, gjennom å lese gamle mytologier fra rundt om i verden at den intelligente vandringen ikke gikk fra øst til vest men heller motsatt. Dette er dermed en sterk indikasjon for at så er tilfellet. Det samme gjelder Kleopatra, men siden hennes grav og lik enda ikke er funnet blir en DNA-test ganske vanskelig å gjennomføre, men mye tyder på at hun hadde et mye mer arisk utseende enn det som heller mot nord-afrikansk. Det finnes mye og spennede alternativ historie, som faktisk i mine øyner er mer troverdig enn den vi blir servert. Dette dreier seg om at sivilisajonen faktisk er eldgammmel og langt eldre enn de 5000-6000 årene f.kr som man tradisjonelt ser på som starten på det sivilisert mennesket. I den tradisjonelle historie-læren er det mye som står ubesvart. Spesielt om avanserte sivilisajsoner som ser mye eldre ut enn dette, spesielt den vest-europeiske megalittiske sivilisasjonen. Hvis vår sivilisasjon hadde hatt friskt i minnet en altødeleggende katastrofe, så er det kanskje naturlig at man bygger giganstiske byggverk i tung stein. Noen av ingeniør-bedriftene de klarte å få til i den tid, vile til og med i dag være svært vanskelig med dagens teknologi. Sjekk ut Michael Tsarion sine bøker og videoer om tema. Det er svært interessant selv om det går på tvers av mye av det vi tror vi vet om historien. Han er vel og merke ikke alene om å se slik på historien, men han har gjort en senorm jobb med å samle kilder til en sammen-fattet presentasjon. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 At en sykelig, bleik pingle hadde europeisk avstamning?Om Tut bar europeisk DNA var mest sannsynelig resten av den kongelige egyptiske familien europeiske (eller, kaukasiske/ariske) de også. At europeerne står bak også disse ubrukelige monumentene? Taler vel knapt til vår fordel. Om de står bak pyramidene, kanskje de også står for andre deler av antikk-egyptisk kultur, oppfinnelser og nyvinninger, om ikke alt. Videre er det også gode bevis på at også Ramses II var av kaukasisk/arisk avstamning: Microscopic inspection of the roots of Ramesses II's hair proved that the original color of the king's hair was once red which suggests that he came from a family of redheads.[60] This has more than just cosmetic significance; in ancient Egypt, people with red hair were associated with the god Seth, the slayer of Osiris, and the name of Ramesses II's father, Seti I, means "follower of Seth." Bullshit. Sjekk siden litt nøyere, nesten alle nyhetene handler om rase. Det er sannsynligvis bare en front for en rasistgruppe. Noe som automatisk gjør artikkelen til "bullshit"? Ja.Du lever virkelig opp til navnet ditt, på alle måter. Veng, så det var faraoene som var genier alle sammen og fant opp alt egypterne drev med? Lenke til kommentar
793 Skrevet 19. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2010 Det gjør i grunnen ikke så stor forskjell hvis det stemmer (1: kilde? 2: dette vil vi vel aldri bli sikre på), synes fortsatt det var rimelig dustete å bygge dem. De er stilige å se på nå, men hallo. "La oss bruke et par nasjonalprodukt på en haug med stein". Det virker i grunnen ganske europeisk, ja. Bare så synd at nevrosene våre skulle ta over verden. Jeg tror pyramidene hadde en mye større betydning for de gamle egypterne enn den du så hånlig legger fram. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er mye som kan tyde på, gjennom å lese gamle mytologier fra rundt om i verden at den intelligente vandringen ikke gikk fra øst til vest men heller motsatt. Dette er dermed en sterk indikasjon for at så er tilfellet. Det samme gjelder Kleopatra, men siden hennes grav og lik enda ikke er funnet blir en DNA-test ganske vanskelig å gjennomføre, men mye tyder på at hun hadde et mye mer arisk utseende enn det som heller mot nord-afrikansk. Hva "tyder" på dette? Siden trådstarter kun har linket til en rasist-side og det sannsynligvis er løgn der, så er det altså presentert NULL bevis her. Har du noen troverdige kilder å vise til? Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det gjør i grunnen ikke så stor forskjell hvis det stemmer (1: kilde? 2: dette vil vi vel aldri bli sikre på), synes fortsatt det var rimelig dustete å bygge dem. De er stilige å se på nå, men hallo. "La oss bruke et par nasjonalprodukt på en haug med stein". Det virker i grunnen ganske europeisk, ja. Bare så synd at nevrosene våre skulle ta over verden. Jeg tror pyramidene hadde en mye større betydning for de gamle egypterne enn den du så hånlig legger fram. Jeg anslår ikke "størrelsen" på betydningen, men at den er lite annet enn symbolsk er det ingenting som tyder på. Enorm ressursbruk på monumenter kan være så mangt, men at det gjør de som bygger dem til bedre mennesker, det må du lenger ut på landet med. Det er selvfølgelig like idiotisk om hvite eller svarte rasister tar slike ting til inntekt for sine geners overlegenhet. Pyramider og den slags er kultur, ikke biologi. Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Det er mye som kan tyde på, gjennom å lese gamle mytologier fra rundt om i verden at den intelligente vandringen ikke gikk fra øst til vest men heller motsatt. Dette er dermed en sterk indikasjon for at så er tilfellet. Det samme gjelder Kleopatra, men siden hennes grav og lik enda ikke er funnet blir en DNA-test ganske vanskelig å gjennomføre, men mye tyder på at hun hadde et mye mer arisk utseende enn det som heller mot nord-afrikansk. Hva "tyder" på dette? Siden trådstarter kun har linket til en rasist-side og det sannsynligvis er løgn der, så er det altså presentert NULL bevis her. Har du noen troverdige kilder å vise til? Vel som du ser selv av uttdraget mitt som du har sitert, refrerer jeg til gamle mytologier, så der har du kildeverket. Det er opp til deg hvordan du tolker og leser dette, og med riktige øyner vil du nok finne ut at jeg hadde helt feil. Mytologiene jeg viser til er mange og noen spesielle utdrag har jeg ikke til deg. Dette kan være alt i fra Irske, Indiske og Egyptiske myter. Kluene går ut på at mye av symbolikken, fremstillingen av gudene og en del ord ser ut til å være nært beslektet fra vest-europeiske megalittiske druide tradisjoner, som har et eldre opphav enn pyramidene i Egypt. Det samme gjelder Indiske mytologier som deres Veda, og andre skrifter, som sier at deres religiøse påvirkning kom vestfra. Altså peker de mot vest, mens vi peker mot øst. Dette er et enormt felt å leite i, men det er enkelte som har prøvd å samle mye av dette, og på den måte legge frem en mye bedre case enn det jeg kan på noen få linjer. Hvis din interesse er genuin i å se på dette for å danne din egen mening er det bare å be om dette. Hvis det derimot bare er et: "hvis meg kildene ellers har du feil"-opplegg så ser jeg ingen grunn til å hjelpe deg videre. Lenke til kommentar
mad_arab Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hvis disse mytologiene passer så bra så finnes det vel troverdig litteratur om dette? Jeg ber deg ikke om å skrive en avhandling, jeg ber deg bare vise til noe forskning på feltet. Hvis du er såpass interessert så har du vel allerede lest den mest seriøse forskningen? Du bruker et helt annet argument enn trådstarter, men ingen av dere har vist til noe som helst av kilder ennå. Derfor synes det er helt riktig av meg å innta en skeptisk holdning, og jeg synes heller ikke jeg er frekk når jeg ber om det. Hvis du ikke ønsker å hjelpe med seriøse kilder, så er det jo et tap både for din egen del og for spredningen av kunnskap dersom du faktisk har rett. Lenke til kommentar
noob11 Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 ... Noen av ingeniør-bedriftene de klarte å få til i den tid, vile til og med i dag være svært vanskelig med dagens teknologi. ... Den der har jeg hørt mange ganger, men det stemmer jo ikke en plass. Det er relativt lett å plassere stein oppå hverandre med dagens teknologi. Det ville nok være veldig dyrt å gjøre det, og det er vel det som er hovedårsaken til at man ikke gjør ting som pyramidene nå. Istedenfor bygger man gigantiske skyskrapere, lange lange tunneler/broer, nye øyer i havet osv. Den eneste grunnen til at vi ikke bygger pyramider i dag er at de som har penger til å starte et slikt prosjekt velger å bruke pengene på noe annet Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) noob11: Det er ikke bare snakk om å sette steiner oppå hverandre som med pyramidene det er snakk om. Det kan også være snakk om svært nøyaktig tilhugget stein som er passet inn i hverandre, enormt tunge granitt-sarkofager som er hugget ut av en enkelt blokk, svært nøyaktig. In the XIII century BCE, Khaemweset, son of Ramesses II, ordered that a tunnel be excavated through one of the mountains, with side chambers designed to contain large granite sarcophagi weighing up to 70 tonnes each, which held the mummified remains of the bulls.[9][10] A second tunnel, approximately 350 m in length, 5 m tall and 3 m wide, was excavated under Psamtik I and later used by the Ptolemaic dynasty. Fra boken, Before The Pharaos, skriver Edward F. Malkowski: In 1995 Dunn, armed with a six-inch prexision straightedge inspected the interior surfaces of two sarcophagi. The twenty-seven ton lid of one of the sarcaphogi, and the inside surface of the granite box on which it sat, was precisely square to .00005 of an inch... He also verified that its corners were precise to 5/32 of an inch. According to Dunn, replicating the precision of the granite boxes in the Serapeum would be extremely difficult even today. Osiris-tempelet, som ligger under tempelet Abydos, er også verdt å få med seg, da det er et av verdens eldste gjenstående byggverk. Der finner du også de første granitt-inskripsjonene av f.eks livets blomst (The Flower of Life, som er en geometrisk figur hugget inn med nærmest laser presisjon: Her har du forresten noen andre interessante hieroglyfer, også fra Abydos tempel: Man kan jo lure på om ikke sivilisasjonen en gang for lenge siden har vert i besittelse av avansert teknologi, og at noe av dette er gjenfunnet slik at dette etterhvert har kunnet bli rekosntruert, og at det kan være grunnen til vår eksplosive teknologiske fremgang det siste århundret. Ikke vet jeg, dette får man spekulere i selv. Endret 20. juni 2010 av schtrongl Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 (endret) mad_arab: Søk etter, og last ned torrenten: Michael Tsarion - Irish Origins of Civilization-kwixpix Her vil du bli presentert for en teori som er bakcet opp med et hav av referanser underveis til ulik litteratur fra både mytologier til seriøse forskere. Men ha i mente at ingen forskere som mener at sivilisasjonen gikk den andre veien er "seriøse", hvis man spør den etablerte vitesnakspsmann eller professor innenfor den tradisjonelle versjonen som i dag er konsensus. Du kan selv sjekke referansene etterhvert og lese bøkene det blir referert til, eller se på helheten i det som blir presentert gjennom disse timene med foredrag, og gjøre opp din egen mening. Ellers hintet jeg på ingen måte til at det ville være frekt å be om kilder, men det er altfor mange som bare ber om dette uten at de gidder å bry seg noe videre med dette seinere. Det kan ofte være en stor jobb å finne veien til de riktige kildene, når det kan være noe man leste i et vitenskapsblad for flere år siden. Jeg har ikke et så stort behov for å overbevise om at jeg har rett til at jeg gidder å bruke tiden min på å overbevise så veldig mye mer enn det jeg allerede har skrevet, om ikke folk selv kan dra seg ut av forumet og sjekke opp litt rundt dette selv. Anbefaler i alle fall denne serien, og tro for all del ikke at jeg tar alt han sier for god fisk. Enkelte ting kan være litt for selektivt valgt og andre viktige motargumenter kan være beleilig tatt ut. Andre ting er fortsatt spekulative, men jeg har sjekket opp i mye av det som referese til i de ulike mytologiene, som Edda, Veda, Bibelen og andre verker. Dette har alltid vert interessant helt siden jeg var unge, så jeg har lest mye lignende tidligere og alltid irritert meg over at arkeologene og historikerne uten å mukke kunne dra svært så konkrete slutninger fra tilsynelatende unike funn: "dette beviser at her bodde det en primitiv stamme som tilbedde figurer med store pupper feit rumpe", mens sannheten kanskje bare var så enkel at den ble laget av en gjeter som hadde litt for mye fritid og et snev av dirty fantasier og som kanskje kastet den i en myr etterpå. Dette var jo nesten et eksempel på i illustrert vitenskap i hvert eneste blad, og det irriterte meg kraftig. Hvorfor ikke bare si: "Vi vet rett og slett ikke, fordi det kan ha vert utallige grunner til at denne ble laget". Om tusenvis av år, finner de kanskje ut at vi tilba Barbie-dukker globalt ut i fra store funn av disse i nesten alle verdensdeler. Endret 20. juni 2010 av schtrongl Lenke til kommentar
Naranek Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Søk etter, og last ned torrenten: Michael Tsarion - Irish Origins of Civilization-kwixpix Beklager, gidder ikke. Det tok meg 2 minutter å finne ut at denne Michael Tsarion er en tullete konspirasjonsteoretiker som tror det han vil tro. http://www.prlog.org/10214671-michael-tsarion-proven-wrong-about-2012-has-critics-removed-from-youtube.html http://www.book-of-thoth.com/article1709.html Lenke til kommentar
schtrongl Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Søk etter, og last ned torrenten: Michael Tsarion - Irish Origins of Civilization-kwixpix Beklager, gidder ikke. Det tok meg 2 minutter å finne ut at denne Michael Tsarion er en tullete konspirasjonsteoretiker som tror det han vil tro. http://www.prlog.org/10214671-michael-tsarion-proven-wrong-about-2012-has-critics-removed-from-youtube.html http://www.book-of-thoth.com/article1709.html Jaja, og du viser deg å være en trangsyndt tulling som ikke gidder å sette deg inn i saker. Jeg henviste deg ikke direkte til å høre på hans forklaringer men å se på kildematerialet som det vises til i hans arbeid. Jeg la også til: og tro for all del ikke at jeg tar alt han sier for god fisk. Enkelte ting kan være litt for selektivt valgt og andre viktige motargumenter kan være beleilig tatt ut. Andre ting er fortsatt spekulative, men jeg har sjekket opp i mye av det som referese til i de ulike mytologiene, som Edda, Veda, Bibelen og andre verker. Så der kom jeg deg i forkjøpet. Jeg brukte dette som eksempel på hvor du vil finne mye av de samme kildene som jeg referer til. Ellers var det ikke mye du klarte å finne på han. Å henvise meg til videoer laget av kristne fundamentalister som prøver å debunke alt han sier om bibelen er ikke akkurat i nærheten av debunking etter min mening. Så fortsett gjerne din trangsynthet og ikke kast mer tid bort på dette. Lenke til kommentar
snartenkt Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Så er det noen som mener at det var faraoene som fant opp og laget alt egypterne sto bak? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå