Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Kan grunnen til at bildene fra Xperia X10 er såpass uskarpe og støyfrie (?) at telefonen legger på et kraftig støyreduksjonsfilter automatisk?

 

Etterbehandler man et bilde fra iPhone 4 kan man relativt enkelt fjerne mesteparten av støyen uten at det går ut over skarpheten i nevneverdig grad.

 

Det alternativet har man ikke hvis kameraet alt legger på et kraftig støyreduksjonsfilter som får bildene til å bli uklare.

Nå vil jeg ikke akkurat si at bildene i fra XPERIA X10 er noe særlig uskarp da, litt uskarp er dem, men får jo et godt helhets intrykk av bildene i sin helhet da siden bildene har veldig lite støy og ser enormt bra ut.

 

Men om det blir lagt på et filter på bildene XPERIA X10 tar, det vet jeg rett og slett ikke. Men er jo mulig at det er slikt. Og jeg vil tro at det filteret er mulig å forandre på om det er et filter i telefonen nå som vi har root på XPERIA X10.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, hvis du sier at bildene XPERIA X10 tar er dårlige, så må jo også bildene iPhone 4 ta også være dårlige da. For noe bedre er ikke bildene på iPhone 4.

 

Gebrokken resonnering. Nokia N95 8GB tok bedre bilder, og det samme gjør Samsung Wave. iPhone 4 har jeg ikke rukket å teste selv, så den holder jeg meg god for å uttale meg om.

 

Takk RMNZR: Da fikk jeg bekreftelse på at batteriet på x10 var ca like bra som det til Desire.

 

Det er sånn såkalt "godt nok" for oss mobilnerder :)

Lenke til kommentar

Takk RMNZR: Da fikk jeg bekreftelse på at batteriet på x10 var ca like bra som det til Desire. og at terminator som vanlig driver med usannheter.

Jeg driver på med usannheter? jaha?, noen forklaringer på hvorfor?

 

Men forklar meg dette under her.

 

Klarer Desire 75 timer med litt bruk? tviler på det desverre.

 

Klarer Desire 55 timer med moderat bruk som jeg klarer med min XPERIA X10?

 

Batteriet på XPERIA X10 er nok mye bedre enn det dere tror nå. Jeg har selv testet ut batteriet med moderat bruk selv før jeg oppdaterte til nyeste firmware. Og da klarte jeg 48 timer med moderat bruk. Nå klarer jeg rundt 55 timer med moderat bruk.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Trenger ikke forklare en damn shit til deg, men om du ser i Desire batteri tråden så spriker rapportene veldig fordi bruksmønsteret varierer like mye. Men noe rapportere over 2 dagers bruk med Desire. Men når RMNZR forklarte hvordan han bruker sin X10, på en måte som var veldig lik mitt bruksmønster, så forstår jeg bedre hvordan batteritiden er på X10. Hører man på deg så varer jo batteriet i 2 uker, telefon vil få android 4.0, kameraet ser gjennom bly, og telefonen kommer til å lage kaffe etter oppdateringen som kommer i september. Så det er lite poeng i å høre på uttalelsene dine når de er så farget av ditt forhold med din X10.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Trenger ikke forklare en damn shit til deg, men om du ser i Desire batteri tråden så spriker rapportene veldig fordi bruksmønsteret varierer like mye. Men noe rapportere over 2 dagers bruk med Desire. Men når RMNZR forklarte hvordan han bruker sin X10, på en måte som var veldig lik mitt bruksmønster, så forstår jeg bedre hvordan batteritiden er på X10. Hører man på deg så varer jo batteriet i 2 uker, telefon vil få android 4.0, kameraet ser gjennom bly, og telefonen kommer til å lage kaffe etter oppdateringen som kommer i september. Så det er lite poeng i å høre på uttalelsene dine når de er så farget av ditt forhold med din X10.

Ååååååå så sint du er da, booohooo.

 

Men å si at 55 timer med moderat bruk for så å kalle det for dårlig batteritid er jo så absurd som det kan bli da.

 

Ja, alle bruker telefonene sine forskjellig, og jeg er ofte innom Facebook, sjekker mail, surfer på nettet og tar noen bilder her og der. Spille en del musikk osv. Så når jeg klarer å tyne ut rundt 50-55 timer med dette, så er jo batteriet på XPERIA ganske bra da.

 

Men utenom det, så tror jeg du kan roe deg litt ned her. For dette du sa anngående android 4.0, kameraet ser gjennom bly, og telefonen kommer til å lage kaffe etter oppdateringen som kommer i september som du mener at jeg mener, dette viser bare hvor mye du tenker før du poster her inne.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Sint nei, frustrert ja. Om du ikke forstod hva jeg mente med mine overdriving om kaffelaging og 4.0 os så var det det faktum at å diskutere med deg er bortkastet da x10 din er best uansett i dine øyne. Og om det er noen som tenker lite før de poster, så er det du. Skjønner du ikke at det er noe pussig med holdningen din når moderatorer må komme inn å overtale deg til å slutte å poste X10 bilder, eller når andre brukere gang på gang prøver å få deg til å forstå at vi ikke vil se enkelt bilder fra X10'en din, men bilder tatt med begge kameraene.

 

Og siden du er såpass smart, så kan vel du forklare meg hvorfor RMNZR's X10 gir såpass mye mindre batteritid enn din X10. Er det noe spesielt med din? Om det er fordi du har underklokket, moddet og holdt ett helvetes liv så er jo allikevel batteritiden din ubrukelig for å sammenligne med.

Lenke til kommentar

Kan vel mer ha noe med at det han kaller vanlig bruk innebærer at telefonen ligger på pulten mesteparten av tiden. Jeg klarer lett å ha min kjørende i 4 dager med lik bruk. Litt kamera, litt twitter, litt surfing, diverse apps etc.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Sint nei, frustrert ja. Om du ikke forstod hva jeg mente med mine overdriving om kaffelaging og 4.0 os så var det det faktum at å diskutere med deg er bortkastet da x10 din er best uansett i dine øyne. Og om det er noen som tenker lite før de poster, så er det du. Skjønner du ikke at det er noe pussig med holdningen din når moderatorer må komme inn å overtale deg til å slutte å poste X10 bilder, eller når andre brukere gang på gang prøver å få deg til å forstå at vi ikke vil se enkelt bilder fra X10'en din, men bilder tatt med begge kameraene.

 

Og siden du er såpass smart, så kan vel du forklare meg hvorfor RMNZR's X10 gir såpass mye mindre batteritid enn din X10. Er det noe spesielt med din? Om det er fordi du har underklokket, moddet og holdt ett helvetes liv så er jo allikevel batteritiden din ubrukelig for å sammenligne med.

Dette viser bare at du ikke fatter noe av det jeg egentlig sier her inne.

 

Dette med bildene er ikke noe dere kan forandre på. Har de fleste bildene til iPhone 4 mye støy, så har dem det, den har plutselig ikke mye mindre støy bare fordi jeg ikke har en iPhone 4 å sammenligne bilder med. De fleste tester viser at bildene tatt med iPhone 4 har for mye støy selv om dem er ganske klar.

 

Hvordan kan dere benekte dette?.

 

Og dette med batteritiden på XPERIA X10. Det handler om å bruke rette instillingene på de fleste programmene. Det er om å finne programmer som står der å prøver å oppdatere statuser mot internett hele tiden, og så slå dem av hvis dere ikke trenger det.

 

Jeg har f.eks Facebook slått av under auto oppdateringene, siden når jeg er hjemme, så bruker jeg jo bare facebook på datamaskinen. Og når jeg ikke er hjemme, så oppdaterer jeg bare facebook manuelt på XPERIA X10 når jeg har tid til å sjekke facebook.

 

Og ikke nok med det. Sjekk dette, så skjønner du kanskje hvorfor jeg har så mye bedre batteritid enn RMNZR. Og jeg får også telefonen til å sove på riktig måte når jeg slår av skjermen.

 

Det er mye annet jeg også har gjort for å få best mulig batteritid. Er mye du kan gjøre med root vettu :thumbup:.

Lenke til kommentar

Sint nei, frustrert ja. Om du ikke forstod hva jeg mente med mine overdriving om kaffelaging og 4.0 os så var det det faktum at å diskutere med deg er bortkastet da x10 din er best uansett i dine øyne. Og om det er noen som tenker lite før de poster, så er det du. Skjønner du ikke at det er noe pussig med holdningen din når moderatorer må komme inn å overtale deg til å slutte å poste X10 bilder, eller når andre brukere gang på gang prøver å få deg til å forstå at vi ikke vil se enkelt bilder fra X10'en din, men bilder tatt med begge kameraene.

 

Og siden du er såpass smart, så kan vel du forklare meg hvorfor RMNZR's X10 gir såpass mye mindre batteritid enn din X10. Er det noe spesielt med din? Om det er fordi du har underklokket, moddet og holdt ett helvetes liv så er jo allikevel batteritiden din ubrukelig for å sammenligne med.

Dette viser bare at du ikke fatter noe av det jeg egentlig sier her inne.

 

Dette med bildene er ikke noe dere kan forandre på. Har de fleste bildene til iPhone 4 mye støy, så har dem det, den har plutselig ikke mye mindre støy bare fordi jeg ikke har en iPhone 4 å sammenligne bilder med. De fleste tester viser at bildene tatt med iPhone 4 har for mye støy selv om dem er ganske klar.

 

Hvordan kan dere benekte dette?.

 

Og dette med batteritiden på XPERIA X10. Det handler om å bruke rette instillingene på de fleste programmene. Det er om å finne programmer som står der å prøver å oppdatere statuser mot internett hele tiden, og så slå dem av hvis dere ikke trenger det.

 

Jeg har f.eks Facebook slått av under auto oppdateringene, siden når jeg er hjemme, så bruker jeg jo bare facebook på datamaskinen. Og når jeg ikke er hjemme, så oppdaterer jeg bare facebook manuelt på XPERIA X10 når jeg har tid til å sjekke facebook.

 

Og ikke nok med det. Sjekk dette, så skjønner du kanskje hvorfor jeg har så mye bedre batteritid enn RMNZR. Og jeg får også telefonen til å sove på riktig måte når jeg slår av skjermen.

 

Det er mye annet jeg også har gjort for å få best mulig batteritid. Er mye du kan gjøre med root vettu :thumbup:.

 

Det er jo INGEN som benekter noe som helst om hverken X10 bildekvaliteten, iphone 4 kvaliteten, mengden støy eller ikke støy osv osv. Hvor i guds navn har du det i fra at noen gjorde det? Det viser jo bare hvor lite du forstår av det som blir skrevet. Hver gang du postet bilder om hvor mye støy det var i iphone 4 bildene, eller hvor flott X10 bildene er, så skrev vi at vi ønsket å se bilder tatt med begge kameraene av samme objekt til samme tid. Det er ikke å benekte, det er å ønske mer sammenligningsgrunnlag før at man trekker sin egen konklusjon. Derfor kom også forumveilederen å ba deg slutte med tullet ditt.

 

Og skjønte jeg det ikke. Jeg ønsket å vite om batteritiden din er reel, noe den ikke er. Hvem bryr seg om hvor lang tid du får på din roota x10 med all slags triks for å få mer batteritid ut av den.

 

Tror du det er mange % av X10 eierene som gjør dette? Er sikker på at man kan roote å styre masse med Desire også. Kanskje man kan gjøre noe med hw også om man har kunnskapen. Men det man ønsker å vite når man spør om batteritiden på en mobil, er batteritiden uten at man har rootet, moddet, byttet batteri osv osv. Om ikke HTC begynner å gi ut mobilene ferdig rootet og moddet da.

Lenke til kommentar

Sint nei, frustrert ja. Om du ikke forstod hva jeg mente med mine overdriving om kaffelaging og 4.0 os så var det det faktum at å diskutere med deg er bortkastet da x10 din er best uansett i dine øyne. Og om det er noen som tenker lite før de poster, så er det du. Skjønner du ikke at det er noe pussig med holdningen din når moderatorer må komme inn å overtale deg til å slutte å poste X10 bilder, eller når andre brukere gang på gang prøver å få deg til å forstå at vi ikke vil se enkelt bilder fra X10'en din, men bilder tatt med begge kameraene.

 

Og siden du er såpass smart, så kan vel du forklare meg hvorfor RMNZR's X10 gir såpass mye mindre batteritid enn din X10. Er det noe spesielt med din? Om det er fordi du har underklokket, moddet og holdt ett helvetes liv så er jo allikevel batteritiden din ubrukelig for å sammenligne med.

Dette viser bare at du ikke fatter noe av det jeg egentlig sier her inne.

 

Dette med bildene er ikke noe dere kan forandre på. Har de fleste bildene til iPhone 4 mye støy, så har dem det, den har plutselig ikke mye mindre støy bare fordi jeg ikke har en iPhone 4 å sammenligne bilder med. De fleste tester viser at bildene tatt med iPhone 4 har for mye støy selv om dem er ganske klar.

 

Hvordan kan dere benekte dette?.

 

Og dette med batteritiden på XPERIA X10. Det handler om å bruke rette instillingene på de fleste programmene. Det er om å finne programmer som står der å prøver å oppdatere statuser mot internett hele tiden, og så slå dem av hvis dere ikke trenger det.

 

Jeg har f.eks Facebook slått av under auto oppdateringene, siden når jeg er hjemme, så bruker jeg jo bare facebook på datamaskinen. Og når jeg ikke er hjemme, så oppdaterer jeg bare facebook manuelt på XPERIA X10 når jeg har tid til å sjekke facebook.

 

Og ikke nok med det. Sjekk dette, så skjønner du kanskje hvorfor jeg har så mye bedre batteritid enn RMNZR. Og jeg får også telefonen til å sove på riktig måte når jeg slår av skjermen.

 

Det er mye annet jeg også har gjort for å få best mulig batteritid. Er mye du kan gjøre med root vettu :thumbup:.

 

Det er jo INGEN som benekter noe som helst om hverken X10 bildekvaliteten, iphone 4 kvaliteten, mengden støy eller ikke støy osv osv. Hvor i guds navn har du det i fra at noen gjorde det? Det viser jo bare hvor lite du forstår av det som blir skrevet. Hver gang du postet bilder om hvor mye støy det var i iphone 4 bildene, eller hvor flott X10 bildene er, så skrev vi at vi ønsket å se bilder tatt med begge kameraene av samme objekt til samme tid. Det er ikke å benekte, det er å ønske mer sammenligningsgrunnlag før at man trekker sin egen konklusjon. Derfor kom også forumveilederen å ba deg slutte med tullet ditt.

 

Og skjønte jeg det ikke. Jeg ønsket å vite om batteritiden din er reel, noe den ikke er. Hvem bryr seg om hvor lang tid du får på din roota x10 med all slags triks for å få mer batteritid ut av den.

 

Tror du det er mange % av X10 eierene som gjør dette? Er sikker på at man kan roote å styre masse med Desire også. Kanskje man kan gjøre noe med hw også om man har kunnskapen. Men det man ønsker å vite når man spør om batteritiden på en mobil, er batteritiden uten at man har rootet, moddet, byttet batteri osv osv. Om ikke HTC begynner å gi ut mobilene ferdig rootet og moddet da.

Synes du det er fint å se på bilder med mye støy på?. Er det jeg skal frem til. Er helhets intrykket av et bilde jeg snakker om her.

 

Joda at dere ønsker et bilde tatt av samme ting i fra meg med iPhone 4 er jo noe jeg skjønner, men tingen her er at selv om jeg hadde tatt bilde av samme ting med XPERIA X10 og iPhone 4, så hadde jo ikke det akkurat forandret på fakta'ene at bildene iPhone 4 tar er i 70-75% av tilfellene med mye støy i. Er det jeg prøver å si til dere, men dere vil jo ikke høre. Dere bare babler i vei på at dere vil se bilder tatt av det samme for å sammenligne de 2 bildene i kvalitet.

 

Men jeg er ute etter å vise det at iPhone 4 har mye støy i bildene, som da gjør helhets intrykket mere dårlig. Jeg er ikke ute etter å vise hvilken mobil som klarer å vise den mest klare teksten på noen bilder. For der vet jeg at iPhone 4 er hakket bedre enn min XPERIA X10. Men som sagt, poenget her er støy i bildene.

 

Men uansett, jeg skal klare å få tatt et bilde med iPhone 4 snart og samtidig ta et bilde med min XPERIA X10 av samme greia for å vise dere bilder.

 

Så til dette med batteritiden. Den vanlige batteritiden jeg får ut av XPERIA X10 er rundt 46-48 timer. Og dette fikk jeg ut av telefonen før den var rootet. Og før den fikk den nye oppdateringen som da skulle fikse mye på batteritiden.

 

Men husk på at jeg har over 80 programmer installert på min XPERIA X10, og det er mye som kan skje med disse programmene i bakgrunnen som da kan stå å bruke strøm. Jeg har Fancy Widget som oppdaterer været hver 6. time, jeg har Engadget widget'en som oppdaterer seg veldig ofte. Jeg har andre programmer som står å oppdaterer seg inni mellom.

 

Så jeg klarer nok å tyne ut 50+ timer med min XPERIA nå på en un-rootet versjon av siste firmware som da er R2BA023. Det er hvertfall mange på XDA-Developers sin side som rapporterer at batteritiden er MYYYYYYYE forbedret etter siste oppdatering.

 

Selv han som rapporterte at han hadde fått tynt ut 75 timer på en XPERIA X10 med litt bruk inni mellom med siste firmware på XDA-Delevopers sin side er faktisk i fra Norge selv.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det kan vel antagelig sies så enkelt som at Apple har valgt skarpere bilder men med litt støy, og at SE har valgt å fjerne mesteparten av støyen på bekostning av skarphet i bildene.

Personlig foretrekker jeg skarpere bilder da de gir et mye bedre grunnlag for etterbehandling.

 

Jeg bruker alltid råformat der det er mulig.

Lenke til kommentar

Hva med å ignorere "Terminator 3" på samme måte som han ignorerer oss? Alt vi ber om er at han poster bilder tatt med begge telefoner, noe han viser null interesse til å gjøre.

Jeg er ikke dum.

Ikke? Hvor mange ganger måtte vi fortelle deg at vi ikke er interessert i bilder tatt med din telefon, med mindre du har noe konkret å sammenligne med?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Nei han er unik. Men jeg håper alle motstandere legger merke til ett par ting. 1. Mange kjøper iphone, alle disse som kjøper iphone kunne umulig ha vært maclovers, så noe rett må jo telefonen gjøre.

 

2. Tipper at andelen "dumme" telefoner selger mye mye mye mer enn andelen smart telefoner. Noe som tilsier at det bør være ett marked for telefoner som Iphone som er smart, men som mangler den mer dype customiseringen og de funskjonen de mest tekno gale av oss liker.

 

Hadde jeg orket så hadde jeg kanskje valgt å ha to telefoner, men det blir bare stress.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...