Dunno1987 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Kortet ned, så har jeg et hull i en gipsvegg som må fikses, da vi leier og skal snart flytte. Hvordan det kom ditt er irrelevant Det er tapetsert og malt, veggen er en av ytterveggene i blokka (dvs med isolasjon under). Hullet er vel ca 5x7 cm, og "veggen" er der fremdeles. Hvis det er lettere med et bilde kan jeg godt ta det. Så spørsmålet er... Hvordan får jeg fikset dette billigs mulig, enklest mulig? Må jeg tapetsere hele stua, bare hullet eller kan det gjøres på en annen måte? Nå er det "fikset" med et bilde, men det er jo ikke en god løsning når vi flytter. På forhånd takk for all mulig hjelp! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hvordan reparere hullet i gipsveggen. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Du bør/må ha sparkelbånd også. Nå skal jo dere flytte uansett, men normalt vil man kjøre på med papir i skjøten. Lenke til kommentar
ⅵdar Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hullet fikser du ved å kutte et firkantet hull, og fjern tapeten litt rundt hullet. Så smetter en tynn plank bakom rundt kantene og skrur fast med gipsskruer. Så tar du en liten bit gipsplate i hullet og skrur fast. skjær kantene rundt hullet skrått og sparkle. så tapetserer du med en så lik tapet som mulig (tekstur/farge) og maler over. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hullet fikser du ved å kutte et firkantet hull, og fjern tapeten litt rundt hullet. Så smetter en tynn plank bakom rundt kantene og skrur fast med gipsskruer. Så tar du en liten bit gipsplate i hullet og skrur fast. skjær kantene rundt hullet skrått og sparkle. så tapetserer du med en så lik tapet som mulig (tekstur/farge) og maler over. Hvordan du gjør dette ser du i filmen som jeg linket til. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Men filmen tar ikke for seg forsterkning av skjøten med strimmel. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Trenger han virkelig det når hullet ikke er større en 5x7 cm? Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Sånn ser hullet ut... Takk for forslagene, får se hva jeg gjør. Og hva dama tillater at jeg gjør. Lenke til kommentar
C-angel Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Men filmen tar ikke for seg forsterkning av skjøten med strimmel. Dette fordi det er unødvendig å benytte strimmel på en slik rep. Lenke til kommentar
Prusk Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Det er kanskje unødvendig med strimmel på et lite hull, men i filmen bruker han ikke strimmel når han bytter ut nederste del av platen. Lenke til kommentar
ZoDz Skrevet 20. juni 2010 Del Skrevet 20. juni 2010 Viss man ikke strimler så kan det kjapt sprekke opp igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå