karlivar Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Har Canon MV900 videokamera med DV kassett. Problemet er at det plutselig slokna helt, selv om batteriet var fult. Nå får jeg ikke gjort noe med det. Lurer på om batteriet har kortslutta. Det jeg lurte på da var om ikke kamera skulle funke med laderen selv om batteriet ikke står i? Slik det er nå så virker ingen ting på kamera med laderen i. En annen ting jeg lurer på...Hvordan får jeg ut kassetten som står i uten strøm Lenke til kommentar
thomasmarthinsen Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Kameraet skal fungere på nettstrøm uten at batteriet sitter i. Så det er nok noe feil med kameraet ditt (eller muligens laderen). Er kameraet under fem år gammelt? I så fall dekkes en reparasjon muligens av reklamasjon. Eneste måten å få ut kassetten uten strøm på kameraet, er å skru det fra hverandre. Du klarer sannsynligvis ikke å skru det sammen igjen, så dette er nok siste utvei. Lenke til kommentar
karlivar Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Kameraet er 3,5 år så det er mulig at det dekkes av reklamasjon. Men batteri dekkes ikke av reklamasjon. Derfor det var kjekt å vite om det er batteriet eller ikke. Laderen gir 8,4V Så den funker. Også hadde jeg lyst til å ta ut kassetten før jeg sender det av gårde. Ser for meg at den forsvinner på veien Er skeptisk av natur skjønner du. Lenke til kommentar
Christian Helle Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 kjenner igjen feilen fra serien MV700 og MV750, hvor det plutselig kom inn mange kamerar som var helt døde. Akkuratt som at kamerane hadde en tidsinnstilt klokke hvor alle kamerar slokket ca samtidig. Canon var aldri vanskelig på det tidspunktet ihvertfall, og alle kundene fikk sine reparert gratis (som var kjøpt innenfor 5 års reklamasjonsrett). Kan være greit å ta ut kasetten ja, og om du ikke får det til med nett-kablen kan du spørre butikken du kjøpte det i om de har et testbatteri å låne deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå