Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Pc'en vil ikke starte. bare blinker.

Anbefalte innlegg

hei, pc'en min vil pluttselig ikke starte. Det som skjer er at med en gang jeg slår på strømmen til pc'en, så slår den seg på og av i kjappe pulser. jeg har ikke turd å la den stå på slik da jeg mistenker at strømforsyninga vil ta kvelden og ødelegge alt på hardisken min.

Hjelp ?!? jeg skal reise vekk et par dager nå, og vil finne ut av det som snart som mulig.

Er det strømforsyninga mi som holder på å dø?

Ellers kan jeg jo si at da jeg slo på strømmen til pc'en, så røk lyspæra i lampen min også. ( er kobla til samme padde). jeg skal prøve å plugge pc'en inn i et annet utakk nå med det samme, men hadde vært fint med hjelp uansett.

Takker for alle svar. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ellers kan jeg jo si at da jeg slo på strømmen til pc'en, så røk lyspæra i lampen min også.

Tyder på strømkurs er overbelastet eller kortsluttes av powersupply.

Jeg har nå prøvd å kople til pc'en i et annet utak, men det samme skjer igjen. Er det strømforsyninga mi som er ødelagd? hvordan skal jeg gå frem for å se hva feilen er?

Lenke til kommentar

Tja, det enkleste er vel å koble fra kabler til hovedkort og la resten stå i. Vifte på skjermkort burde spinne, pluss hard disk og CD-ROM starte opp. Du må da jump starte PSUen.

Har du mulighet til det, kan du måle med et multimeter på 4/8 pin ATX og 20/24 pins pluggene om du får noe spenning der.

Endret av Chavalito
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...