Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Og dette kommer i fra deg. Jah, virkelig godt sagt må jeg si.

Vær grei å hold deg saklig. Det innlegget der sier meg ingenting.

 

Ingen av dere vil innrømme at noe er bedre på motpartens mobil.

Håper ikke det var myntet på meg. Android er supert.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Men uansett, hva ville dere ha tatt. En iPhone 4 som tar noen få % klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta en XPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som har noe få % uklarere bilder enn iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene enn det iPhone 4 har?

Du drar dine egne konklusjoner uten å ha prøvd eller sett side om side bilder. Du sammenligner bilder i fint utevær mot innebilder.

 

Men husk på at vi sammenligner et kamera med 8.1 mpix mot et 5 mpix kamera da. Så når man ser det slikt, så er jo egentlig kamera'et på XPERIA X10 litt bedre da nå den tar litt bedre bilder eller likt i noen sammenhenger.

Den må du utdype.

Lenke til kommentar

Ja alle andre er dumme, bare du som er geniet her.

Gikk inn på profilen din i håp om at du var 13-14 år, ble dypt skuffet.

Og du tok visst nok heller ikke det jeg sa. Du bare går etter hva jeg sier uten å sjekke i det hele tatt hvorfor jeg sier det jeg sier.

 

Men uansett, hva ville dere ha tatt. EniPhone 4 som tar litt klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta enXPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som ikke er like klar som iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene?

 

Hvordan skal vi vite det uten å se bilder som er tatt med begge kameraene på av samme motiv under samme lyssetting? Men jeg ville helt klart ha hatt X10 kameraet på en Iphone 4, eller på min Desire. Men ville ikke hatt en X10. Men om X10 har så veldig mye bedre bilder enn Iphone 4, nei om reviews er noe å tro på så er vel ikke forskjellen så veldig stor.

Men husk på at vi sammenligner et kamera med 8.1 mpix mot et 5 mpix kamera da. Så når man ser det slikt, så er jo egentlig kamera'et på XPERIA X10 litt bedre da nå den tar litt bedre bilder eller likt i noen sammenhenger.

 

Sier litt om deg når du bruker mpix som noen mal for bildekvalitet..

 

Dette 10mpix kameraet

 

bli sikkert slått av dette 14 mpix kameraet??

 

Ett annet eksempel på hvor tullete mpix sammenligning er. Ta f.eks. Iphone 4 5mpix kameraet å sammenlign det med 5mpix kameraet på desire. Er som natt og dag.

Lenke til kommentar
Men uansett, hva ville dere ha tatt. En iPhone 4 som tar noen få % klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta en XPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som har noe få % uklarere bilder enn iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene enn det iPhone 4 har?

Du drar dine egne konklusjoner uten å ha prøvd eller sett side om side bilder. Du sammenligner bilder i fint utevær mot innebilder.

 

Men husk på at vi sammenligner et kamera med 8.1 mpix mot et 5 mpix kamera da. Så når man ser det slikt, så er jo egentlig kamera'et på XPERIA X10 litt bedre da nå den tar litt bedre bilder eller likt i noen sammenhenger.

Den må du utdype.

Når et kamera lager MYE støy på 70% av alle bildene den tar, så sier det meg noe at denne kamera mobilen ikke er noe å satse på. Og når et kamera har mye støy, spå er det heller ikke noe bra. Så enkelt er det.

 

Hvor mange ut av alle bildene som dere har fått i fra meg er full av støy?

Lenke til kommentar

Ja alle andre er dumme, bare du som er geniet her.

Gikk inn på profilen din i håp om at du var 13-14 år, ble dypt skuffet.

Og du tok visst nok heller ikke det jeg sa. Du bare går etter hva jeg sier uten å sjekke i det hele tatt hvorfor jeg sier det jeg sier.

 

Men uansett, hva ville dere ha tatt. EniPhone 4 som tar litt klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta enXPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som ikke er like klar som iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene?

 

Hvordan skal vi vite det uten å se bilder som er tatt med begge kameraene på av samme motiv under samme lyssetting? Men jeg ville helt klart ha hatt X10 kameraet på en Iphone 4, eller på min Desire. Men ville ikke hatt en X10. Men om X10 har så veldig mye bedre bilder enn Iphone 4, nei om reviews er noe å tro på så er vel ikke forskjellen så veldig stor.

Men husk på at vi sammenligner et kamera med 8.1 mpix mot et 5 mpix kamera da. Så når man ser det slikt, så er jo egentlig kamera'et på XPERIA X10 litt bedre da nå den tar litt bedre bilder eller likt i noen sammenhenger.

 

Sier litt om deg når du bruker mpix som noen mal for bildekvalitet..

 

Dette 10mpix kameraet

 

bli sikkert slått av dette 14 mpix kameraet??

 

Ett annet eksempel på hvor tullete mpix sammenligning er. Ta f.eks. Iphone 4 5mpix kameraet å sammenlign det med 5mpix kameraet på desire. Er som natt og dag.

Hallo, jeg vet om at mega pixler ikke har noe å si på hvordan kvaliteten i seg selv er. Og det var ikke noe form for sammenligning på megapixler på det jeg sa heller.

 

Men uansett. Her er 2 nye bilder som er tatt i 2 mpix oppløsning på min XPERIA X10. Bilde 1 og Bilde 2. Nå vil jeg si at disse bildene er helt råe i kvalitet da.

 

Jeg skal ta noen bilder i 6 mpix oppløsning i morgen hvis jeg husker på det for å få noen bilder som er i noen lunde samme oppløsning som iPhone 4 har. 8, 6 og 2 mpix er de eneste valgene jeg har på oppløsningen på kameraet nå. Så må velge 6 mpix da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Terminator 3: Du forstår fortsatt ikke hva vi ber om? Vi vil ha bilder tatt med både iPhone 4 og Xperia X10, av samme objekt i samme situasjon, ikke tilfeldige bilder fra begge telefoner.

 

Skulle nesten tro du hadde lært etter to ferier fra forumet, men det ser dessverre ikke sånn ut.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Terminator 3: Du forstår fortsatt ikke hva vi ber om? Vi vil ha bilder tatt med både iPhone 4 og Xperia X10, av samme objekt i samme situasjon, ikke tilfeldige bilder fra begge telefoner.

 

Skulle nesten tro du hadde lært etter to ferier fra forumet, men det ser dessverre ikke sånn ut.

Men desverre kan jeg ikke det siden jeg ikke har sløst bort penger på en mobil som er hypet opp i skyene til de grader. Og fordi jeg har XPERIA X10 nå som er mye bedre enn en iPhone 4 for meg.

Hvorfor skal du det? Sier oss fremdeles ingenting. Skaff deg heller en Iphone 4, og ta like bilder med begge to slik at vi kan se forskjellen mellom de to kameraene.

At jeg ikke har en iPhone 4 for å ta 2 like bilder med sammen med min XPERIA, så vil det forhindre iPhone 4 i fra å ta bilder med mye støy i? :roll:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Terminator 3: Du forstår fortsatt ikke hva vi ber om? Vi vil ha bilder tatt med både iPhone 4 og Xperia X10, av samme objekt i samme situasjon, ikke tilfeldige bilder fra begge telefoner.

 

Skulle nesten tro du hadde lært etter to ferier fra forumet, men det ser dessverre ikke sånn ut.

Men desverre kan jeg ikke det siden jeg ikke sløser bort penger på en mobil som er hypet opp i skyene. Og fordi jeg har XPERIA X10 nå som er mye bedre enn en iPhone 4 totalt sett.

Da foreslår jeg at du slutter å poste bilder tatt med telefonen din, med mindre du har noe konkret å sammenligne de med (som det jeg nevnte over). Bildene du poster er av null interesse og bidrar på ingen måte til en god og seriøs diskusjon.

 

Hvis du ignorerer dette forslaget vil det bli sett på som å ignorere en oppfordring fra en veileder, og du vet hva det kan medføre.

Lenke til kommentar

Terminator 3: Du forstår fortsatt ikke hva vi ber om? Vi vil ha bilder tatt med både iPhone 4 og Xperia X10, av samme objekt i samme situasjon, ikke tilfeldige bilder fra begge telefoner.

 

Skulle nesten tro du hadde lært etter to ferier fra forumet, men det ser dessverre ikke sånn ut.

Men desverre kan jeg ikke det siden jeg ikke sløser bort penger på en mobil som er hypet opp i skyene. Og fordi jeg har XPERIA X10 nå som er mye bedre enn en iPhone 4 totalt sett.

Da foreslår jeg at du slutter å poste bilder tatt med telefonen din, med mindre du har noe konkret å sammenligne de med (som det jeg nevnte over). Bildene du poster er av null interesse og bidrar på ingen måte til en god og seriøs diskusjon.

 

Hvis du ignorerer dette forslaget vil det bli sett på som å ignorere en oppfordring fra en veileder, og du vet hva det kan medføre.

Jeg poster mine bilder for å vise hvor gode bildene blir i fra XPERIA X10, og på hvor lite støy bildene har.

 

Uansett hva dere måtte ha å si, så florerer bildene tatt med iPhone 4 av enormt mye støy. Så dette er noe dere ikke kommer dere unna. Jeg trenger ikke å ta noe bilder med min egen iPhone 4 for å bekrefte dette. For nettet er nok for å finne beviser på hvordan bildene er på iPhone 4. Og det er det samme med XPERIA X10.

 

Poenget her er at bildene ikke skal være noe bedre på iPhone 4 over XPERIA X10 eller motsatt. Poenget her er at bildene som er tatt med iPhone 4 har støy til de grader mens XPERIA X10 har minimalt med støy og at bildene fortsatt ser helt fantastiske ut på XPERIA X10.

 

Og dere vet at støy gjør at bildene ser helt forferdelig ut sant?

 

Men nå har jeg postet bilder i massevis her da, så jeg har ikke noen flere grunner til å poste flere bilder heller i fra min XPERIA X10.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg poster mine bilder for å vise hvor gode bildene blir i fra XPERIA X10, og på hvor lite støy bildene har. Blablabla.

Så lenge vi får servert bilder tatt med kun Xperia X10, er kvaliteten og andre aspekter av null interesse. Hadde du vist oss bilder tatt av samme objekt tatt med begge telefonene, derimot, hadde jeg med glede gitt deg et seriøst svar eller gått med på at "din telefon tar bedre bilder enn min telefon".

 

Jeg er sikker på at det finnes bilder tatt med X10 som inneholder (mye) støy.

Lenke til kommentar

Hva er det vi ikke kommer unna?

 

Har noen sagt at bildene fra Iphone 4 ikke har støy i seg.

Har noen sagt at X10 sine bilder ikke er bedre enn Iphone 4 sine bilder?

Har noen sagt at X10 sine bilder er dårlig.

 

Tror vi skal roe ned på paranoiaen, er ingen grunn til å gå i forsvarsmodus.

 

Vi vil bare se skikkelige sammenlingnings bilder der det er tatt bilder av samme objekt til samme tid. Først da ser man virkelig forskjellene, nytter ikke med random bilder fra en X10 fanboy. Men med tanke på at en del reviews er godt fornøyd med kameraet så tror jeg vi får se noen fine bilder fra Iphone 4, men at det når over X10 sine bilder, nei det tror jeg ikke.

Lenke til kommentar

Poenget her er ikke at vi skal sammenligne bilder mellom iPhone 4 og XPERIA X10 sånn bilde mot bilde. Poenget her er at iPhone 4 tar bilder hvor 75-80% av alle bildene som er tatt med iPhone 4 er full av støy. Og det ødelegger bildene.

 

Mens de fleste bildene som er tatt med XPERIA X10 fortsatt er meget klar og har minimalt med støy.

 

Joda, XPERIA X10 har nok litt støy i noen situasjoner den også. Men det er ikke det som er poenget her. Poenget er at de fleste bildene som er tatt med iPhone 4 er full med støy mens de fleste bildene som er tatt med XPERIA X10 er noen få % uklarere enn bildene tatt med iPhone 4 men samtidig har enormt lite støy i de fleste bildene. Som da gjør bildene bedre i sin helhet.

 

Jeg håper dere får dette med dere nå at jeg snakker om støyen i bildene, og ikke om kvaliteten i seg selv. Er dette jeg har snakket om hele tiden.

 

Støy ødelegger bilder. Enkelt og greit. Og slikt er det bare.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Poenget her er at iPhone 4 tar bilder hvor 75-80% av alle bildene som er tatt med iPhone 4 er full av støy. Og det ødelegger bildene.

Hvordan kan du si noe slikt når du kun poster bilder tatt med X10? De bildene i tråden som faktisk er tatt med iPhone 4, velger du jo å ignorere.

Lenke til kommentar

Poenget her er at iPhone 4 tar bilder hvor 75-80% av alle bildene som er tatt med iPhone 4 er full av støy. Og det ødelegger bildene.

Hvordan kan du si noe slikt når du kun poster bilder tatt med X10? De bildene i tråden som faktisk er tatt med iPhone 4, velger du jo å ignorere.

Nå sier jeg ikke at alle bildene iPhone 4 tar har mye støy da. Som jeg sier, mange tester inkludert Amobil og Engadget sine tester bare for å nevne noen få, beviser jo at bildene er full av støy og at bildene er noe klarere enn XPERIA X10 i noen tilfeller ikke har noe å si når bildene blir så herpet på grunn av all støyen i fra iPhone 4 sitt kamera.

 

Jeg kan si dette fordi det er det jeg har sett av de fleste testene av iPhone 4. Noen bilder er gode og en del bilder er ikke noe særlig p.g.a støyen. Så selv om noen i denne topic'en har vært veldig heldig å fått noen bilder med lite støy, så forhindrer det ikke at iPhone 4 ikke lager mye støy i bildene den tar.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...