Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Så det er ikke vits å kjøpe Desire for den er ikke best of the best etter en stund? Teiteste argumentet jeg har hørt. Da må man ta med alle produsenter, og da er iPhone allerede forbikjørt. Og Desire om ikke så alt for lenge, både av SE, HTC og Nokia

 

Grunnen til at det var det teiteste argumentet du har hørt er at du konstruerte det helt selv, kun løst basert på bokstavene jeg satte i rekkefølge. Du får ta et kurs i leseforståelse, så heller komme tilbake.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så hvorfor tar min XPERIA X10 mye bedre bilder når dere sier at den "liksom" skal være bedre på grunn av at iPhone 4 har vesentlig større bildebrikke og nyere sensorteknologi, som gir mindre bildestøy og mer lys per sensor?.

Det er din påstand, amobil mener noe annet. Det gjør spesifikasjonene også. Jeg trodde du var en specs. freak, jeg.

 

Jeg har postet sammenligningsbilder som amobil har tatt som tydelig viser at iphone 4 tar bedre bilder.

 

Dette bildet du henviser til synest jeg var bra. Hadde vært interessant å se hvordan X10 hadde taklet en slik lys-situasjon : )

Lenke til kommentar
Så hvorfor tar min XPERIA X10 mye bedre bilder når dere sier at den "liksom" skal være bedre på grunn av at iPhone 4 har vesentlig større bildebrikke og nyere sensorteknologi, som gir mindre bildestøy og mer lys per sensor?.

Det er din påstand, amobil mener noe annet. Det gjør spesifikasjonene også. Jeg trodde du var en specs. freak, jeg.

 

Jeg har postet sammenligningsbilder som amobil har tatt som tydelig viser at iphone 4 tar bedre bilder.

 

Dette bildet du henviser til synest jeg var bra. Hadde vært interessant å se hvordan X10 hadde taklet en slik lys-situasjon : )

Ja det er min påstand, og det er deres jobb i å finne et bilder som er tatt med iPhone 4 som er bedre for å bevise at jeg tar feil.

 

Du vet at bildene tatt med XPERIA X10 ser like bra ut i samme størrelse som det bildet der var i?.

 

Skal jeg vise deg et nedskalert bilde som jeg har tatt med min XPERIA X10?

 

Vennligst vis meg et bilde som er i full oppløsning i fra iPhone 4 i stedet du. Så skal vi se hva som egentlig har best kvalitet.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Så hvorfor tar min XPERIA X10 mye bedre bilder når dere sier at den "liksom" skal være bedre på grunn av at iPhone 4 har vesentlig større bildebrikke og nyere sensorteknologi, som gir mindre bildestøy og mer lys per sensor?.

Det er din påstand, amobil mener noe annet. Det gjør spesifikasjonene også. Jeg trodde du var en specs. freak, jeg.

 

Jeg har postet sammenligningsbilder som amobil har tatt som tydelig viser at iphone 4 tar bedre bilder.

 

Dette bildet du henviser til synest jeg var bra. Hadde vært interessant å se hvordan X10 hadde taklet en slik lys-situasjon : )

Ja det er min påstand, og det er deres jobb i å finne et bilder som er tatt med iPhone 4 som er bedre for å bevise at jeg tar feil.

 

Du vet at bildene tatt med XPERIA X10 ser like bra ut i samme størrelse som det bildet der var i?.

 

Skal jeg vise deg et nedskalert bilde som jeg har tatt med min XPERIA X10?

 

Vennligst vis meg et bilde som er i full oppløsning i fra iPhone 4 i stedet du. Så skal vi se hva som egentlig har best kvalitet.

 

Du må da fatte å begripe at eneste måten å sammenligne disse 2 telefonene på er å ta bilder på samme sted til samme tid i forskjellige typer scener. Nytter jo ikke at du har tatt noen fine bilder og en annen har gjort det med Iphone 4. Blir vanskelig å se hvilke som er best, men uansett så er jo begge disse kameraene meget gode. Det klarer du vel å være enig i?

Lenke til kommentar
Ja det er min påstand, og det er deres jobb i å finne et bilder som er tatt med iPhone 4 som er bedre for å bevise at jeg tar feil.

Du skjønner vel at kun side-om-side bilder er godt nok for sammenligningsgrunnlag, og jeg viser til nettopp det. Jeg viser også til en test som forteller det samme. Din jobb å motbevise meg.

 

Det er et paradoks at du krever mer bevis og samtidig mener at din 'synsing' er godt nok.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar
Ja det er min påstand, og det er deres jobb i å finne et bilder som er tatt med iPhone 4 som er bedre for å bevise at jeg tar feil.

Du skjønner vel at kun side-om-side bilder er godt nok for sammenligningsgrunnlag, og jeg viser til nettopp det. Jeg viser også til en test som forteller det samme. Din jobb å motbevise meg.

 

Det er et paradoks at du krever mer bevis og samtidig mener at din 'synsing' er godt nok.

Det at iPhone 4 er hakker klarere og har 58749 ganger mere støy i bildene betyr ikke at bildene iPhone 4 tar er noe bedre når du ser bildene i helhet over hva XPERIA X10 har.

 

Bilde, Bilde 2, Bilde 3, Bilde 4. Dette er bilder tatt med iPhone 4. Og dem viser at dem er klare noen plasser, men hva med all støyen som er i bildene da?, er det fint å se på?.

 

Nå kan du se på dette bildet i fra XPERIA X10: Bilde. Ser du hvor lite støy det er i bildet der i forhold til hvor mye som er i bildene til iPhone 4?.Selvfølgelig kunne Sony Ericsson gjort bilde kvaliteten på XPERIA X10 litt klarere, men da ville vi ha fått for mye støy. Og det vil vi ikke ha noe av. Så derfor er det bedre med bilder som har lite støy. Siden bildene ser bedre ut da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Det at iPhone 4 er hakker klarere og har 58749 ganger mere støy i bildene betyr ikke at bildene iPhone 4 tar er noe bedre når du ser bildene i helhet over hva XPERIA X10 har.

Du vet ikke engang om iphone 4 har mer støy enn X10. Hvordan du kom frem til tallet 58749 forteller mer om din dine argumenter enn om telefonene.

Lenke til kommentar

Det at iPhone 4 er hakker klarere og har 58749 ganger mere støy i bildene betyr ikke at bildene iPhone 4 tar er noe bedre når du ser bildene i helhet over hva XPERIA X10 har.

Du vet ikke engang om iphone 4 har mer støy enn X10. Hvordan du kom frem til tallet 58749 forteller mer om din dine argumenter enn om telefonene.

Hallo du, vi har øyner som vi kan se med og så gi en konklusjon ved å se på bilder tatt med iPhone 4 og XPERIA X10.

 

Vi er ikke blinde.

Lenke til kommentar

Begge 2 er gode på kamera. Vi får vente på bilder som er tatt side om side, før vi kan trekke noen skikkelig konklusjon. iPhone har en del støy i bildene, noe som ikke er bra. Men den tar litt skarpere bilder en X10. Min smak ville nok falt litt hos X10 på bildekvalitet. Men dette er marginalt

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Hvem er disse "vi" du representerer?

 

Når du mangler objektivitet i dine argumenter så tviler jeg på at noen her tar dine andre påstander for god fisk. Som hva 'dine' øyne forteller deg om bildekvalitet på to telefoner.

 

Her har du en tråd jeg gikk grundig i dybden for å forklare en iphone 'fanboy' hvorfor droid hadde bedre kamera enn iphone (3gs). Bare for å vise deg at jeg ikke er noe apple fan, men argumenterer saklig.

Endret av apegryn
Lenke til kommentar

Hvem er disse "vi" du representerer?

 

Når du mangler objektivitet i dine argumenter så tviler jeg på at noen her tar dine andre påstander for god fisk. Som hva 'dine' øyne forteller deg om bildekvalitet på to telefoner.

 

Her har du en tråd jeg gikk grundig i dybden for å forklare en iphone 'fanboy' hvorfor droid hadde bedre kamera enn iphone (3gs). Bare for å vise deg at jeg ikke er noe apple fan, men argumenterer saklig.

Og dette kommer i fra deg. Jah, virkelig godt sagt må jeg si.

Lenke til kommentar

Det er en ting dere må lære dere når det diskuteres. Ingen av dere vil innrømme at noe er bedre på motpartens mobil. Og hvis det dokumenteres for at noe er bedre, jo så har man en rekke unskyldninger og bortforklaringer. Se på hvordan newton(applefan) og solbergmobil(androidfan) diskuterer. De klarer å se de gode med motparten, og kan ha en veldig saklig diskusjon. Kanskje mer saklig en noen andre her på forumet.

Lenke til kommentar

Det at iPhone 4 er hakker klarere og har 58749 ganger mere støy i bildene betyr ikke at bildene iPhone 4 tar er noe bedre når du ser bildene i helhet over hva XPERIA X10 har.

Du vet ikke engang om iphone 4 har mer støy enn X10. Hvordan du kom frem til tallet 58749 forteller mer om din dine argumenter enn om telefonene.

Hallo du, vi har øyner som vi kan se med og så gi en konklusjon ved å se på bilder tatt med iPhone 4 og XPERIA X10.

 

Vi er ikke blinde.

Hadde du ikke vært blind hadde du ikke sagt at iphone har 58749 ganger mer støy enn x10. Vil gjerne se bilder der x10 og iphone tar bilde av de samme motivene samtidig og sammenligne istedenfor enkeltbilder der iphone sliter litt. x10 bildet som du linker til er jo heller ikke bra, skyen er jo helt hvit, alle nyansene er helt borte, så får det bare være at den ikke har så mye støy.

Lenke til kommentar

Det at iPhone 4 er hakker klarere og har 58749 ganger mere støy i bildene betyr ikke at bildene iPhone 4 tar er noe bedre når du ser bildene i helhet over hva XPERIA X10 har.

Du vet ikke engang om iphone 4 har mer støy enn X10. Hvordan du kom frem til tallet 58749 forteller mer om din dine argumenter enn om telefonene.

Hallo du, vi har øyner som vi kan se med og så gi en konklusjon ved å se på bilder tatt med iPhone 4 og XPERIA X10.

 

Vi er ikke blinde.

Hadde du ikke vært blind hadde du ikke sagt at iphone har 58749 ganger mer støy enn x10. Vil gjerne se bilder der x10 og iphone tar bilde av de samme motivene samtidig og sammenligne istedenfor enkeltbilder der iphone sliter litt. x10 bildet som du linker til er jo heller ikke bra, skyen er jo helt hvit, alle nyansene er helt borte, så får det bare være at den ikke har så mye støy.

Er dere virkelig så dumme at dere ikke tar poenget mitt en gang? :no:.

 

Er det rart man blir frustrert her?.

 

Men ok, hva med disse bildene her som er tatt med min XPERIA X10 da?: Bilde, Bilde 2, Bilde 3, Bilde 4. Ser du noe mye støy i disse bildene i forhold til hvor mye støy du kan se i bildene som er tatt med iPhone 4 da?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Ja alle andre er dumme, bare du som er geniet her.

Gikk inn på profilen din i håp om at du var 13-14 år, ble dypt skuffet.

Og du tok visst nok heller ikke det jeg sa. Du bare går etter hva jeg sier uten å sjekke i det hele tatt hvorfor jeg sier det jeg sier.

 

Men uansett, hva ville dere ha tatt. En iPhone 4 som tar noen få % klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta en XPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som har noe få % uklarere bilder enn iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene enn det iPhone 4 har?

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Ja alle andre er dumme, bare du som er geniet her.

Gikk inn på profilen din i håp om at du var 13-14 år, ble dypt skuffet.

Og du tok visst nok heller ikke det jeg sa. Du bare går etter hva jeg sier uten å sjekke i det hele tatt hvorfor jeg sier det jeg sier.

 

Men uansett, hva ville dere ha tatt. EniPhone 4 som tar litt klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta enXPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som ikke er like klar som iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene?

 

Hvordan skal vi vite det uten å se bilder som er tatt med begge kameraene på av samme motiv under samme lyssetting? Men jeg ville helt klart ha hatt X10 kameraet på en Iphone 4, eller på min Desire. Men ville ikke hatt en X10. Men om X10 har så veldig mye bedre bilder enn Iphone 4, nei om reviews er noe å tro på så er vel ikke forskjellen så veldig stor.

Lenke til kommentar

Ja alle andre er dumme, bare du som er geniet her.

Gikk inn på profilen din i håp om at du var 13-14 år, ble dypt skuffet.

Og du tok visst nok heller ikke det jeg sa. Du bare går etter hva jeg sier uten å sjekke i det hele tatt hvorfor jeg sier det jeg sier.

 

Men uansett, hva ville dere ha tatt. EniPhone 4 som tar litt klarere bilder enn en XPERIA X10, men som har mye mere støy i bildene. Eller å ta enXPERIA X10 som tar veldig gode bilder men som ikke er like klar som iPhone 4 sine bilder, men som har MYYYYYYE mindre støy i bildene?

 

Hvordan skal vi vite det uten å se bilder som er tatt med begge kameraene på av samme motiv under samme lyssetting? Men jeg ville helt klart ha hatt X10 kameraet på en Iphone 4, eller på min Desire. Men ville ikke hatt en X10. Men om X10 har så veldig mye bedre bilder enn Iphone 4, nei om reviews er noe å tro på så er vel ikke forskjellen så veldig stor.

Men husk på at vi sammenligner et kamera med 8.1 mpix mot et 5 mpix kamera da. Så når man ser det slikt, så er jo egentlig kamera'et på XPERIA X10 litt bedre da nå den tar litt bedre bilder eller likt i noen sammenhenger.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Nei det er den ikke. Ser fortsatt ikke hvorfor du ikke godtar sammenligningen til amobil som de valgt å gjøre i samråd med erfarne fotografer fra akam.no som tydelig viser at iphonekameraet er bedre.

Og hva er det bedre i?, å ha mere støy i bildene?.

 

Javel, der tok jeg poenget ditt.

 

Nå er disse bildene her som er tatt med iPhone 4 et godt eksempel på at bildene florerer av støy: Bilde, Bilde 2, Bilde 3, Bilde 4. Og her er Bilde 3 et veldig godt eksempel på aaaaaaaaaaalt for mye støy og lys i bildet.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...