raathass Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hei. Når jeg kobler til usb-kabelen så dukker det opp et vindu på telefonen hvor jeg kan velge "Kun lading", "Diskstasjon", "HTC Sync", etc. Problemet er at telefonen kobler opp mot PC-en uavhengig av hvilket valg jeg tar. Dette gjør at telefonen sperrer minnekortet og jeg kan ikke høre musikk eller annet som trenger tilgang til data på minnekortet. Sperren ligger på selv om jeg fjerner telefonen via "safely remove hardware" på PC-en (XP). Hva kan jeg gjøre for å kunne lade via USB og samtdig bruke minnekortet? Lenke til kommentar
Phantom3D Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Nå har ikke jeg android, men på WM som er på feks HTC HD2 må jeg gå inn på innstillinger - annet og velge activesync isteden for "lagringskort". Tror du kan velge noe lignende.. se igjennom instillingene. Lenke til kommentar
raathass Skrevet 11. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2010 Jeg kan velge om telefonen skal spørre hver gang eller om den skal velge en standard tilkoblingstype. Jeg har valgt å spørre hver gang og velger "Kun lading". Lenke til kommentar
raathass Skrevet 13. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2010 Nå ble jeg nysgjerrig: Er jeg den eneste som opplever dette eller er jeg den eneste som plages av at jeg ikke kan spille musikk når jeg lader via USB? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 13. juni 2010 Del Skrevet 13. juni 2010 Gjorde akkurat en test her (HTC Desire), og det eneste valget som gjør at jeg ikke får tilgang til minnekortet er når jeg velger "Diskstasjon". "Kun lading", "HTC Sync" og "internett-deling" fungerer fint med f.eks musikkavspilling på min telefon. Så det er nok en bug hos deg, for det skal ikke være sånn Lenke til kommentar
raathass Skrevet 14. juni 2010 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2010 Gjorde akkurat en test her (HTC Desire), og det eneste valget som gjør at jeg ikke får tilgang til minnekortet er når jeg velger "Diskstasjon". "Kun lading", "HTC Sync" og "internett-deling" fungerer fint med f.eks musikkavspilling på min telefon. Så det er nok en bug hos deg, for det skal ikke være sånn Vi testet hos en kollega på jobben og han fikk akkurat samme symptomer som meg. Det vi imidlertid fant ut er at dersom man velger kun lading to ganger kobler den fra minnekortet. Altså: Uavhengig av om man har satt kun lading som default eller velger dette ved tilkobling låses minnekortet. Dersom man trekker ned notifikasjonen og velger kun lading en gang til så frigjøres minnekortet. Begge kjører XP. Hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
IskaldCola Skrevet 15. juni 2010 Del Skrevet 15. juni 2010 Vi testet hos en kollega på jobben og han fikk akkurat samme symptomer som meg. Det vi imidlertid fant ut er at dersom man velger kun lading to ganger kobler den fra minnekortet. Altså: Uavhengig av om man har satt kun lading som default eller velger dette ved tilkobling låses minnekortet. Dersom man trekker ned notifikasjonen og velger kun lading en gang til så frigjøres minnekortet. Begge kjører XP. Hvilket OS kjører du? Kjører Windows 7 pro, men tror ikke det skal ha så mye å si. Du kan jo nevne problemet i Desire-tråden og se om det er flere som sliter med det samme, evt har en løsning: HTC Desire - Hva mer kan vi ønske oss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå