Gå til innhold

BK: Mitt fotoalbum - Start kritikk!


Anbefalte innlegg

Slenger ut noen bilder som jeg hatt tatt med mitt Olympus Pen E-PL1. Bruker fortsatt standardobjektivet på alle mine bilder (14-42mm) Har akkurat startet min "fotokarriere", så tåler kritikk og tar det bare med meg videre :)

 

Bilde 1 - Solnedgang

post-197130-1276208898,6626_thumb.jpg

 

Har lagt på en mørk vignett her, vil helst ha den mørke skyggeeffekten kun der det er mørkt/farge fra før. Noen som vet hvordan jeg kan få bort vignetten der det er himmel? Vil det se rart ut? Nå har jeg bare satt på en vanlig vignett-effekt.

 

Bilde 2 - Insekt

post-197130-1276209230,8316_thumb.jpg

Er det noen forbedringspotensial på komposisjon? Har redigert det så smått, noe mer jeg kunne gjort?

Endret av superslask1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler å lese retningslinjer og skalere ned bilder.

 

Min kritikk er basert på thumbnails.

 

Bilde 1 synes jeg ikke fungerer helt optimalt for meg. Jeg synes den utbrente solen ødelegger litt, og det mangler "noe" som fanger interessen. Beklager dersom dette ble for mye slakt!

 

Bilde nr 2 synes jeg er bra. Passe DoF, ganske bra komposisjon og ikke for forstyrrende bakgrunn. Det som kanskje kan forbedres er komposisjon / utsnitt. Jeg synes det er litt mange lementer som drar blikk ut av bildet, dvs blad som er kuttet. Noe kan kanskje forbedres vha stramme beskjæring?

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Jeg synes bilde 1 hadde vært veldig fint hvis du ikke hadde midtstilt solen såpass. Det er noe en bør tenke på; i veldig mange tilfeller er det bedre å legge motivet litt til siden på bildet, og ikke sentrere det så mye. Ellers synes jeg som sagt at bildet var veldig pent å se på, pene farger, fint lys. Den utbrente solen gjør meg ingenting.

 

Dette er hva jeg mener, kan hende jeg har helt feil. Jeg er ikke noen ekspert, slik som mange andre her på forumet.

Endret av Googolplexian
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...