Bearclaw Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Heisann! Skal bestille ny PC så fort som mulig, den skal brukes til for det meste spilling. Budsjettet er ikke så veldig strengt, men noe rundt 10 000 er okai. Ikke være redd for å gå høyere eller lavere (sparer gjerne penger om det er verdt det ) Jeg trenger IKKE skjerm, vanlige harddisker eller DVD-Rom: Jeg trenger: Hovedkort(HK): Har hatt Asus i alle år, men har hørt mye bra om Gigabyte også. Alt jeg såklart krever er at det er kompitabelt med CPU, RAM (dual eller triplechannel?) og såklart GPU. Prosessor(CPU): Er ikke oppdatert, men står mellom Intel i7 og AMD X6, hva tenker dere? Minne(RAM): Må være kompitabelt med HKet, vil gjerne ha 6gb eller kanskje til og med 8gb om det ikke er for dyrt. Skjermkort(GPU): Kan godt nevne de 3 beste på markedet atm Kabinett: Et midi-tower som kan anbefales på det sterkeste Har et Thermaltake Swing så vet ikke om jeg trenger nytt i grunnen. Strømforsyning(PSU): Trenger en ny PSU som kan drive dette vidunderet SSD: Vil gjerne ha med en grei SSD til bruk kun til OS. Så trenger ikke være så stor, bare grei pris/ytelse. CPU kjøler: Simpeltenn en god CPU kjøler om dere mener boxed ikke holder. Får bare takke på forhånd for deres forslag og meninger om valg =) Nå blir det foreløpig til disse komponentene: Hovedkort(HK): Asus M4A89GTD PRO/USB3 Prosessor(CPU): AMD Phenom II X6 1055T 125W Minne(RAM): Corsair TWIN3X DDR3-1333 4096 MB (2x2048 MB) Skjermkort(GPU): Sapphire Radeon HD 5870 Kabinett: Cooler Master CM 690 II Advanced Strømforsyning(PSU): Corsair TX 750W SSD: Intel X25-M 80 GB SSD Gen 2 CPU kjøler: Har en Zalman liggende. Er det noen som har noe å si på dette? Evt. forbedringer eller noe? Takker. Endret 13. juni 2010 av Bearclaw Lenke til kommentar
srbz Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 https://prisguiden.no/profil/lister/115647 Jeg har ikke lyst å anbefale deg noe kabinett hvis du allerede har et du kan/vil bruke. Har også holdt meg til 4GB RAM. Du vil ikke merke noen forskjell mellom 4/6/8 GB i spill i dag, og da kan du like gjerne vente til det blir aktuelt med å putte inn mer Ang. skjermkort er jeg veldig i tvil på hva som er greiest av 5870 eller 2*5770. 2*5770 er både best og klart billigst, men da vil du ikke ha mulighet til å utvide ytterligere senere om ønskelig. (Ærlig talt kan du fint klare deg med 1*5770, det er ingen spill i dag som krever det heftigste på markedet for akseptabel grafikk) Lenke til kommentar
horse4life Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 x6 og i7 vill visst ikke yte noe særlig ekstra for gaming. Er visst mest videoredigering osv.. ifølge hva jeg har fått med meg her. Ville gått for amd phenom II x4 av et slag eller quad i5. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 (endret) Jeg spiller for det meste Battlefield Bad Company 2. Hvilken av disse 3 CPUene vil være det beste valget? -Intel Core i5 750 -AMD Phenom II X4 965 125W Black Edition -AMD Phenom II X6 1055T 125W Hva er egentlig den store forskjellen på disse: -Sapphire Radeon HD 5870 Vapor-X -Sapphire Radeon HD 5870 Har forstått at det er kjølinga som er annerledes, vil jeg merke stor idle og load temp og støy forksjeller? Evt. bedre overklokkingsmulighet da eller? Endret 12. juni 2010 av Bearclaw Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 Da har jeg brukt mange timer og kommet frem til denne handlevognen: Bearclaw's Handleliste Juni 2010 Nå mangler jeg bare CPU kjøler og kanskje også et kabinett. Hvilken kjøler kan dere anbefale til AM3? Kan godt finne et bra kabinett og kjøler på Amentio.no ettersom de andre delene er billigst der Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 12. juni 2010 Del Skrevet 12. juni 2010 Får ikke opp handlelisten din, "Denne listen er ikke offentliggjort". Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Sorry, første gang jeg lager sånn prisliste. Fiksa nå =) Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Sånn, er det noen som har noen innvendinger på denne? BÅDE POSITIVE OG NEGATIVE TAKK HANDLEVOGN Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Ser veldig bra ut. ville personlig gått for en moduler psu, men det er flisespikkeri(corsairs hx serie feks)! De 2 skjermkortene du linka til har ikke store forskjeller, litt bedre og stillere kjøling på vapor-x. Til battlefield spilling vil x6 fra amd yte best da det spillet utnytter multithreading veldig bra, men til andre spill vil antagligvis de 2 andre cpuene yte bedre så lenge du ikke overklokker. Nb! Amd system skal vær glad i lavere cl verdier på ram, men tviler på at det er veldi merkbart. Endret 13. juni 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Ser veldig bra ut. ville personlig gått for en moduler psu, men det er flisespikkeri(corsairs hx serie feks)! De 2 skjermkortene du linka til har ikke store forskjeller, litt bedre og stillere kjøling på vapor-x. Til battlefield spilling vil x6 fra amd yte best da det spillet utnytter multithreading veldig bra, men til andre spill vil antagligvis de 2 andre cpuene yte bedre så lenge du ikke overklokker. Nb! Amd system skal vær glad i lavere cl verdier på ram, men tviler på at det er veldi merkbart. Ja kanskje jeg skal vurdere Corsair HX 650W da? =) Hva tror du vi kan forvente oss av nye spill fremover, får jeg bruk for x6 i forhold til x4? Kan du muligens finne et bedre alternativ til RAM? Endret 13. juni 2010 av Bearclaw Lenke til kommentar
Mumriken Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) hx750 er på tilbud hos komplett nå og når det kommer til spill som vil utnytte 6 kjerner er det vel ikke godt å si http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=460922 http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=594340 Hadde personlig gått for 6kjerner og klokket den når det blir behov. Endret 13. juni 2010 av Mumriken Lenke til kommentar
ESS. Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Dette har jeg skrevet før men det passer. "Lancool PC-K62 Svært godt og "enkelt og bygge i" kabinett, produseres av lian-li, men under et annet navn for og beholde lian-li`s "Alluminium varemærke". Tool-less montering, lå nede i 600 kr på netshop her om dagen, vet ikke hvorfor de har satt opp prisen nå.. Anbefales, skal bruke det selv: https://prisguiden.no/produkt/112513. Vet ikke helt om jeg ville ha valgt Amentio, har hørt om noen kjipe saker om dem. Service, leverangse osv. EDIT: om du ikke kommer til og klokke ville jeg heller ha valgt disse: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=481123 Endret 13. juni 2010 av ESS. Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 (endret) Det blir nok en Corsair HX PSU hvertfall da, takker Når det gjelder kabinettet så holder jeg meg til CM sitt jeg har valgt her. Har lest altfor mye bra til å ikke bli fornøyd. Og kabinett er tross alt mer personlig "komfort" (Fant ikke ordet jeg lette etter her så seint.) Det eneste som gjenstår er vel igrunn valg av RAM: -Jeg sjekka Corsair Dominator DDR3 1600MHz 4GB CL8 som Mumriken never opp mot Hoverkortet sin liste over støttet minne. Fant den ikke der så jeg dropper de. -Jeg kommer nok ikke til å klokke med det første, men om Corsair XMS3 DDR3 1333MHz 4GB CL9 er veldig vrange å klokke med har jeg ikke så veldig lyst på de. -Skulle rett og slett gjerne hatt et CL8 sett med støtte fra HK Tusen takk til alle som sålangt har hjulpet til =D SOOOO: Jeg vil ha greie RAM med riktig PC3 og støtte fra DETTE HOVEDKORTET. Gjerne brikker som ikke blir en blokker når det skal overklokkes i det små ;P TAKK! Endret 14. juni 2010 av Bearclaw Lenke til kommentar
Bearclaw Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Tråd løst. Dette ble handlevogna jeg bestilte. Takk for all hjelp! -Bearclaw Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå