HKS Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 Hadde vært mye bedre med en laptop, tar ikke stor plass om du reiser heller :-) Jo mindre du har med deg jo bedre er det egentlig. Jepp, men en mobiltelefon er fremdeles stusslig til å se på video og surfe på nettet. Reiser jeg med jobben så må jeg ha med laptop, men de to siste gangene jeg har reist privat så har jeg istedet tatt med min iPad, noe som har vært et bra kompromiss med hensyn på størrelse på skjerm og vekt. Det var genialt når jeg fløy hjem fra Portugal i går. Fikk sett et par episoder av TopGear, og spilt litt Monkey Island 2... Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 13. juli 2010 Del Skrevet 13. juli 2010 (endret) Jeg siterer meg selv fra forrige innlegg. Ikke glem å se vekk fra deres eget behov når dere diskuterer mobilbruk blant andre brukere. Hva du raptor eller hvem som helst andre her mener er enklest og hva en helst ville valgt å gjøre selv, betyr ingenting for det faktum at en mobiltelefon er vesentlig enklere å medbringe. Telefonen har du alltid med deg, en PC, eller ipad for den slags skyld pleier få ha i lommen sin. Endret 13. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
Newton Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Telenor og netcom er vel ekstra påpasselige med at de ikke vil gå glipp av sjansen til å tyne iphonekunder for mest mulig, ergo kom pakkene med "inkluderte overprisede ringeminutter" Vi skal bare se bort fra at andre telefoner fra HTC, SE, Nokia, osv. selges med de samme pakkene med "inkluderte overprisede ringeminutter"? Minuttprisen med f.eks Telenor SuperPluss er nøyaktig den samme uavhengig av hvilken telefon du har kjøpt inkludert abonnement med de samme "overprisede ringeminuttene". Er dette fordi Telenor ikke vil gå glipp av sjansen til å tyne f.eks HTC-kunder for mest mulig, tror du? Kan du nevne noen operatør som ikke har som mål å "tyne kunder for mest mulig" - altså noen som ikke har som mål å tjene penger, men baserer seg på ren veldedighet? 1 Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kan du nevne noen operatør som ikke har som mål å "tyne kunder for mest mulig" - altså noen som ikke har som mål å tjene penger, men baserer seg på ren veldedighet? Hehe, kunne ikke formulert det bedre selv Lenke til kommentar
Ninjahamster Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Kan du nevne noen operatør som ikke har som mål å "tyne kunder for mest mulig" - altså noen som ikke har som mål å tjene penger, men baserer seg på ren veldedighet? Hehe, kunne ikke formulert det bedre selv Ludo. De gir bort 150 spenn i mnd. Bruker man ikke mer enn de tjener de ikke penger. De tjener penger på de som bruker mer enn de 150 og det er flere av dem enn de som ikke bruker mer enn 150. Så for de som ikke bruker mer enn 150 spenn blir det faktisk veldedighet. Lenke til kommentar
Lilac1 Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Det var da en usedvanlig naiv måte å se på tvungene abonnementsordninger. Hva? På hvilken måte var det 'naivt'? "Det" var "naivt" å påstå at "teleselskapene" gjør "forbrukeren" en "tjeneste" ved å "binde" en telefon til et "svindelabonnement". Vi skal bare se bort fra at andre telefoner fra HTC, SE, Nokia, osv. selges med de samme pakkene med "inkluderte overprisede ringeminutter"? Har du ikke vært borti "abonnementer tilpasset iphone", som netcom kalte det? Eller tror du at alle andre mobiler også utelukkende selges tilknyttet et overpriset drittabonnement fra en drittleverandør? Om jeg vil ha en HTC i dag, kjøper jeg en uten operatørlås på elkjøp og ringer ludomobil. I følge logikken din skulle det også gå an med en iphone, istedet for å bruke sleip bakgårdsmarkedsføring for å forhindre at folk finner ut hva mobilen faktisk koster. Foreslår at du faktisk skaffer deg kunnskap om emnene du legger ut om, men det er vel ikke store sjansen for at du begynner med det NÅ. Endret 17. juli 2010 av Marekatten Fjernet brudd på retningslinjene Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 Ludo. De gir bort 150 spenn i mnd. Bruker man ikke mer enn de tjener de ikke penger. De tjener penger på de som bruker mer enn de 150 og det er flere av dem enn de som ikke bruker mer enn 150. Så for de som ikke bruker mer enn 150 spenn blir det faktisk veldedighet. Faktisk er det på 185 kroner. Jeg har brukt Ludo i et halvt år jeg har lagt igjen 0 kroner hos ludo. Et fantastisk produkt så lenge det varer. Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) "Det" var "naivt" å påstå at "teleselskapene" gjør "forbrukeren" en "tjeneste" ved å "binde" en telefon til et "svindelabonnement". Det der er en påstand, ikke en forklaring. Jeg hørte deg den første gangen. Hvorfor er det 'naivt'?? Den billigste måten å skaffe en iphone på er å kjøpe det med abonnement og låse det opp etterpå. Er du dum i hodet (bruker et abonnement som ikke passer ditt bruksmønster) så blir du kanskje 'lurt' i din forstand, men for den gjengse smarte mann i gata er det en kjempegod deal, mye smartere enn å kjøpe en telefon uten abonnement. Endret 14. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Hey kjøtthue, har du ikke vært borti "abonnementer tilpasset iphone", som netcom kalte det? Eller tror du at alle andre mobiler også utelukkende selges tilknyttet et overpriset drittabonnement fra en drittleverandør? Om jeg vil ha en HTC i dag, kjøper jeg en uten operatørlås på elkjøp og ringer ludomobil. I følge logikken din skulle det også gå an med en iphone, istedet for å bruke sleip bakgårdsmarkedsføring for å forhindre at folk finner ut hva mobilen faktisk koster. Jeg finner ikke kallenavn "kjøtthue" særlig saklig. Det selges abonnement til all slags ulike telefoner. At de markedsfører det med iphone er fordi det er et kjent produkt som letter får oppmerksomhet blant uvitende brukere. Om du er smart (i den forstand at du ønsker å spare penger) kjøper du en HTC med abonnement og låser det opp, for så å ringe ludo. Det ville jeg gjort. Endret 18. juli 2010 av Alastor 2 Lenke til kommentar
kdog Skrevet 14. juli 2010 Del Skrevet 14. juli 2010 (endret) Jeg smilte og lol'ed litt inni meg når jeg leste dette... Jeg smilte og lo litt inni meg da jeg leste noen som hadde brukt fire ekstra tegn for å bøye en engelsk forkortelse. Edit: Er det forresten mulig å "le ut høyt" inni seg? Endret 14. juli 2010 av kjerts Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå