Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

.... Se filmene på laptop?

Hvorfor måtte jeg gå å drasse med meg en laptop bare for å se noen filmer som jeg kan gjøre på min XPERIA X10?

 

Nei, jeg er ikke avhengig av å måtte drasse med meg en laptop for å kunne gjøre noe med min Android mobil (XPERIA X10). Men med iPhone 4 derimot lol............

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Men du velger fortsatt mobil over laptop?

Drasser du en laptop med deg over alt?, selv på jobb?. Selvfølgelig kommer dette ann på hvilken jobb du har. Jeg jobber på Shell Bensinstasjon jeg, og der har vi ikke noe laptop med oss desverre.

 

Nei hvorfor må jeg ha en laptop med meg når jeg kan gjøre det meste jeg trenger med min XPERIA X10?

 

Og jeg tar heller ikke noe laptop med meg ekstra i tillegg til mobilen min. For det holder med mobilen i lange baner.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Hadde vært mye bedre med en laptop, tar ikke stor plass om du reiser heller :-)

Jo mindre du har med deg jo bedre er det egentlig.

 

Du har alltid sagt at vi andre kun tenker på vårt eget behov og om vi ikke har en funskjon så 'trenger vi det ikke'. Noen trenger faktisk mer enn en knøttliten skjerm å forholde seg til om man skal være borte for en lengere periode. Kunne for eksempel aldri tenke meg å redigere et Word-dokument på en liten skjerm med touchtastatur.

 

Skal jeg surfe på nettet i lang tid vil jeg aldri velge telefonen over laptopen.

 

At du kun trenger mobilen sier vel mer om hva ditt bruksområde krever - relativt lite.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Det er da finere med subsidiert gebyrfritt nullrentes nedbetaling, enn å betale fullpris i butikk til full pris.. Med mindre noen synest det første er 'stress' : )

 

Det var da en usedvanlig naiv måte å se på tvungene abonnementsordninger.

Alle "betalingsabonnementer" har som oppgave å krøste mest mulig penger ut av forbrukeren, og det er vel spørsmål om tid før smutthullene der man kan betale mindre for å la simkortet ruste i en skuff blir fjernet, så de eneste som tjener på at iphone kun selges med abonnement er haiene på finn.no, som denne karen her: http://www.finn.no/finn/torget/tilsalgs/annonse?finnkode=23068299

 

Artig å se at de konkurrerer mot hverandre, dog.

 

Telenor og netcom er vel ekstra påpasselige med at de ikke vil gå glipp av sjansen til å tyne iphonekunder for mest mulig, ergo kom pakkene med "inkluderte overprisede ringeminutter"

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Hadde vært mye bedre med en laptop, tar ikke stor plass om du reiser heller :-)

Jo mindre du har med deg jo bedre er det egentlig.

 

Du har alltid sagt at vi andre kun tenker på vårt eget behov og om vi ikke har en funskjon så 'trenger vi det ikke'. Noen trenger faktisk mer enn en knøttliten skjerm å forholde seg til om man skal være borte for en lengere periode. Kunne for eksempel aldri tenke meg å redigere et Word-dokument på en liten skjerm med touchtastatur.

 

Skal jeg surfe på nettet i lang tid vil jeg aldri velge telefonen over laptopen.

 

At du kun trenger mobilen sier vel mer om hva ditt bruksområde krever - relativt lite.

Joda, men å ha minst mulig med diverse ting med seg på ferie = mindre stress.

 

Skal jeg surfe på nettet, sjekke Facebook, sjekke e-posten, skekke forskjellige forumer, så får jeg like mye info med min XPERIA X10 som jeg får med en laptop.

Lenke til kommentar

Selv om du klarer å få mere batteritid ut av en annen telefon, så betyr ikke det at den automatisk er en bedre telefon.

 

Men ja, selv den mobilen som har 12 dager med standby tid skal jeg klare å få til å ta kvelden etter en halv dag. Er ikke noe problem å få XPERIA X10 til å ta kvelden etter 12 timer om man vil heller.

Innlegget mitt handlet null om hva jeg får ut av min telefon, ei heller om din, så siden du svarte meg på det tar jeg det som at du ikke forstod hva jeg ville frem til.

Måten du misbruker adjektiv på hemmer din mulighet til å styrke viktige egenskaper. Jeg tror ikke den nyeste oppdateringen gir 'mye bedre' batterilevetid; fordi du overdriver slik ordbruk hele tiden. På samme måte er 'mye bruk' lite i andres øyne. Og motsatt.

 

Å sammenligne batterilevetid på kryss av to ulike telefoner mellom to ulike individer, er som et to-talls regnestykke hvor X og Y er ukjent.

 

Jeg skal gi deg en sjapp oppsummering:

1. Få eller ingen her tar dine påstander seriøst grunnet overdreven bruk av adjektiv og adverb. (Les: Gutten som ropte ulf.)

2. Sammenligninger blir ikke gyldige med mindre samme test blir kjørt. Det kan ikke gjøres på grense av mennesker med ulike telefoner, så slike 'argumenter' kan du legge død. Jeg tenker spesifikt på dine "batteri" og "bildekvalitet" påstander uten sammenligningsgrunnlag.

 

---

 

Ellers registrerer jeg en syklubbdiskusjon om laptop/mobil på reise. Det er helt opplagt lettere å ta med en mobil eller en datamaskin på reise dersom du har lite bagasje. Ikke glem å se vekk fra deres eget behov når dere diskuterer mobilbruk blant andre brukere. Terminator 3 har helt rett på dette feltet, rart han ikke har reagert slik jeg gjør.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...