UrgeLoL Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Desire har du noen gang eid en Iphone? Kun første generasjon. Ellers selger jeg mobiler for Siba på kjøpesenteret Kvadrat i Sandnes, Så jeg har veldig godt kjennskap til de fleste modeller og OS. UrgeLoL: Ser det ut som jeg mangler brukererfaring på noe av det som jeg har postet? Isåfall vil jeg vite hva. Neida, trodde ikke det. Bare lurte Det jeg tror veldig her mange misforstår er at det er ikke alle som ønsker alle funksjonene. Det er ikke alle som har lyst å jailbreake/roote telefonen sin. Jeg vil kalle meg en avansert mobilbruker, men samtidig så blir jeg lei av å leke etter en stund og ser da etter en produkt som gir meg mine core funksjoner og som jeg samtidig kan stole på. Jeg jailbreaket iphone 3GS, men etter noen uker tok jeg å gjennopprettet å dreit i hele greia. Greit nok med flere funksjoner, mer customisering og alle mulig apps. Men hvorfor skulle jeg ha alt det når jeg var fornøyd med telefonen slik den var. Er jo ikke for ingenting at det er solgt ca 400 000 iphones i norge. Ja trådløs syncing skulle jeg gjerne ha hatt på iphone 4, men det er ikke noe core funksjon for min del. jeg trenger et greit kamera helst med videoopptak, tilgang til gode apps, exchange støtte. Og jeg setter høyt stabilitet i os'et. På min Desire i dag så har jeg selvfølgelig satt opp alle homescreens. Kalender, epost, været osv osv. Men hva bruker jeg? Jo hovedsiden med klokken, ikon for å skrive melding, gå inn på epost, internett og kamera. Og en widget for å slå av og på wifi, syncing osv. Det eneste jeg ikke får på iphone 4 er jo den widgeten der. For ellers så er det like mye arbeid for meg å sveipe til kalender widgeten på neste side som det er å trykke på ikonet. Epost widgeten som ligger 2 sveip til venstre er det jo like raskt å få tilgang til med å trykke på epost ikonet. Så jeg gjør det i dag, og fortsetter med det på Iphone 4. Iphone 4 bør absolutt få på plass mere customisering, ikke for min del kanskje, men for andres. Og ett bedre varslingssystem slik android har. Terminator, du får si hva du vil, men android market når ikke helt opp til appstore. Mange apps finnes kun til appstore, rett å slett fordi utviklerene gir det ut der, siden de aller aller fleste har tilgang til å kjøpe apps der. Og angående x10 batteritiden så sier jeg som jeg sa før, jeg stoler ikke spesielt på dine fargede uttalelser. Så om noen av dere andre med X10 kan fortelle meg sånn ca hvor ofte dere lader deres telefon med normalt bruk så hadde det vært fint. Endret 11. juli 2010 av UrgeLoL Lenke til kommentar
Pubé Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Man kan kjøpe et simkort som feks er amerikansk hvis du vil kjøpe apps uten å måtte roote Koster nesten ingenting Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Men du vet det at 57-62% av alle apps som er på Android market er gratis apps. Og jeg har rundt 80 programmer installert på min XPERIA X10. Og ca 7-9 av disse er ikke gratis apps som jeg måtte ha skaffet i fra nettet siden jeg ikke hadde tilgang til betal apps på Android Market. Men nå har jeg root, og nå kan jeg kjøpe programmene i stedet for å være en slæm gutt å laste ned ulovlig heh. Så de fleste gode programmene finner du faktisk gratis på Android Market. Gratis betyr ikke bedre. Endret 11. juli 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Helt enig at det er latterlig at det ikke er en betalingsløsning for kjøp av applikasjoner i Android marked i Norge. Nå vet jeg ikke hva du ser etter i en smartmobil, men ting jeg mener er viktig for meg: - Må kunne sette opp enheten etter mitt behov for å gjøre mobilhverdagen bedre og enklere. - Mulighet til å kunne kjøre flere applikasjoner på samme tid (det har de fleste nå, samt iPhone) - Mulighet til å kopiere og flytte filer i fra en mappe til en annen. - Filbehandler! - Muligheten til å bruke en hvilket som helst dockingstasjon for å kunne hente filer. - Mulighet for å kunne spille av mange type filer uten å måtte konvertere. Det at alt bare funker straks er kjempe. (bilder, film, div dokumenter) - Intregrerte sosiale tjenester. - Mulighet for å se viktig informasjon kjapt. - Mulighet for å kunne synkronisere og oppdatere telefonen trådløst. - Et godt varslingssystem. - Stor og god skjerm. (iPhone 4 har god skjerm, men litt liten og dårlig utnyttingsgrad) - Det skal heller ikke være noe å utsette på mobildelen, som f.eks god dekning. Vær så snill og ikke kom å si at folk ikke trenger dette! Prøv heller å se nytteverdien av disse punktene, istedenfor å bortforklare det. Det er tross alt smartmobil det er snakk om her. På disse punktene får iPhone og iOS får skambank av Android, og som gjør at jeg ikke ønsker en iPhone. Det er en bra mobil, ikke missforstå meg. Men jeg ønsker litt mer av en ny moderne smartmobil. Den har litt "for nybegynner innen smartmobil" preg over seg. iPhone er for meg en Light smartmobil, som er applikasjonsbasert. Noe som er latterlig her er at den kun viser snarveier til applikasjoner på homescreenen, og at den faktisk ikke har utviklet seg helt siden Apple første gang introduserte førstegenerasjon iPhone(utenom at det er mulig til å legge apps i mapper). Hvordan vil du sette opp homescreenen på iPhone etter ditt behov, utenom å legge til de applikasjonene du bruker mest? Apple låst deg så mye at du faktisk ikke har mulighet til å kunne gjør noe mer. Heldigvis har applefans begynt å innrømme at dette er en mangel, og at de og nå ønsker mulighet til å kunne endre mer på hjemmeskjerm med widgets osv. Det at man har så mye intregrert i Android OS og de mulighetene for kustomatisere homescreen med widgets osv, gjør at jeg/andre reduserer behovet for å kjøpe masse applikasjoner, for ikke å glemme at vi slipper å gå inn og ut av programmer hele tiden. Det er her iOS føles litt gammeldags. Ingen andre utvikler seg så raskt som Android nå. Og jeg gleder meg til gingerbread i slutten av året. Jeg har sakt det før og sier det igjen. Det er en grunn til at flere og flere mobilforhandlere nå har anskaffet seg en androidenhet. Men man skal tross alt velge en mobil etter eget behov. Kunne nesten ikke sakt det bedre selv. Veldig mye rett her. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Man kan kjøpe et simkort som feks er amerikansk hvis du vil kjøpe apps uten å måtte roote Koster nesten ingenting Koster 15-20 kroner eller noe sånt? Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er ingen akseptabel løsning. Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Greit nok med flere funksjoner, mer customisering og alle mulig apps. Men hvorfor skulle jeg ha alt det når jeg var fornøyd med telefonen slik den var. Her er det sånn igjen. "hva skal jeg med det". Men prøv heller å se de nyttige funksjonene, som kanskje svært mange andre vil ha. Spesielt de som forventer det lille ekstra av en smartmobil. Om du bare bruker noen få ting, så er det helt klart andre som vil bruke mye mer, eller andre ting. Hvis man ikke bryr seg om å kunne ha mulighet til å gjøre ditt og datt, så trenger man ikke en smartmobil til mange tusen kanskje. SÅnn bildet er idag, så er Android kanskje et at de beste OS`ene som er på mobiler. Da snakker jeg om Android 2.1 og 2.2. Jeg kommer aldri til å si "hva skal jeg med en god applikasjonsbutill? Alt det jeg trenger følger jo med Androidmobilen min rett ut av esken." Jeg ser jo nytteverdien i at folk vil ha noen applikasjoner som ikke følger med mobilen. Men det Desire skrev lenger oppe her, det er et godt tegn på at iPhone er mer rettet mot et bredere marked, og kanskje litt mer for de som ikke kan all verden om smartmobil. Vil man ha en bedre smartmobil, så tror jeg helt klart at Android vil være et bedre valg. Endret 11. juli 2010 av HDlover Lenke til kommentar
apegryn Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) ahpadt og HDlover kunne vært litt mer nøyansert og se fordeler og ulemper med begge deler. Desire86 virker å være greit plantet på jorda, mens terminator 3 hører ikke på hva jeg sier uansett. Trådstarters spørsmål: Er iPhone best? Alle (bortsett fra terminator 3) er vel enig i at så enkelt er svaret ikke. Den er ikke best, men er best på noen områder. Frem til WP7 kommer med xbox funksjoner(?) er iphone 3gs/4 den desidert beste spilltelefonen. Den har det største og beste apps-biblioteket pr. dags dato nettopp fordi det enkle og lukkede systemet er mer lukrativt for gode programutviklere (selv om android stormer mot samme mål). Den har det mest lukkede operativsystemet som gir deg minst mulighet for egendefinering. Den har den dårligste filbehandlingsløsningen av operativsystemene tilgjengelig. Den har den smidigste navigasjonen. Den har de tyngste integrasjonsrestriksjonene (som manglende flash, nettlesere etc.). Kanskje vi skulle lagt en slik liste som slik at vi har en konklusjon etter all denne dødfødte diskuteringen? : ) Eller heller jeg bensin på bålet nå..? Endret 11. juli 2010 av apegryn Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) iOS4 har jo enda til gode å komme ut med Game Center. Det har blitt helt glemt virker det som. @apegryn: Denne diskusjonen vil aldri ta slutt er jeg redd... Endret 11. juli 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Apegryn: Jeg er jo en av de iPhone-motstanderne som har skrøytet mest av iPhone. Så ikke kom her å si at jeg ikke ser fordelene med moblen. Ellers nevnte du mye bra i den siste posten din! Endret 11. juli 2010 av HDlover Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Altså, "skrøytet" er ikke noe ord. Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Altså, "skrøytet" er ikke noe ord. Skrytt da. Mulig hva folk henger seg opp i. Ellers en gledelig nyhet. Jeg har fått jobb som mobiltester for HTC! Men desverre for dere, så har jeg taushetsplikt. Endret 11. juli 2010 av HDlover Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det viktigste er om bildet ser bra ut. Støynivå eller ikke. Men ser bildene bra ut med mye støy i? Jeg synes bildet til amobil tatt med iphone er bedre enn det som ble tatt med x10. Helt ærlig. Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Det er ingen akseptabel løsning. Er bedre enn å miste garantien på mobilen hvertfall . Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Det er ingen akseptabel løsning. Er bedre enn å miste garantien på mobilen hvertfall . Mister ikke garantien av å bruke eller få tilgang til AppStore. Endret 11. juli 2010 av ahpadt Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) Det viktigste er om bildet ser bra ut. Støynivå eller ikke. Men ser bildene bra ut med mye støy i? Jeg synes bildet til amobil tatt med iphone er bedre enn det som ble tatt med x10. Helt ærlig. Du synes bildet Amobil har tatt med iPhone 4 er bedre enn det røde blomster bildet jeg viste til tidligere?. Jeg kan ikke på noen vis se hva som er så bedre med bildene i fra iPhone 4 over hvordan bildene ser ut i fra en XPERIA X10. Bildene XPERIA X10 tar, er ikke fullt så klar som iPhone sine bilder, men den har derimot veldig lite støy i bildene som faktisk gjør at bildene ser meget fine ut. At bildene er hakket uklarere enn det iPhone 4 har, har ikke så mye å si, siden det er en så liten forskjell, så bildene XPERIA X10 tar er enormt gode uansett. Jeg vil heller si at det blir 50/50 mellom XPERIA X10 og iPhone 4 på kameraet, siden XPERIA X10 tar bilder som er hakker uklarere enn iPhone 4 tar, men så har XPERIA X10 MYE mindre støy i bildene. Mens iPhone 4 har hakket klarere bilder over XPERIA X10 men har mye mere støy i bildene, som da gjør at helhets intrykket ikke er fullt så bra egentlig. Det er ingen akseptabel løsning. Er bedre enn å miste garantien på mobilen hvertfall . Mister ikke garantien av å bruke eller få tilgang til AppStore. Nei, men du mister garantien på iPhone 4 om du må jailbreake den for å få funksjoner som er i OS'et, men som ikke er tilgjengelig før du har jailbreaket. Og slike funksjoner som dere får ved å jailbreaker har vi med Android mobiler out of the box. Og vi kan bare kjøpe et amerikansk sim kort som er veldig enkelt og billig for å kunne få tilgang til absolutt alle programmene i Android Market. Og dette med å roote en Android telefon gjør ikke akkurat at du får noe særlig med ekstra funksjoner i selveste OS'et. Du kan f.eks forandre på CPU hastigheten om du er rootet. Og du kan få tilgang til å gå inn i system fil mappene under OS'et med en File Browser. Men dette er ikke noe som er særlig nødvendig da. Endret 11. juli 2010 av Terminator 3 Lenke til kommentar
HTC Nyheter Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) å kjøpe amerikansk simkort eller å jailbreaker er like idiotisk. Det skal ikke vær nødvendig å gjøre noen av delene. Det skal bare funke rett ut av boksen. Legg merke til de som sier at de syns ikke at iPhone er så veldig låst, og at de liker den som den er. Men når de jailbraker den, er det ikke da kraftig dobbeltmoral? Det er jo det samme som å si at man syns Apple er alt for strenge med restriksjoner på sitt produkt. Endret 11. juli 2010 av HDlover Lenke til kommentar
Marius Aarre Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 (endret) å kjøpe amerikansk simkort eller å jailbreaker er like idiotisk. Det skal ikke vær nødvendig å gjøre noen av delene. Det skal bare funke rett ut av boksen. Legg merke til de som sier at de syns ikke at iPhone er så veldig låst, og at de liker den som den er. Men når de jailbraker den, er det ikke da kraftig dobbeltmoral? Det er jo det samme som å si at man syns Apple er alt for strenge med restriksjoner på sitt produkt. Hehe ja. Det er faktisk litt gøy å diskutere med en iphone-fan når han sier at han ikke bryr seg om apple sine restriksjoner og at produktene er supre rett ut av boksen. Så når jeg spør hvorfor han da jailbreaker telefonen sin, da må han grubble litt å klarer ikke gi noen gode svar. For uansett hva han svarer, så snakker han imot seg selv. Endret 11. juli 2010 av Desire86 Lenke til kommentar
The Norwegian Drone Pilot Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 å kjøpe amerikansk simkort eller å jailbreaker er like idiotisk. Det skal ikke vær nødvendig å gjøre noen av delene. Det skal bare funke rett ut av boksen. Legg merke til de som sier at de syns ikke at iPhone er så veldig låst, og at de liker den som den er. Men når de jailbraker den, er det ikke da kraftig dobbeltmoral? Det er jo det samme som å si at man syns Apple er alt for strenge med restriksjoner på sitt produkt. Kan jeg spørre deg på hva som er like idiotisk med å kjøpe et amerikansk sim kort som å jailbreake?. Å kjøpe et amerikansk sim kort er enkelt og billig og det er lovlig og du mister ingen garanti med å bruke et amerikansk sim kort. Men å jailbreake derimot........... Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 11. juli 2010 Del Skrevet 11. juli 2010 Når jeg hadde 3G så var den jailbreaket men etter jeg fikk 3GS så gadd jeg aldri. Er så mye fikling og det er jeg ikke interessert i lenger. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå