Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

RMNZR : Alltid hyggelig å lyse opp dagen for noen :p

 

Har prøvd å få noen svar angående lanseringsdagen for Iphone 4 i norge, men det virker å være vanskelig. Andre som har hørt noe?

 

Eneste vi har rukket å få er demoinnhold :)

Lenke til kommentar

Ja jeg har rootet min XPERIA X10 nå, men jeg klarte selv å få rundt 48-50 timer med batteritid på min XPERIA X10 før jeg rootet telefonen og selv før XPERIA X10 hadde fått den nyeste oppdateringen som da skal gi mye bedre batteritid.

Klarte å få og klarte å få. Jeg 'klarte å få' min telefon til å være rett over 17 dager. Jeg skal sikkert klare å få den til å vare mindre enn en dag også.

 

Måten du misbruker adjektiv på hemmer din mulighet til å styrke viktige egenskaper. Jeg tror ikke den nyeste oppdateringen gir 'mye bedre' batterilevetid; fordi du overdriver slik ordbruk hele tiden. På samme måte er 'mye bruk' lite i andres øyne. Og motsatt.

 

Å sammenligne batterilevetid på kryss av to ulike telefoner mellom to ulike individer, er som et to-talls regnestykke hvor X og Y er ukjent.

Lenke til kommentar

Ja jeg har rootet min XPERIA X10 nå, men jeg klarte selv å få rundt 48-50 timer med batteritid på min XPERIA X10 før jeg rootet telefonen og selv før XPERIA X10 hadde fått den nyeste oppdateringen som da skal gi mye bedre batteritid.

Klarte å få og klarte å få. Jeg 'klarte å få' min telefon til å være rett over 17 dager. Jeg skal sikkert klare å få den til å vare mindre enn en dag også.

 

Måten du misbruker adjektiv på hemmer din mulighet til å styrke viktige egenskaper. Jeg tror ikke den nyeste oppdateringen gir 'mye bedre' batterilevetid; fordi du overdriver slik ordbruk hele tiden. På samme måte er 'mye bruk' lite i andres øyne. Og motsatt.

 

Å sammenligne batterilevetid på kryss av to ulike telefoner mellom to ulike individer, er som et to-talls regnestykke hvor X og Y er ukjent.

Selv om du klarer å få mere batteritid ut av en annen telefon, så betyr ikke det at den automatisk er en bedre telefon.

 

Men ja, selv den mobilen som har 12 dager med standby tid skal jeg klare å få til å ta kvelden etter en halv dag. Er ikke noe problem å få XPERIA X10 til å ta kvelden etter 12 timer om man vil heller.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Å jobbe i Apple er som å bruke iTunes; lukket, låst og kontrollert: http://www.digi.no/846556/slik-er-det-aa-jobbe-i-apple

 

Siden du linker dette, hvordan ser du for deg at alternativet skal være? Jobber du for et større firma i Norge, opplever du nøyaktig de samme restriksjonene.

 

Retningslinjer om hva du kan si til kona, og ikke lov til å holde foredrag på konferanser, samt at det spres feilaktig informasjon rundt i bedriften? Jeg vil si det er å overdrive at man opplever nøyaktig de smame restriksjonene i en noenlunde normal bedrift. Finnes sikkert eksempler på det, for all del, men allikevel strengere enn hva jeg vil kalle normalt.

 

AtW

Apple er nok mer ekstreme her enn de fleste, men man har taushetsplikt i de fleste bedrifter i konkurranse. Man bør ikke nødvendigvis fortelle alt til kona. Det er ikke det at hun bevisst sier det videre, men jo flere som vet om det, jo større sannsynlighet er det for at noen sier mer enn de skulle ha sagt.

 

I utgangspunktet vil vel en taushetsavtale automatisk dekke det å fortelle ting til kona, men Apple går tydeligvis det ekstra steget om å minne folk på det.

Lenke til kommentar

Believe me, han har prøvd å overtale meg på alle mulige måter.

Ingen funker, kommer bare med tull om å overføre sanger fra pc til telefon, hvor ufattelig "vanskelig" det er å legge inn ett kort på appstore.

iphone er kjapp, responsiv, enkel appstore, enkelt telefonsystem generelt.

 

Android er sikkert supert for folk som liker litt tregere telefoner, og "åpent" system uten apps og lever i steinaldern da vi forstatt førte over sanger fra pc til tlf.

Lenke til kommentar

Jada, jeg skal gjerne svare på det.

 

Og nei, en telefon blir ikke automatisk bedre i sin helhet på hvordan den er å bruke og på hvor lett osv den er i bruk bare fordi den har mere apps på Android Market eller AppStore. Så enkelt er det.

 

Husk på hva iOS 4 / iPhone 4 mangler over hva Android har som gjør at iOS 4 / iPhone 4 blir grundig gruset i brukervennlighet av Android / Android mobiler.

 

Joda, sånn e-peen messig med mest mulig apps, så er nok AppStore bedre. Men finnes der virkelig så mye mere programmer på AppStore over Android Market når man kan finne alt i fra 500 til 850 stk av samme app av noen apps under AppStore?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Believe me, han har prøvd å overtale meg på alle mulige måter.

Ingen funker, kommer bare med tull om å overføre sanger fra pc til telefon, hvor ufattelig "vanskelig" det er å legge inn ett kort på appstore.

iphone er kjapp, responsiv, enkel appstore, enkelt telefonsystem generelt.

 

Android er sikkert supert for folk som liker litt tregere telefoner, og "åpent" system uten apps og lever i steinaldern da vi forstatt førte over sanger fra pc til tlf.

 

TREGT? du tuller med meg. Android er drit smooth og raskt. Tror du brude sjekke ut noen troverdige kilder.

Lenke til kommentar

Jada, jeg skal gjerne svare på det.

 

Og nei, en telefon blir ikke automatisk bedre i sin helhet på hvordan den er å bruke og på hvor lett osv den er i bruk bare fordi den har mere apps på Android Market eller AppStore. Så enkelt er det.

 

Husk på hva iOS 4 / iPhone 4 mangler over hva Android har som gjør at iOS 4 / iPhone 4 blir grundig gruset i brukervennlighet av Android / Android mobiler.

 

Joda, sånn e-peen messig med mest mulig apps, så er nok AppStore bedre. Men finnes der virkelig så mye mere programmer på AppStore over Android Market når man kan finne alt i fra 500 til 850 stk av samme app av noen apps under AppStore?

 

AppStore har mange spill av særdeles høy kvalitet. Relativt sikker på at det ikke finnes mange 'spess' spill for dere med Android.

Lenke til kommentar

Jada, jeg skal gjerne svare på det.

 

Og nei, en telefon blir ikke automatisk bedre i sin helhet på hvordan den er å bruke og på hvor lett osv den er i bruk bare fordi den har mere apps på Android Market eller AppStore. Så enkelt er det.

 

Husk på hva iOS 4 / iPhone 4 mangler over hva Android har som gjør at iOS 4 / iPhone 4 blir grundig gruset i brukervennlighet av Android / Android mobiler.

 

Joda, sånn e-peen messig med mest mulig apps, så er nok AppStore bedre. Men finnes der virkelig så mye mere programmer på AppStore over Android Market når man kan finne alt i fra 500 til 850 stk av samme app av noen apps under AppStore?

 

AppStore har mange spill av særdeles høy kvalitet. Relativt sikker på at det ikke finnes mange 'spess' spill for dere med Android.

Heh, jeg tar en iPhone fanboi en nå. Neh, hva farsken skal vi med spill på en mobil?

 

Akkurat som at dere ikke trenger en ekstern harddisk funksjon på en iPhone.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jada, jeg skal gjerne svare på det.

 

Og nei, en telefon blir ikke automatisk bedre i sin helhet på hvordan den er å bruke og på hvor lett osv den er i bruk bare fordi den har mere apps på Android Market eller AppStore. Så enkelt er det.

 

Husk på hva iOS 4 / iPhone 4 mangler over hva Android har som gjør at iOS 4 / iPhone 4 blir grundig gruset i brukervennlighet av Android / Android mobiler.

 

Joda, sånn e-peen messig med mest mulig apps, så er nok AppStore bedre. Men finnes der virkelig så mye mere programmer på AppStore over Android Market når man kan finne alt i fra 500 til 850 stk av samme app av noen apps under AppStore?

 

AppStore har mange spill av særdeles høy kvalitet. Relativt sikker på at det ikke finnes mange 'spess' spill for dere med Android.

Heh, jeg tar en iPhone fanboi en nå. Neh, hva farsken skal vi med spill på en mobil?

 

Akkurat som at dere ikke trenger en ekstern harddisk funksjon på en iPhone.

 

For å drepe tid. Vet ikke hva du gjør uten Internett-tilgang på mobilen din jeg.

Lenke til kommentar

Jada, jeg skal gjerne svare på det.

 

Og nei, en telefon blir ikke automatisk bedre i sin helhet på hvordan den er å bruke og på hvor lett osv den er i bruk bare fordi den har mere apps på Android Market eller AppStore. Så enkelt er det.

 

Husk på hva iOS 4 / iPhone 4 mangler over hva Android har som gjør at iOS 4 / iPhone 4 blir grundig gruset i brukervennlighet av Android / Android mobiler.

 

Joda, sånn e-peen messig med mest mulig apps, så er nok AppStore bedre. Men finnes der virkelig så mye mere programmer på AppStore over Android Market når man kan finne alt i fra 500 til 850 stk av samme app av noen apps under AppStore?

 

AppStore har mange spill av særdeles høy kvalitet. Relativt sikker på at det ikke finnes mange 'spess' spill for dere med Android.

Heh, jeg tar en iPhone fanboi en nå. Neh, hva farsken skal vi med spill på en mobil?

 

Akkurat som at dere ikke trenger en ekstern harddisk funksjon på en iPhone.

 

For å drepe tid. Vet ikke hva du gjør uten Internett-tilgang på mobilen din jeg.

Hvordan vet du om jeg har internett-tilgang på mobilen min eller ikke?. For jeg skal si deg at jeg har MobilSurf Large (1GB per måned) i fra Tele 2 jeg.

 

Og hva jeg bruker internetten til?, njæ, sjekker nyheter, er innom Amobil forumet ganske ofte hver dag. Sjekker ut ITavisen, XDA-Developers og Engadget sin side. Sjekker om det er noen oppdateringer på noen av mine programmer på Android Market, og sjekker Facebook. Sjekker været og sjekker e-posten. Også bruker jeg dette programmet.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...