Amant Nena Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 hei, jeg lurer på om noen vet noe info om det øvelseskjøre i sverige... Lenke til kommentar
gxi Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Man kan sikkert ta en lang forklaring her med svenske regler, med bil med svenske skilt da vil jeg tro, men generelt sett er det å betrakte som ikke lov. Lenke til kommentar
Opelduude Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nei, du må ha gyldig førerkort for å kjøre i utlandet. Lenke til kommentar
steinrawr Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg vet om flere kjøreskoler som praktiserer langkjøring til Sverige! Men disse har så vidt jeg vet særskilt avtale med Svenske myndigheter e.l. Lenke til kommentar
Amant Nena Skrevet 12. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2010 hmmm....jaja. kjekt å vite, takk for hjelpen =D Lenke til kommentar
The Avatar Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Dette er det vel svenske regler som regulerer? Kva som foregår i sverige er det svenskane som bestemmer, så om deira lovverk tillater nordmenn å øvelseskjøyre i sverige så er det deira sak å tillate dette. Eg trur f.eks ikkje at vi i norge har eit forbud mot å lå svensker øvelseskjøyre i noreg så lenge dei oppfyller krava til øvelseskjøyring (trafikkalt grunnkurs, over 16 år, ledsager over 25 år, raud L merking, osv) Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Mange kjøreskoler som har langkjøring til Sverige... Lenke til kommentar
Nitrius Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Spurte kjørelæreren min om dette, og du(øvelsekjøre) med foreldre eller lignende har ikke lov å krysse grensen over til Sverige, dog kjører du med en kjørelærer fra en trafikkskole så er det lov, da som nevnt, så har de fleste trafikkskoler en eller annen avtale med svenskene. Lenke til kommentar
Frank Stokke Skrevet 14. juni 2010 Del Skrevet 14. juni 2010 Nei, du må ha gyldig førerkort for å kjøre i utlandet. I følge norske regler er det jo ledsager som juridisk er fører av kjøretøyet. Vet dog ikke om det er likt i Sverige.. Lenke til kommentar
KristianM1 Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Kjøreskolen jeg hadde, har langkjøring til Sverige, og bruker et svensk øvelsekjørings-skilt som de klistrer på rett før Sverige, og tar av rett etter grensa. Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 For å kunne øvelseskjøre i Sverige må ledsageren ha en kurs (noe som kjørelærere har sikkert "innbakt" i opplæringen sin) og man må være registrert for dette. Så ingen enkel måte man kan kjøre i Sverige med familie/venner. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 19. juni 2010 Del Skrevet 19. juni 2010 Hmm..er et par år siden jeg øvelseskjørte men da kjørte jeg ulovlig med gamlingene fra Sverige til Danmark isåfall Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå