Gjest Psykopat? Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Hei Jeg har "Slitt" litt gjennom livet og sitter nå her som 17 åring og lurer på om jeg kansje har noen form for personlighetsforstyrrelse. Dette har vidre ført til at jeg har lest MYE om dette, jeg kan antageligvis fortelle deg mer om personlighetsforstyrrelser og depresjon en din egen lege. Fortalte en sosionom om alle mine tanker for et år siden, når h*n reagerte passivt (er normalt for ungdom og tenke mye til tider) så besteme jeg meg for og droppe hele greie og "faket" en forbedring - til tross for at jeg ikke føler meg "Bedre". Jeg har ALLE tegne på Narsissistisk personlighetsforstyrrelse og Psykopati, men jeg "Forstår" at noe er galt - noe som ikke er vanlig (Siden det reduserer min perfeksjon). Det er EN ting som antageligvis ikke er veldig sunt, og det er at jeg har fantasier som er helt fantastisk! Det er utrolig intens, de holder meg våken om netterne og når jeg endelig blir så utmatet at jeg sovner så drømmer jeg om det..! Jeg vet akkurat hvordan jeg skal få makt, hvordan jeg skal få et perfekt liv og alt skal bli perfekt! Se på den her verdenen - INGENTING kan bli perfekt her, så den beste løsningen er vel bare og ta livet av seg å satse på at det neste livet blir bedre! Vis jeg nå ikke skulle få et neste liv, så er alt bedre en et liv som ikke er perfekt. Dette er noe jeg mener av hele mitt hjerte, uten et snev av tvil. Denne selv insikten var en skikkerlig ripe i lakken, så det siste halvåret så har jeg gitt opp på og oppnå perfeksjon. Jeg har en tanke gang som er veldig lik profiler som gjøres av personer som utfører kriminelle handlinger som dophandel, drap, voldtekt etc. Dette synes jeg ikke er "Galt" egentlig, siden det faktisk er ganske normalt på verdensbasis - men siden jeg uansett skal dø så ønsker jeg og oppnå personlig nytelse, noe jeg tror jeg kan få enkelt av kriminelle handlinger. Jeg vet hva dere tenker, hvorfor sier du dette her da? Det er anonymt og vis jeg kan bli "Helbredet" så kan jeg nyte hele livet mitt, noe som kan ses på som den ultimate personlige vinning. Ingenting og tape, mye og vinne. Hva tror dere, har jeg kansje noen form for personlighetsforstyrrelse eller er det bare vanlige ungdommelige tanker? Har uansett gravd min egen grav so to say.. Lenke til kommentar
HValder Skrevet 10. juni 2010 Del Skrevet 10. juni 2010 Du høyrast ganske normal ut i mine øyrer. Dessuten er du berre 17 år, 1-2 år framover eller kanskje berre nokre mnd så kan du ha endra oppfatning fullstendig. Lenke til kommentar
dag1234 Skrevet 11. juni 2010 Del Skrevet 11. juni 2010 Hei Å stille en diagnose på personlighetsforstyrrelse (PF) hos seg selv er kanskje ikke usunt, men svært vanskelig. Mange vil hevde det ikke lar seg gjøre. For å stille en slik (PF) diagnose må en se etter visse mønstre i måten personen handler, tenker og føler på i en rekke situasjoner, og dette må være en typisk måte å være på for vedkommende og føre til betydelige problem i relasjoner eller arbeid/skole, og mønstrene skal avvike klart fra det som er vanlig. Det skal også utelukkes at personen har visse andre sykdommer. Det er de færreste av oss som klarer å observere oss selv så nøytralt og objektivt at en kan diagnoistisere PF på seg selv. Spesielt vanskelig er det å diagnostisere psykopati (antisosial PF) på seg selv. En annen sak er at man må være 18 år får å få stilt diagnosen. Du kan ikke sette diagnosen på ungdom, med andre ord. Og mange fagfolk vegrer å sette diagnosen på en person under 20 år. Derfor vil ikke du kunne få denne diagnosen, uansett. Men hvis du er i tvil, må du henvises til spesialist for grundigere utredning, du kan jo ha andre plager som du trenger oppfølging i forhold til. Mvh Dag Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå