JarleW Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Bruker disse til webhosting og har hatt endel nedetid på serveren. Har vært kunde der i en uke eller to og midt i uken som var merket jeg at siden var nede fra jeg sto opp ved 7-tiden og frem til 12-tiden. I helga så har det vært mer nedetid enn oppetid !! :x Noen andre med tilsvarende erfaringer ? Har 30 dagers Pengene_tilbake_garanti (sier dem ihvertfall) så det er litt viktig å få kartalgt dette nå. Takk Lenke til kommentar
OscarWoHA Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 En jeg kjenner hadde mistet tilgangen på e-mailen i helga. Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har hatt veldig godt erfering med dem, men i helgen gikk mailen ned. Prøve å få kontakt med dem, men fikk ikke noe svar bare en mail i med feil i retur. Noen venner mener at oppetiden ikke er helt bra på mircosoft serveren, men det er ikke så rart, det er jo microsoft. Jeg tror servetheworld driver å oppdaterer systemene. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Alle kunder blir satt opp på *nix-servere med mindre kundet'n uttrykker at han har behov for cgi eller har et spesiellt behov for å være på en ms-server... Uansett så er ikke en MS-server så ustabil som folk skal ha det til. Har merket mail-problemet ja... Oppdateringer bør IKKE foregå på dagtid. I så fall bør dem endre på sine rutiner.... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har hatt stabilt domene siden jeg opprettet mitt for litt over et år siden... jeg står på serv003, som er liuxserveren de hoster domenet mitt på... Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg har hatt stabilt domene siden jeg opprettet mitt for litt over et år siden... jeg står på serv003, som er liuxserveren de hoster domenet mitt på... jeg har også på serv003, men har ikke hatt noen problemmer...oppetiden har vært helt fin.... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Hvordan ser jeg hvilken server jeg er på ? Lenke til kommentar
vingtor Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Opprettet eit domene hos dem for ca 1 år siden og har opplevd to ganger at sida har vert nede. Ironisk nok er den andre gangen akkurat no.... Men har ellers veldig god erfaring med dei og rask kunderespons. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 16. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2003 Svar fra kundeservice@servetheworld : Hei, Vi opplever hardware problemer med vår ene server, dette vil bli rettet opp i snarest mulig. Mvh, Kundeservice ServeTheWorldld Vi får satse på det da selv om "snarest mulig" er et relativt begrep. Betryggende å høre at dem er bedre enn jeg fryktet "Je vart skrøymd no" :o Lenke til kommentar
AllFather Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 jeg bruker netacore.com, synes de er best hadde modula,men de er ekstremt dyr og har "lite for pengene" god oppetid hadde de da Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 har fått større problemmer med servetheworld nå hele den ene siden min nede... Lenke til kommentar
smetho Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Har vært nede hos meg og hele dagen (såvidt jeg vet). Står jo noe om at de garanterer oppetid på 99,9% eller noe slikt, dersom de ikke klarer å holde det skal kundene få den måneden gratis. Nå får vi se... har skjedd en gang før, også dette veldig nylig. De sliter nok med noe tøys. Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 det problemmet har vært hele dagen hos meg, på den en siden min. men har en venn som ikke har hatt noen problemmer, men han har siden på microsoft server. problemme begynte på fredag, men mailen så forsvant siden. også mailen på den andre siden.. Lenke til kommentar
Wepz Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 Jeg hadde også problemer med mailen, etter at det kom en ny form for mail pålogging. Men logget meg på via kontrolpanelet, så kom jeg til http://domene/webmail/src/login.php som funket fint Lenke til kommentar
tHaZ Skrevet 16. juni 2003 Del Skrevet 16. juni 2003 har hatt domene hos servetheworld siden juli i fjor. og har egentlig ingen negative opplevelser.. hadde en nedetid i fjor høst på noen få timer, og noe kluss med mailen. men jeg fikk en gratis måned som plaster på såret for det, så.. og jeg "mail-chattet" frem og tilbake med kundeservice mellom kl 02 og 03 om natta og fikk løst problemet mitt... så ingen klager til dem fra meg i hvert fall Lenke til kommentar
smetho Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Noen som kan forklare meg hvorfor alle sider + bilder jeg la opp på webhotellet mitt har forsvunnet? Fikk ikke kontakt med det i hele går, men nå funker det igjen...men som sagt mangler det meste. Dette var dårlig! (og nei, ikke noe fyfy på mine sider ) *sukke* får vel ta kontakt med dem.... Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Hos meg er serveren tydeligvis oppe å går, men selve filene mine er jo borte.. Nå kan jo folk browse filene som ligger på serveren :-/ Kunne ihvertfall disablet "allow directory browsing" Tror den serveren jeg er på kjører FreeBSD. Har vært borte stort sett siden fredag + endel timer på onsdag De har 99.3% oppetidsgaranti. Har betalt for et år jeg. Jeg vil ha tilbake 39,- kroner for inneværende måned. Latterlige greier. De er jo så billige at det lønner seg ikke å mase om de pengene engang :-? Lenke til kommentar
Gabriel_X Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 Har ikke selv noen erfaring med servetheworld, men det ligger vel litt i kortene at grisebillige webhoster ikke nødvendigvis er helt på høyden med de som koster merkbart mere. At enkelte er merkbart dyrere enn andre er nok ikke bare på grunn av at de er 'grådigere' men også tildels fordi de har høyere kostnader med en større og mer stabil maskinpark som ikke er på bristepunktet og dermed har mer å gå på ved tidvis stor belastning. Men det kommer jo an på hva slags side man har - en personlig hjemme/hobbyside er jo ikke så kritisk og tåler vel å være nede en sjelden gang uten at det gjør noe fra eller til, men for en ren firmaside ville jeg nok valgt en 'dyrere' host. Lenke til kommentar
JarleW Skrevet 17. juni 2003 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2003 Har ikke selv noen erfaring med servetheworld, men det ligger vel litt i kortene at grisebillige webhoster ikke nødvendigvis er helt på høyden med de som koster merkbart mere. At enkelte er merkbart dyrere enn andre er nok ikke bare på grunn av at de er 'grådigere' men også tildels fordi de har høyere kostnader med en større og mer stabil maskinpark som ikke er på bristepunktet og dermed har mer å gå på ved tidvis stor belastning. Men det kommer jo an på hva slags side man har - en personlig hjemme/hobbyside er jo ikke så kritisk og tåler vel å være nede en sjelden gang uten at det gjør noe fra eller til, men for en ren firmaside ville jeg nok valgt en 'dyrere' host. Pris, kundeservice, privat- eller firma-side har ingenting å si så lenge firmaet presenterer seg selv som en seriøs aktør i markedet. Da kan de jo ikke komme etterpå å si "du kan ikke forvente den samme stabilitet, service og sikkerhet hos oss fordi vi er så billige" Da må jo dette stå på hjemmesiden dems da... Men, jeg har selvfølgelig forståelse for at "shit happens" når det gjelder data/hardware/software. Bare litt kjipt å ha siden oppe i noen få dager så skjer dette. Siden flere her sier at dem ikke har hatt problemer tidligere så stoler jeg på dem og forventer at servetheworld er seriøse og ordner opp i dette snarest... Lenke til kommentar
zeronz Skrevet 17. juni 2003 Del Skrevet 17. juni 2003 alt er ordnet igjen bare en LITEN oppdatering som tok hele helgen..sidene virker og mailen virker.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå