Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Hva med å ignorere "Terminator 3" på samme måte som han ignorerer oss? Alt vi ber om er at han poster bilder tatt med begge telefoner, noe han viser null interesse til å gjøre.

Jeg er ikke dum.

Ikke? Hvor mange ganger måtte vi fortelle deg at vi ikke er interessert i bilder tatt med din telefon, med mindre du har noe konkret å sammenligne med?

Og hvor mange ganger måtte jeg fortelle dere at jeg ikke var ute etter å sammenligne noen bilder, men at jeg var ute etter å vise hvor mye støy det var i bildene til iPhone 4 og på hvor dårlig bildene kan bli på grunn av det?. Det er det jeg har gjort hele tiden det.

Jeg håper for all del at vi andre seriøse iPhonemotstandere ikke blir sett på som å være lik T3.

Jeg har ingen problem med å bli sett på som det ene og det andre, fordi jeg er ikke redd for å si ting rett ut på hvordan ting er.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva med å ignorere "Terminator 3" på samme måte som han ignorerer oss? Alt vi ber om er at han poster bilder tatt med begge telefoner, noe han viser null interesse til å gjøre.

Jeg er ikke dum.

Ikke? Hvor mange ganger måtte vi fortelle deg at vi ikke er interessert i bilder tatt med din telefon, med mindre du har noe konkret å sammenligne med?

Og hvor mange ganger måtte jeg fortelle dere at jeg ikke var ute etter å sammenligne noen bilder, men at jeg var ute etter å vise hvor mye støy det var i bildene til iPhone 4 og på hvor dårlig bildene kan bli på grunn av det?. Det er det jeg har gjort hele tiden det.

Jeg beklager hvis jeg overser noe vesentlig, men hvordan kan du vise at bilder tatt med iPhone 4 inneholder mye støy og er "dårlige" når du kun poster bilder tatt med X10?

Lenke til kommentar

Hva med å ignorere "Terminator 3" på samme måte som han ignorerer oss? Alt vi ber om er at han poster bilder tatt med begge telefoner, noe han viser null interesse til å gjøre.

Jeg er ikke dum.

Ikke? Hvor mange ganger måtte vi fortelle deg at vi ikke er interessert i bilder tatt med din telefon, med mindre du har noe konkret å sammenligne med?

Og hvor mange ganger måtte jeg fortelle dere at jeg ikke var ute etter å sammenligne noen bilder, men at jeg var ute etter å vise hvor mye støy det var i bildene til iPhone 4 og på hvor dårlig bildene kan bli på grunn av det?. Det er det jeg har gjort hele tiden det.

Jeg beklager hvis jeg overser noe vesentlig, men hvordan kan du vise at bilder tatt med iPhone 4 inneholder mye støy og er "dårlige" når du kun poster bilder tatt med X10?

Har du i det hele tatt sett iPhone 4 testen av Amobil og Engadget?. Dem viser bilder tatt med iPhone 4 der sånn til opplysning. Gå dit og les testen og sjekk ut bildene før du kommer med det at jeg ikke har postet noen bilder som jeg har tatt med iPhone 4 selv. For så å si at jeg ikke har grunnlag for å si at bildene som er tatt med iPhone 4 har mye støy fordi jeg ikke har noen bilder selv i fra iPhone 4.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Mye vits i å kjøpe en androidtelefon her i landet enda, om man må gå svære omveier for å få funksjonalitet ut av den.

Synes det er umoralsk å selge androidtelefoner som er inkompatible med android marketplace. De burde i det minste ha en svær disclaimer:

"Dette produktet har redusert funksjonalitet"

 

Kanskje der det ligger, at Apple prioriterer det norske markedet samtidig som Google driter langt i det.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Mye vits i å kjøpe en androidtelefon her i landet enda, om man må gå svære omveier for å få funksjonalitet ut av den.

Synes det er umoralsk å selge androidtelefoner som er inkompatible med android marketplace.

 

Kanskje der det ligger, at Apple prioriterer det norske markedet samtidig som google driter langt i det.

Du går ikke glipp av mye egentlig med å ikke kunne kjøpe programmer på Android Market. Ca 85-90% av mine apps er gratis apps. Og dette er gode programmer som er av høy kvalitet. Og noen programmer er så gode at hadde dette vært på AppStore, så måtte du ha betalt for et slikt program.

 

En plass mellom 57 og 62% av alle apps på Android Market er gratis apps. Og husker jeg ikke feil, så var det en plass mellom 15 og 18% gratis apps på AppStore av alle programmer som er der.

 

Men det er jo fullt mulig å kjøpe et amerikansk sim kort i fra Ebay f.eks slikt at du kan kjøpe apps om du trenger det. Disse sim kortene koster ca 15-20 kroner.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Mye vits i å kjøpe en androidtelefon her i landet enda, om man må gå svære omveier for å få funksjonalitet ut av den.

Synes det er umoralsk å selge androidtelefoner som er inkompatible med android marketplace.

 

Kanskje der det ligger, at Apple prioriterer det norske markedet samtidig som google driter langt i det.

Du går ikke glipp av mye egentlig med å ikke kunne kjøpe programmer på Android Market. Ca 85-90% av mine apps er gratis apps. Og dette er gode programmer som er av høy kvalitet. Og noen programmer er så gode at hadde dette vært på AppStore, så måtte du ha betalt for et slikt program.

 

En plass mellom 57 og 62% av alle apps på Android Market er gratis apps. Og husker jeg ikke feil, så var det en plass mellom 15 og 18% gratis apps på AppStore av alle programmer som er der.

 

Men det er jo fullt mulig å kjøpe et amerikansk sim kort i fra Ebay f.eks slikt at du kan kjøpe apps om du trenger det. Disse sim kortene koster ca 15-20 kroner.

 

Hva betyr det for oss å vite hvor mange % av dine apps som er gratis.

 

Hvorfor tror du andelen gratis apps er så lav, er det kanskje fordi det er få land der man kan kjøpe apps fra.

 

Tror du det frister for utviklere å lage programmer til android når de vet at så få har muligheten til å kjøpe apps.

 

Det er et problem for android market at det er slik det er i dag.

Lenke til kommentar

Trenger ikke forklare en damn shit til deg, men om du ser i Desire batteri tråden så spriker rapportene veldig fordi bruksmønsteret varierer like mye. Men noe rapportere over 2 dagers bruk med Desire. Men når RMNZR forklarte hvordan han bruker sin X10, på en måte som var veldig lik mitt bruksmønster, så forstår jeg bedre hvordan batteritiden er på X10. Hører man på deg så varer jo batteriet i 2 uker, telefon vil få android 4.0, kameraet ser gjennom bly, og telefonen kommer til å lage kaffe etter oppdateringen som kommer i september. Så det er lite poeng i å høre på uttalelsene dine når de er så farget av ditt forhold med din X10.

 

Jeg begynte nesten å gråte-le! Fantastisk!

 

T3 har rootet sin X10 og installert ett program som herjer med OSet. Fint for han. Er ikke interessert i å gjøre det samme :)

Lenke til kommentar

Mye vits i å kjøpe en androidtelefon her i landet enda, om man må gå svære omveier for å få funksjonalitet ut av den.

Synes det er umoralsk å selge androidtelefoner som er inkompatible med android marketplace.

 

Kanskje der det ligger, at Apple prioriterer det norske markedet samtidig som google driter langt i det.

Du går ikke glipp av mye egentlig med å ikke kunne kjøpe programmer på Android Market. Ca 85-90% av mine apps er gratis apps. Og dette er gode programmer som er av høy kvalitet. Og noen programmer er så gode at hadde dette vært på AppStore, så måtte du ha betalt for et slikt program.

 

En plass mellom 57 og 62% av alle apps på Android Market er gratis apps. Og husker jeg ikke feil, så var det en plass mellom 15 og 18% gratis apps på AppStore av alle programmer som er der.

 

Men det er jo fullt mulig å kjøpe et amerikansk sim kort i fra Ebay f.eks slikt at du kan kjøpe apps om du trenger det. Disse sim kortene koster ca 15-20 kroner.

 

Hva betyr det for oss å vite hvor mange % av dine apps som er gratis.

 

Hvorfor tror du andelen gratis apps er så lav, er det kanskje fordi det er få land der man kan kjøpe apps fra.

 

Tror du det frister for utviklere å lage programmer til android når de vet at så få har muligheten til å kjøpe apps.

 

Det er et problem for android market at det er slik det er i dag.

HAHAHAH, dette er så feil som det kan bli lol. Her er det MYE tull prat i fra deg. For du vet at dem vil tjene litt penger uansett og gi ut betal apps uansett hvor mange land som ikke kan kjøpe apps. Dette blir det dårlig business av på hvordan du tenker her. Litt penger er bedre enn ingenting, bare så det er sagt.

 

Om du ikke bryr deg om hvor mange av mine apps som er gratis, neivel, ikke mitt problem, jeg bare sa at jeg hadde så mange apps for å gi dere en pekepinne på at det er mange gode gratis apps ute på Android Market.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

T3 har rootet sin X10 og installert ett program som herjer med OSet. Fint for han. Er ikke interessert i å gjøre det samme :)

Ja jeg har rootet min XPERIA X10 nå, men jeg klarte selv å få rundt 48-50 timer med batteritid på min XPERIA X10 før jeg rootet telefonen og selv før XPERIA X10 hadde fått den nyeste oppdateringen som da skal gi mye bedre batteritid.

 

Som sagt, er en i fra Norge faktisk som har klart å få 75 timer ut av en XPERIA X10 nå med litt bruk inni mellom med den nyeste oppdateringen som da er R2BA023.

 

Og det kaller jeg for god batteritid.

Lenke til kommentar

Nei han er unik. Men jeg håper alle motstandere legger merke til ett par ting. 1. Mange kjøper iphone, alle disse som kjøper iphone kunne umulig ha vært maclovers, så noe rett må jo telefonen gjøre.

 

2. Tipper at andelen "dumme" telefoner selger mye mye mye mer enn andelen smart telefoner. Noe som tilsier at det bør være ett marked for telefoner som Iphone som er smart, men som mangler den mer dype customiseringen og de funskjonen de mest tekno gale av oss liker.

 

Problemene med iphone etter min mening er at man må i skrivende stund gå omveier for å få tak i en uten operatørsperre, pluss at den sannsynligvis vil koste ca 1000 kroner mer enn man kan si den er verd spesifikasjonsmessig, design, byggekvalitet og alt annet tatt i betraktning.

 

 

At den mangler utbyggbart minne er i allefall på ipad kun et forsøk på å krøste mere kroner ut av forbrukeren og slikt kan man umulig like, så Apple markedsfører produktene sine ganske kynisk.

 

Men for all del, et flott produkt og et flott OS.

Lenke til kommentar

Etter lover operatørene skal følge har de ikke lov til å binde deg til både operatør og abonnement på samme tid. Telenor spesielt er dette en smal sak. Du kjøper telefonen med abonnement, ringer telenor og ber de fjerne operatørlåsen (det er gratis), og du betaler kun månedsbeløpet.

 

Den er dyrere nå, men 3GS fikk du faktisk for totalt 4038,- på det rimeligste i vinter, fritt for operatør og abonnement/kontantkort. I starten er nok iphone 4 rimelig dyr. Men jeg ser ikke bort ifra at vi får den til ca. 5000-5500 til høst. (600 usd * 6,4 * 1,25 + royalities)

Lenke til kommentar

Etter lover operatørene skal følge har de ikke lov til å binde deg til både operatør og abonnement på samme tid. Telenor spesielt er dette en smal sak. Du kjøper telefonen med abonnement, ringer telenor og ber de fjerne operatørlåsen (det er gratis), og du betaler kun månedsbeløpet.

 

Den er dyrere nå, men 3GS fikk du faktisk for totalt 4038,- på det rimeligste i vinter, fritt for operatør og abonnement/kontantkort. I starten er nok iphone 4 rimelig dyr. Men jeg ser ikke bort ifra at vi får den til ca. 5000-5500 til høst. (600 usd * 6,4 * 1,25 + royalities)

 

Det ryktes at iphone4 blir tilgjengelig uten operatørsperre, samme som i storbritannia, så kanhende man slipper den dansen der.

 

 

Det ville vært veldig positivt for bruktmarkedet.

Endret av Lilac1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...