toth Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nå har jeg prøvd alt jeg kommer på innen restarts, driveroppdateringer og innstillinger, så nå spør jeg her.. Jeg har 3 laptoper i hus, en HP, en Dell og en MSI. Alle har virket fint på mitt eget wlan(netgear) hele tiden, men her om dagen bestemte MSI'n seg for å konke. Den finner nettverket med full dekning, og prøver 2 minutter, men får ikke koblet til og det kommer boble i hjørnet "Kan ikke koble til foretrukne trådløse nettverk". Dell'n og HPn funker fortsatt fint. Det rare er at MSI'n fint kobler seg på naboenes nett, de som har åpne. Mitt eget nett er sikret med MAC-adresseliste, og ingenting er endret i den som skulle tilsi at MSI'n ikke kommer på. Any help? :S Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 tips 1. mac filter er en veldig dorlig sikring av wlan. skrot den og kjør wpa2. fortell om det funker.. Lenke til kommentar
toth Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Ok, det kan prøves - men resten av posten din forvirrer meg, jeg var av det inntrykk at MAC er det sikreste, da enhver pc som skal koble seg på MÅ være i MAC-registeret i routeren, og det får man ikke endret uten å koble seg på den. Altså en sikker sirkel, om man ikke har fysisk tilgang til routeren? Hvordan kan en MAC-selektiv ruter misbrukes? Lenke til kommentar
MosRew Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 prøv å bytt kanal som routeren sender ut de trådløse signalene på. Lenke til kommentar
kjeLL// Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) man har muligheten til å opne opp ubeskytta trafikk og vise informasjon om pakkene på en maskin med wlan rett utafor huset ditt. kopiere mac adresse og bruke den samme selv. så jeg håper du kun har missforstått og ikke blitt feilinformert. wpa2 må du lastened mye mer informasjon fra og ha en meget kraftig pc, med GPGPU for å knekke. så om du tenker at tid det tar før noen som har lyst inn i akuratt ditt netverk kommer seg inn. så er wpa2 tryggere en mac filter. du kan jo bruke begge deler der er det ingen som stopper deg. Endret 11. juni 2010 av kjeLL// Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Mac-filter er bare tull om du tenker virkelig sikkerhet. Som nevnt over så kan alle med ferdigheter til å søke med Google, finne programvare som bryter en macsperre easy-peasy. Det samme gjelder forøvrig for WEP-kryptering. WPA2 er trygt pr dato, så lenge man benytter et litt langt passord som ikke finnes i ordlister e.l. Start med å fjerne macfilteret og se om du får forbindelse med egen router. Lenke til kommentar
toth Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg tror rett og slett det må være nettverkskortet i MSI'n som er på bærtur, for nå er den plutselig på igjen. Vi får se hvor lenge det varer, men jeg har flere bekjente med Wind som har hatt tilsvarende underlige problemer, at det er noen nettverk den simpelthen bare ikke vil koble seg på til tider.. PMS-wlankort :/ Lenke til kommentar
Tiipii Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Jeg har samme problemet med min MSI Wind. Den kobler seg fint til alle steder - bortsett fra hos foreldrene mine. De har WPA2 forresten, og ingenting er visstnok endret fra tidligere når ting har funket normalt. Lenke til kommentar
OlaOlablakken Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Er det forsøkt å endre kanal på den trådløse routeren ? Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg endret ikke kanal eller noe annet før den plutselig virket igjen. Kortet i MSI'n skal kunne ta alle kanaler (b/g/..?/), så problemet BØR jo ikke ligge der, selv om det kan gjøre det. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 (endret) Det kan være en ide å finne ny driver til kortet. Som du sier så er det mye trøbbel med denne maskinen når det gjelder wlan. Det er litt forskjellige kort i de maskinene, så last f.eks ned http://www.gtopala.c...ownload/siw.exe og finn ut hvilket kort/wlan som står i. Last så ned driver fra chipsetprodusenten. Alternativt så finn siste driver her: http://global.msi.eu...&maincat_no=135 1.) Alternativt kan du kjøpe en dongle med WLAN. 2.) Alternativt kan du kjøpe et nytt mini PCI-kort på ebay. Selv kjøpte jeg nettopp et Intel WLAN-kort der for 10US$. Monterte på en ekstra innvendig antenne og fikk oppgradert til 11n på kjøpet :-) Endret 14. juni 2010 av la7dfa.com Lenke til kommentar
toth Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Jeg har siste driver, hvilket kort man har i maskinen står på labelen på undersiden(sjekk "how to identify ..." på MSI's driversider. Foreløpig er maskinen hensatt som fjernstyrt HTPC bak TV'n, så i verste fall kan jeg bruke kabel, men takker for tipsene som kommer til nytte når den skal tas i bruk på tur igjen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå