sveinh Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Vurderer å kjøpe med kamera fra New York. Er dette greit eller får jeg problemer når jeg kommer hjem med 'norske systemer' eller er dette likt i Norge og USA. Jeg tenker på oppkobling mot PC/TV/Video? Er det noen som har erfaringer med dette, er det noe å spare? Takknemlig for ev. kommentarer. Svein Lenke til kommentar
Vice Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 I USA bruker de NTSC TV system mens tilsvarende her i Europa er PAL. De fleste nyere TV'er her støtter nå begge deler, men det er nok en fordel å ha et PAL kamera dersom du skal oppholde deg her i Norge. Lenke til kommentar
legofred Skrevet 25. juni 2003 Del Skrevet 25. juni 2003 Dessuten har NTSC dårligere bildekvalitet og oppløsning. Og har du med deg ting i bagasjen verdt mer en 6000 NOK må du betale MVA nor du kommer hjem igjen, så da forsvinner moroa. Lenke til kommentar
M.B. Skrevet 26. juni 2003 Del Skrevet 26. juni 2003 Det er ingen problem å kjøpe i USA.Det er mange butikker som selger de samme kamerane som i Norge.Det er egne buttikker som er plassert i større turist byer eller som nettbutikker.Var selv og så det i Los Angeles.Bare husk å få til PAL system. Lenke til kommentar
FARGERIK Skrevet 28. juni 2003 Del Skrevet 28. juni 2003 Skal du innom N.Y. finnes det masse sjapper som selger PAL-utstyr - ikke noe problem. Husk bare å få med internasjonal garanti, da kan du nemlig levere inn kameraet på service her i Norge ( OG beholde garantien). :smile: Lenke til kommentar
Ferber Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 EL-varer er ofte ikke så mye billigere i USA, lønner seg å sjekke prisen først. Når du er i NY, husk at hvis du bestiller fra en annen stat via postordre/ internett så slipper du US tax (rundt 7% skatt tror jeg) Lenke til kommentar
a_m_e_s Skrevet 30. juni 2003 Del Skrevet 30. juni 2003 Jeg tenker selv på å kjøpe elektronikk fra usa (mikrofon fra amazon). Blir man pålagt noe ekstra toll eller gegyrer fra norske myndigheter utover den vanlige momsen på 24%? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå