Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Det er idiotisk å måtte bruke 2 simkort for å kjøpe apps. Når man skal kunne gjør det rett utav esken med bare et simkort. Ting skal skje på den enkleste måten, det er sånn vi forbrukere krever i dagens samfunn.

 

Det blir det samme som å si at man må kjøpe en bæreveske til iPhone 4, sånn den ikke skal miste dekning. Det er lett å gjør det, men det skal ikke være nødvendig. Ting skal fungere optimalt rett ut av esken. Og det skal Android Marked også kunne gjøre.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

å kjøpe amerikansk simkort eller å jailbreaker er like idiotisk. Det skal ikke vær nødvendig å gjøre noen av delene. Det skal bare funke rett ut av boksen.

 

Legg merke til de som sier at de syns ikke at iPhone er så veldig låst, og at de liker den som den er. Men når de jailbraker den, er det ikke da kraftig dobbeltmoral? Det er jo det samme som å si at man syns Apple er alt for strenge med restriksjoner på sitt produkt.

Kan jeg spørre deg på hva som er like idiotisk med å kjøpe et amerikansk sim kort som å jailbreake?. Å kjøpe et amerikansk sim kort er enkelt og billig og det er lovlig og du mister ingen garanti med å bruke et amerikansk sim kort.

 

Men å jailbreake derimot...........

 

Det som faktisk er idiotisk er det at en må faktisk gjøre det, at det skal være nødvendig å gå til innkjøp av "ekstrautstyr" i form av amerikansk simkort. Full tilgang til AM skulle vært en selvfølge.

 

Edit: What Desire86 said.

 

(Off topic)

..og Terminator 3 KAN DU SLUTTE Å SETTE PUNKTUM BAK DE JÆVLA SPØRSMÅLSTEGNENE DINE? Har irritert meg over dette i lang tid nå, og klarer bare ikke å fatte hvordan du finner dette logisk. Urutinert av meg å reagere på noe sånt, men nå smalt det.

Endret av Erratum
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir det samme som å si at man må kjøpe en bæreveske til iPhone 4, sånn den ikke skal miste dekning. Det er lett å gjør det, men det skal ikke være nødvendig. Ting skal fungere optimalt rett ut av esken. Og det skal Android Marked også kunne gjøre.

 

Jeg har ingen veske til min?

Lenke til kommentar

Så om noen av dere andre med X10 kan fortelle meg sånn ca hvor ofte dere lader deres telefon med normalt bruk så hadde det vært fint.

 

Jeg har på wifi og bluetooth ca hele arbeidsdagen grunnet mailsync og handsfree. Da jeg jobber som både selger og butikksjef blir det naturlig nok litt prating også, ca 30-40 minutter i løpet av dagen står jeg i telefonen. Er det dødtid kan jeg finne på å sjekke Facebook på mobilen eller ta en runde Sudoku. Hører på musikk til/fra jobb (totalt 40 minutt) og når jeg legger meg om kvelden har jeg rundt 20-40% strøm igjen. Dvs ikke nok til å overleve dag nr.2

 

 

... Ser det hevdes mye om X10 kameraet. La meg bare skyte inn: Det suger balle til alt unntatt utendørsbilder (hvilket kamera tar vel ikke gode bilder med mye lys?). Jeg bruker det så å si aldri for det er så tregt, grøter til innendørsbilder og på toppen av det hele skjønner den ikke selv når fotolys er påkrevd (må setter på manuelt).

 

Sony Ericsson Satio har det til dags dato beste kameraet jeg har sett i en telefon. Synd SE ikke la inn Xenonflash på X10, og synd touchen på Satio bremses av en hard plastplate og mye venting i menyene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det blir det samme som å si at man må kjøpe en bæreveske til iPhone 4, sånn den ikke skal miste dekning. Det er lett å gjør det, men det skal ikke være nødvendig. Ting skal fungere optimalt rett ut av esken. Og det skal Android Marked også kunne gjøre.

 

Jeg har ingen veske til min?

 

Det er ikke alle som trenger, men Apple gikk ut å sa til de som måtte slite med antenneproblemene, så hjalp deg med en beskyttelseveske. Men Apple ville ikke spandere dette på forbrukerne.

Lenke til kommentar

Det blir det samme som å si at man må kjøpe en bæreveske til iPhone 4, sånn den ikke skal miste dekning. Det er lett å gjør det, men det skal ikke være nødvendig. Ting skal fungere optimalt rett ut av esken. Og det skal Android Marked også kunne gjøre.

 

Jeg har ingen veske til min?

 

Du skjønner hva han mener. Apple hevdet at antenneproblemet til iPhone 4 kunne fikses ved å kjøpe en gummiramme til telefonen. Av og til lurer jeg på om du bare er her for å kverrulere.

Lenke til kommentar

å kjøpe amerikansk simkort eller å jailbreaker er like idiotisk. Det skal ikke vær nødvendig å gjøre noen av delene. Det skal bare funke rett ut av boksen.

 

Legg merke til de som sier at de syns ikke at iPhone er så veldig låst, og at de liker den som den er. Men når de jailbraker den, er det ikke da kraftig dobbeltmoral? Det er jo det samme som å si at man syns Apple er alt for strenge med restriksjoner på sitt produkt.

Kan jeg spørre deg på hva som er like idiotisk med å kjøpe et amerikansk sim kort som å jailbreake?. Å kjøpe et amerikansk sim kort er enkelt og billig og det er lovlig og du mister ingen garanti med å bruke et amerikansk sim kort.

 

Men å jailbreake derimot...........

 

Det som faktisk er idiotisk er det at en må faktisk gjøre det, at det skal være nødvendig å gå til innkjøp av "ekstrautstyr" i form av amerikansk simkort. Full tilgang til AM skulle vært en selvfølge.

 

Edit: What ^he said.

 

(Off topic)

..og Terminator 3 KAN DU SLUTTE Å SETTE PUNKTUM BAK DE JÆVLA SPØRSMÅLSTEGNENE DINE? Har irritert meg over dette i lang tid nå, og klarer bare ikke å fatte hvordan du finner dette logisk.

Nå er det ikke akkurat at du sitter konstant å kjøper programmer i fra Android Market, så jeg ser ikke det som et problem. Er uansett bedre å ha 2 sim kort for å kunne kjøpe det man vil enn å ikke kunne kjøpe noe som helst nå på grunn av at man ikke kan kjøpe apps på Android Market i Norge enda.

 

Men jeg skal være enig da. Jeg ser ikke store problemet med å kunne få betal apps til Norge, fordi du går jo bare via Google checkout hvor du må skrive inn alle disse opplysningene om bankkortet osv, på akkurat samme måte som om at du kjøper noe i fra Internett med bankkortet ditt.

 

Så dette skal jo ikke akkurat trenge å ha noe med teleoperatørene å gjøre egentlig. Dette er for det meste om at dem bare trenger å innføre Norge i sine system. SKjønner ikke hvorfor det skal ta så lang tid for å få betal apps i Norge.

Lenke til kommentar

Det blir det samme som å si at man må kjøpe en bæreveske til iPhone 4, sånn den ikke skal miste dekning. Det er lett å gjør det, men det skal ikke være nødvendig. Ting skal fungere optimalt rett ut av esken. Og det skal Android Marked også kunne gjøre.

 

Jeg har ingen veske til min?

 

Du skjønner hva han mener. Apple hevdet at antenneproblemet til iPhone 4 kunne fikses ved å kjøpe en gummiramme til telefonen. Av og til lurer jeg på om du bare er her for å kverrulere.

 

Jeg vet hva du snakker om, men det 90% av folks mening er basert på er nyhetsartikler blåst opp i det store uendelige i media. Prøv å les litt om folks personlige erfaringer så vil du finne ut at en veldig stor del kun opplever bedre dekning og samtalekvalitet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så om noen av dere andre med X10 kan fortelle meg sånn ca hvor ofte dere lader deres telefon med normalt bruk så hadde det vært fint.

... Ser det hevdes mye om X10 kameraet. La meg bare skyte inn: Det suger balle til alt unntatt utendørsbilder (hvilket kamera tar vel ikke gode bilder med mye lys?). Jeg bruker det så å si aldri for det er så tregt, grøter til innendørsbilder og på toppen av det hele skjønner den ikke selv når fotolys er påkrevd (må setter på manuelt).

 

Sony Ericsson Satio har det til dags dato beste kameraet jeg har sett i en telefon. Synd SE ikke la inn Xenonflash på X10, og synd touchen på Satio bremses av en hard plastplate og mye venting i menyene.

Har du prøvd kameraet med nyeste firmware?, som da er R2BA023. Kameraet ble mye kjappere etter at jeg oppgraderte min XPERIA X10 :thumbup:.

 

Og til det siste. Ja, det ble litt kjipt uten Xenon flash på min XPERIA X10 etter at jeg hadde Sony Ericsson C901 før jeg fikk XPERIA X10 heh.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

ahpadt: Jeg har sett det jeg trenger igjennom dokumentasjon og videoer, samt apple`s uttalelser. Det siste er jo at iPhone har vist feil signal ifra første generasjon av. Altså de har vist for MYE i forhold til realiteten. Dvs at mange forbrukere har blitt lurt til å tro at det var bedre dekning en det som var.

 

Bekreftet ikke Apple nettopp at de skulle komme med en oppdatering angående antenneproblemet? De har nevnt at både dekningen og at mobilen skal vise den rette dekningen med ny SW-oppdatering. Da har jo Apple selv hevdet at det er et problem med antennen. pr. dags dato.

Det blir for tynt å skylde på at det er oppblåst i media. Selvsakt er dette mat for media, men husk på at det er en hvis sannhet i dette og. Selv om du kanskje individuelt har det helt ok, så vet du om flere som har sklrevet artikkler og sendt inn til mobilsider som har opplevd annet. (engadget, gizmodo, pocketnow osv.)

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Greit nok med flere funksjoner, mer customisering og alle mulig apps. Men hvorfor skulle jeg ha alt det når jeg var fornøyd med telefonen slik den var.

 

Her er det sånn igjen. "hva skal jeg med det". Men prøv heller å se de nyttige funksjonene, som kanskje svært mange andre vil ha. Spesielt de som forventer det lille ekstra av en smartmobil. Om du bare bruker noen få ting, så er det helt klart andre som vil bruke mye mer, eller andre ting. Hvis man ikke bryr seg om å kunne ha mulighet til å gjøre ditt og datt, så trenger man ikke en smartmobil til mange tusen kanskje.

SÅnn bildet er idag, så er Android kanskje et at de beste OS`ene som er på mobiler. Da snakker jeg om Android 2.1 og 2.2.

 

Jeg kommer aldri til å si "hva skal jeg med en god applikasjonsbutill? Alt det jeg trenger følger jo med Androidmobilen min rett ut av esken." Jeg ser jo nytteverdien i at folk vil ha noen applikasjoner som ikke følger med mobilen.

 

Men det , Desire skrev lenger oppe her, det er et godt tegn på at iPhone er mer rettet mot et bredere marked, og kanskje litt mer for de som ikke kan all verden om smartmobil. Vil man ha en bedre smartmobil, så tror jeg helt klart at Android vil være et bedre valg.

Jeg kjøper jo produkter ut i fra hva jeg trenger ikke hva andre kanskje får bruk for. Og jeg er jo absolutt ikke noe Apple fan, og føler jeg har gode forutsetninger til å selv plukke ut mobiler jeg blir fornøyd med. En del av dere her i tråden virker jo nesten vel mye Android elskere Så jeg må nok si at det er få ting jeg blir å savne nå når jeg går over til iPhone 4.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har du prøvd kameraet med nyeste firmware?, som da er R2BA023. Kameraet ble mye kjappere etter at jeg oppgraderte min XPERIA X10 :thumbup:.

 

Og til det siste. Ja, det ble litt kjipt uten Xenon flash på min XPERIA X10 etter at jeg hadde Sony Ericsson C901 før jeg fikk XPERIA X10 heh.

 

Kameraet er like tregt og ubrukelig i mine øyne. Men bildegalleriet ble raskere!

Lenke til kommentar

Har du prøvd kameraet med nyeste firmware?, som da er R2BA023. Kameraet ble mye kjappere etter at jeg oppgraderte min XPERIA X10 :thumbup:.

 

Og til det siste. Ja, det ble litt kjipt uten Xenon flash på min XPERIA X10 etter at jeg hadde Sony Ericsson C901 før jeg fikk XPERIA X10 heh.

 

Kameraet er like tregt og ubrukelig i mine øyne. Men bildegalleriet ble raskere!

Jeg vet ikke hva som er galt med din firmware da. For hos meg så starter kameraet opp mye kjappere, og den tar bilder en del kjappere etter at du har trykket på ta bilde knappen og lagrer bilder fortere.

Lenke til kommentar

Men når to OS eller telefoner sammenlignes kan man ikke gå etter sine egne behov, men alle andre rundt også.

 

"Den gamle ericsonen er mer en bra nok for meg. Slår iPhone fordi den har alle mine behov"

Vel jeg sammenligner vel ikke 2 OS, jeg forklarte hvorfor jeg bytter og hvorfor jeg er fornøyd med ios.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er galt med din firmware da. For hos meg så starter kameraet opp mye kjappere, og den tar bilder en del kjappere etter at du har trykket på ta bilde knappen og lagrer bilder fortere.

 

Er nok ingenting galt mister :) Jeg snakker om bildene, du snakker om tiden den bruker på å lagre ett bilde. Hjelper f*** så lite om kameraet lagrer raskere dersom bildet er like dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva som er galt med din firmware da. For hos meg så starter kameraet opp mye kjappere, og den tar bilder en del kjappere etter at du har trykket på ta bilde knappen og lagrer bilder fortere.

 

Er nok ingenting galt mister :) Jeg snakker om bildene, du snakker om tiden den bruker på å lagre ett bilde. Hjelper f*** så lite om kameraet lagrer raskere dersom bildet er like dårlig.

Vel, hvis du sier at bildene XPERIA X10 tar er dårlige, så må jo også bildene iPhone 4 ta også være dårlige da. For noe bedre er ikke bildene på iPhone 4.

Lenke til kommentar

Kan grunnen til at bildene fra Xperia X10 er såpass uskarpe og støyfrie (?) at telefonen legger på et kraftig støyreduksjonsfilter automatisk?

 

Etterbehandler man et bilde fra iPhone 4 kan man relativt enkelt fjerne mesteparten av støyen uten at det går ut over skarpheten i nevneverdig grad.

 

Det alternativet har man ikke hvis kameraet alt legger på et kraftig støyreduksjonsfilter som får bildene til å bli uklare.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...