Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei blir nok Iphone 4 på meg ja. Blir godt å få en skjerm som tåler sollys bedre enn Desiren min, samt mye høyere oppløsning. Og det å få det beste batteriet til nå i en smarttelefon blir en lettelse, slippe å MÅTTE lade hver natt med normalt+ forbruk. Det og da også få ett 5 mpix kamera som kommer opp mot de beste mobilkameraene og som kan ta opp 720p video blir flott. Det at jeg mister noe av det frie med android får så være, jeg får i allefall en app store full av apps. Irriterende at google ennå ikke har klart å åpne for paid apps i norge, latterlig.

 

For noen år siden så ble jeg så irritert over det frie kaoset som min HTC Touch pro med windows mobil at jeg gikk over til Sony Ericsson C907(mener det var det.)

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Nei blir nok Iphone 4 på meg ja. Blir godt å få en skjerm som tåler sollys bedre enn Desiren min, samt mye høyere oppløsning. Og det å få det beste batteriet til nå i en smarttelefon blir en lettelse, slippe å MÅTTE lade hver natt med normalt+ forbruk. Det og da også få ett 5 mpix kamera som kommer opp mot de beste mobilkameraene og som kan ta opp 720p video blir flott. Det at jeg mister noe av det frie med android får så være, jeg får i allefall en app store full av apps. Irriterende at google ennå ikke har klart å åpne for paid apps i norge, latterlig.

 

For noen år siden så ble jeg så irritert over det frie kaoset som min HTC Touch pro med windows mobil at jeg gikk over til Sony Ericsson C907(mener det var det.)

 

Helt enig at det er latterlig at det ikke er en betalingsløsning for kjøp av applikasjoner i Android marked i Norge. Nå vet jeg ikke hva du ser etter i en smartmobil, men ting jeg mener er viktig for meg:

 

- Må kunne sette opp enheten etter mitt behov for å gjøre mobilhverdagen bedre og enklere.

- Mulighet til å kunne kjøre flere applikasjoner på samme tid (det har de fleste nå, samt iPhone)

- Mulighet til å kopiere og flytte filer i fra en mappe til en annen.

- Filbehandler!

- Muligheten til å bruke en hvilket som helst dockingstasjon for å kunne hente filer.

- Mulighet for å kunne spille av mange type filer uten å måtte konvertere. Det at alt bare funker straks er kjempe. (bilder, film, div dokumenter)

- Intregrerte sosiale tjenester.

- Mulighet for å se viktig informasjon kjapt.

- Mulighet for å kunne synkronisere og oppdatere telefonen trådløst.

- Et godt varslingssystem.

- Stor og god skjerm. (iPhone 4 har god skjerm, men litt liten og dårlig utnyttingsgrad)

- Det skal heller ikke være noe å utsette på mobildelen, som f.eks god dekning.

 

Vær så snill og ikke kom å si at folk ikke trenger dette! Prøv heller å se nytteverdien av disse punktene, istedenfor å bortforklare det. Det er tross alt smartmobil det er snakk om her.

 

På disse punktene får iPhone og iOS får skambank av Android, og som gjør at jeg ikke ønsker en iPhone. Det er en bra mobil, ikke missforstå meg. Men jeg ønsker litt mer av en ny moderne smartmobil. Den har litt "for nybegynner innen smartmobil" preg over seg. iPhone er for meg en Light smartmobil, som er applikasjonsbasert. Noe som er latterlig her er at den kun viser snarveier til applikasjoner på homescreenen, og at den faktisk ikke har utviklet seg helt siden Apple første gang introduserte førstegenerasjon iPhone(utenom at det er mulig til å legge apps i mapper). Hvordan vil du sette opp homescreenen på iPhone etter ditt behov, utenom å legge til de applikasjonene du bruker mest? Apple låst deg så mye at du faktisk ikke har mulighet til å kunne gjør noe mer. Heldigvis har applefans begynt å innrømme at dette er en mangel, og at de og nå ønsker mulighet til å kunne endre mer på hjemmeskjerm med widgets osv.

 

Det at man har så mye intregrert i Android OS og de mulighetene for kustomatisere homescreen med widgets osv, gjør at jeg/andre reduserer behovet for å kjøpe masse applikasjoner, for ikke å glemme at vi slipper å gå inn og ut av programmer hele tiden. Det er her iOS føles litt gammeldags. Ingen andre utvikler seg så raskt som Android nå. Og jeg gleder meg til gingerbread i slutten av året.

 

Jeg har sakt det før og sier det igjen. Det er en grunn til at flere og flere mobilforhandlere nå har anskaffet seg en androidenhet. Men man skal tross alt velge en mobil etter eget behov.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

...så det du for det meste gjør med telefonen din er å installere ny firmware annen hver dag eller? Jeg overfører filer nesten aldri.

 

Hyppige oppdateringer har aldri vært en negativ ting. Kanskje du ikke har en vane til å overføre filer nettopp fordi du ikke har muligheten. Jeg for min del overfører ofte filer mellom PC og mobil, fra mapper til mapper og fra internlagring til minnekort.

Lenke til kommentar

Det jeg må ha er en telefon som fungerer uten nevneverdige problemer. På min HTC så har den en tendens til av å til avslutte programme eller hele os, gjør ikke spesielt mye for den "reparer" seg selv ganske kjapt. Men i det hele og det store så er ikke sammenskruingen av programmer og os like bra som den var på min 3GS. Samt det at jeg stadig ser apps til Iphone som jeg ikke finner på android. Spesielt ikke når vi ikke har tilgang på paid apps.

 

Jeg kjøper utrolig mye elektronikk og bytter telefon ofte. Når jeg f.eks. kjøpte HTC Touch pro(min første HTC) så satte jeg i gang med custom roms å det hele. Men etter noen måneder ble jeg dritt lei, trengte en telefon som bare fungerer. Da gikk jeg over til en dumtelefon igjen. En av Sony Ericssons kamera telefoner. Den hadde greit kamera og rett å slett bare fungerte. Iphone 4 blir dermed en slags mellomting, noe som passer meg midt i blinken.

Lenke til kommentar

Desire har du noen gang eid en Iphone?

 

Kun første generasjon. Ellers selger jeg mobiler for Siba på kjøpesenteret Kvadrat i Sandnes, Så jeg har veldig godt kjennskap til de fleste modeller og OS.

 

UrgeLoL: Ser det ut som jeg mangler brukererfaring på noe av det som jeg har postet? Isåfall vil jeg vite hva.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Nei blir nok Iphone 4 på meg ja. Blir godt å få en skjerm som tåler sollys bedre enn Desiren min, samt mye høyere oppløsning. Og det å få det beste batteriet til nå i en smarttelefon blir en lettelse, slippe å MÅTTE lade hver natt med normalt+ forbruk. Det og da også få ett 5 mpix kamera som kommer opp mot de beste mobilkameraene og som kan ta opp 720p video blir flott. Det at jeg mister noe av det frie med android får så være, jeg får i allefall en app store full av apps. Irriterende at google ennå ikke har klart å åpne for paid apps i norge, latterlig.

 

For noen år siden så ble jeg så irritert over det frie kaoset som min HTC Touch pro med windows mobil at jeg gikk over til Sony Ericsson C907(mener det var det.)

Det med sollys med din Desire og iPhone 4, den skal jeg være enig med deg i. Men Desire er en mye bedre telefon enn iPhone 4 sånn funksjons messig uansett. Og du vil gå glipp av mye ved å gå i fra en Android telefon til en iPhone 4. Det kan du ikke nekte for.

 

Du sier at iPhone 4 har den beste batteritiden av alle smart telefoner?, lol, du har tydligvis ikke fått med deg at vi kan tyne ut 75 timer med litt bruk på en XPERIA X10 nå etter at vi fikk den siste oppdateringen. Med moderat bruk kan jeg tyne ut rundt 55 timer på min XPERIA X10 nå.

 

Ehhh, du vet at du kan roote telefonen din for å kunne kjøpe apps i Norge?. Jeg kan kjøpe apps på Android Market nå etter at jeg rootet min XPERIA X10 nå. Så da kan du også det.

Lenke til kommentar

Oppdaterte posten min.

 

...så det du for det meste gjør med telefonen din er å installere ny firmware annen hver dag eller? Jeg overfører filer nesten aldri.

 

Nei, men ser du nytteverdien ahpadt? Selv om man ikke gjør det ofte, så kan det vær greit å gjøre det på en enklere måte?

 

Ehm, de gangene jeg skal overføre filer er det stort sett over nettverk. Er det en fersk maskin bruker jeg en av USB-stickene.

Lenke til kommentar

Oppdaterte posten min.

 

...så det du for det meste gjør med telefonen din er å installere ny firmware annen hver dag eller? Jeg overfører filer nesten aldri.

 

Nei, men ser du nytteverdien ahpadt? Selv om man ikke gjør det ofte, så kan det vær greit å gjøre det på en enklere måte?

 

Ehm, de gangene jeg skal overføre filer er det stort sett over nettverk. Er det en fersk maskin bruker jeg en av USB-stickene.

 

Klarer du fortsatt ikke å se nytteverdien? Du og Terminator3 gjør virkelig dette forumet her mer spennende. Bare svar meg angående nytteverdien.

Endret av Desire86
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ehhh, du vet at du kan roote telefonen din for å kunne kjøpe apps i Norge?. Jeg kan kjøpe apps på Android Market nå etter at jeg rootet min XPERIA X10 nå. Så da kan du også det.

 

Så man må gjøre noe som kan miste garantien for å kunne få tilgang til betalapps? Bra. :roll:

 

Oppdaterte posten min.

 

...så det du for det meste gjør med telefonen din er å installere ny firmware annen hver dag eller? Jeg overfører filer nesten aldri.

 

Nei, men ser du nytteverdien ahpadt? Selv om man ikke gjør det ofte, så kan det vær greit å gjøre det på en enklere måte?

 

Ehm, de gangene jeg skal overføre filer er det stort sett over nettverk. Er det en fersk maskin bruker jeg en av USB-stickene.

 

Klarer du fortsatt ikke å se nytteverdien? Du og Terminator3 gjør virkelig dette forumet her mer spennende. Bare svar meg angående nytteverdien.

 

Egentlig ikke fordi med usb-stick trenger jeg ingen kabel.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

Er det mulig? Du ser ikke nytteverdien av å kunne synkroniskere/oppdatere en mobil trådløst, uten å måtte være tilkoblet tin en pc?

 

Om svaret ditt for en eller annen grunn igjen skulle være nei, så vil jeg ha forklaring på hvorfor dette ikke er mer effektivt og mer lettvint. Husk at du i tillegg kan synkroniskere/oppdatere mobilen via pcen. Men at du nå og har MULIGHET til å gjøre dette trådløst. Man skal være bra "smart" om man ikke kan se nytteverdien av dette.

 

Og hvorfor i all verden begynner du å snakke om usb-sticks? Jeg nevnte jo aldri dette.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Er det mulig? Du ser ikke nytteverdien av å kunne synkroniskere/oppdatere en mobil trådløst, uten å måtte være tilkoblet tin en pc?

 

Om svaret ditt for en eller annen grunn igjen skulle være nei, så vil jeg ha forklaring på hvorfor dette ikke er mer effektivt og mer lettvint. Husk at du i tillegg kan synkroniskere/oppdatere mobilen via pcen. Men at du nå og har MULIGHET til å gjøre dette trådløst. Man skal være bra "smart" om man ikke kan se nytteverdien av dette.

 

Jo det er nyttig, men det kommer snart for iPhone. Er ikke noen big deal for meg siden jeg ikke syncer så veldig ofte.

Lenke til kommentar

Ehhh, du vet at du kan roote telefonen din for å kunne kjøpe apps i Norge?. Jeg kan kjøpe apps på Android Market nå etter at jeg rootet min XPERIA X10 nå. Så da kan du også det.

 

Så man må gjøre noe som kan miste garantien for å kunne få tilgang til betalapps? Bra. :roll:

Hvis dere kan gjøre dette uten problem på en iPhone, så hvorfor kan dere ikke gjøre dette så enkelt på en Android telefon da?

 

Hvis dere er villige til å jailbreake en iPhone 4 som faktisk koster enormt mye mere enn en HTC Desire, så tror jeg også at dere kan roote en Android telefon.

 

Men du vet det at 57-62% av alle apps som er på Android market er gratis apps. Og jeg har rundt 80 programmer installert på min XPERIA X10. Og ca 7-9 av disse er ikke gratis apps som jeg måtte ha skaffet i fra nettet siden jeg ikke hadde tilgang til betal apps på Android Market. Men nå har jeg root, og nå kan jeg kjøpe programmene i stedet for å være en slæm gutt å laste ned ulovlig heh.

 

Så de fleste gode programmene finner du faktisk gratis på Android Market.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...