Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

forstuet/ evt brukket stortå

Gjest Per Marius

Anbefalte innlegg

Gjest Per Marius

Hei! i går kjørte jeg longboard(et stort skateboard) ned en kjempe lang og bratt bakke. Disse brettene er konstruert for å komme opp i vanvittige tempo. jeg fikk kjempe stor fart, også begynte brettet å vingle, og jeg for ut i grøfta. Jeg reiste meg opp og så etter skader på klærne, det eneste jeg så var at skoen min var helt revet opp fremme ved tærne. jeg fikk ikke noe vondt da, så jeg plukket opp brettet å løp etter vennen min. vi kjørte litt mer, og plutselig kjente jeg en skikkelig smerte i tåa når jeg bevegde på den, og ved belastning. når jeg kom hjem(etter noen timer) så var tåa helt stiv, og det var en uutholdelig smerte når jeg rørte på den. jeg tok en ibux og sov godt i hele natt. men når jeg våknet i dag var den helt som i går kveld, men det er en uutholdelig smerte hele tiden, til og med når jeg ikke belaster den. Den er skikkelig blå og rød, og jeg tror den er brukket eller forstuet. noen som vet hva det er, og om dere har noen tips, kjerringråd eller noe annet som kan hjelpe meg? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å dra til legen er ett godt og fungerende kjerringråd mot ting som antagelig er brukket.

Om du lar det gro av seg selv, er det en ekstrem stor sjanse for at det gror skjeivt, og du da få større problemer med å rette det opp, om de i det hele tatt klarer å rette det opp skikkelig. Måten å rette opp en slik feil er å knekke den igjen, rette den og la det gro igjen.

Det høres veldig ut som om du har knekt den...

DRA TIL LEGEN!

Lenke til kommentar
Gjest per marius

jeg var på sykehuset og tok røntgen men det var en turnuslege som ikke var så flink til å lese av bildene, men han trodde det var et lite brudd ytterst i tåen. jeg fikk en støtteskinne og fikk beskjed om at jeg skal holde meg i ro et par dager..

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...