Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Beklager at jeg sier det, men jeg tror ikke ett sekund på deg. Er det andre x10 eiere med siste firmware som kan bekrefte det Terminator sier.

 

Men bedre kamera på X10 var ikke nok når resten av telefonen ikke var bra nok for meg. hvordan er det med multitouch, er det endelig bekreftet om det er i HW eller SW at det mangler støtte?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vi får Android 2.1 i løpet av September i år, så i løpet av Januar / Februar neste år så har vi også Android 2.2 eller 3.0.

 

Jeg personlig håper Sony Ericsson driter i Android 2.2 og går rett til Android 3.0 i stedet.

 

Det er mye håper og tror i det du sier. Kan du vennligst gi deg med det? Det er ikke ett fnugg av bevis til stede for at Sony Ericsson X10 verken får 2.2 eller 3.0 ved senere anledning.

For det første så er det bekreftet at vi får Android 2.1 i løpet av 3. kvartal.

 

Og for det andre så har Sony Ericsson også bekreftet via Twitter at XPERIA X10 får livstid support. Så det vil si at XPERIA X10 vill få oppdateringer så lenge den har leve tid. Og normalt så lever en mobiltelefon rundt 3 år i gjennomsnittet i dag når man tar vare på en mobil.

 

Sony Ericsson bekreftet via Twitter at XPERIA X10 will get Android 2.1 and the following after that.

 

Og jeg vil tro at Android 2.2 og 3.0 vil komme ut i løpet av 3 år da :p.

 

Kan ikke se at jeg kommenterte på påstanden om 2.1, for den er riktignok bekreftet og kan linkes til.

 

Det kan ikke resten av det du håper og tror.

Lenke til kommentar

Vi får Android 2.1 i løpet av September i år, så i løpet av Januar / Februar neste år så har vi også Android 2.2 eller 3.0.

 

Jeg personlig håper Sony Ericsson driter i Android 2.2 og går rett til Android 3.0 i stedet.

 

Det er mye håper og tror i det du sier. Kan du vennligst gi deg med det? Det er ikke ett fnugg av bevis til stede for at Sony Ericsson X10 verken får 2.2 eller 3.0 ved senere anledning.

For det første så er det bekreftet at vi får Android 2.1 i løpet av 3. kvartal.

 

Og for det andre så har Sony Ericsson også bekreftet via Twitter at XPERIA X10 får livstid support. Så det vil si at XPERIA X10 vill få oppdateringer så lenge den har leve tid. Og normalt så lever en mobiltelefon rundt 3 år i gjennomsnittet i dag når man tar vare på en mobil.

 

Sony Ericsson bekreftet via Twitter at XPERIA X10 will get Android 2.1 and the following after that.

 

Og jeg vil tro at Android 2.2 og 3.0 vil komme ut i løpet av 3 år da :p.

 

Kan ikke se at jeg kommenterte på påstanden om 2.1, for den er riktignok bekreftet og kan linkes til.

 

Det kan ikke resten av det du håper og tror.

Tør du vedde på det?. Jeg vet at Sony Ericsson har sagt det på Twitter på det jeg sier her.

 

Men jeg skal spare deg litt her da: Se her, og se litt lengere ned i posten på hva som er sagt der :thumbup:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Stakkars deg... Leste nettopp teksten og det er INGENTING som tilsier at x10 vil få 2.2 eller 3.0 i den teksten. Faktisk så tolker jeg teksten slik at det mest sannsynlig ikke skjer. Sony Ericsson sier også at de ikke vil gi ut rene android enheter, så du får nok ikke se det fantastiske brukervennlige UI til android 3.0 på x10 heller. Den teksten bekrefter også at X10 ikke har multitouch, noe som kan bli ett problem når det kommer til nye android versjoner.

Lenke til kommentar

 

Kan ikke se at jeg kommenterte på påstanden om 2.1, for den er riktignok bekreftet og kan linkes til.

 

Det kan ikke resten av det du håper og tror.

Tør du vedde på det?. Jeg vet at Sony Ericsson har sagt det på Twitter på det jeg sier her.

 

Men jeg skal spare deg litt her da: Se her, og se litt lengere ned i posten på hva som er sagt der :thumbup:.

 

Ja, jeg leser. De sier de vil oppdatere den jevnlig i løpet av levetiden sin. Hvordan oversetter du det til Android 2.2 og 3.0? De kan like gjerne sikte til sånn som nye Byggnummer (ala R2BA023) som øker ytelsen og fikser bugs.

 

"Spare meg" og "vedde på det"? Det du "vet" må du gjerne bevise, tomme ord kan alle legge ut :) Du psyker ikke meg ut med å prate som de gjør i barnehagen, det lønner seg å sikte til konkret informasjon, ikke personlige teorier.

Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Ingen motsa 2.1-oppdateringen. Det er det andre du sier :)

Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Da må du være så snill å vise oss dette da? Der de sier dette, for det som du har linket til oss beviser ikke dette. Gjerne quote de delene av artikkelen, eller twitter meldingene som du mener sier dette.

Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Du sier at du har bevisene, men kom med de da. Hvis du har beviser må du vise/linke til de. Det hjelper lite at du sier at du har beviser.

Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Du sier at du har bevisene, men kom med de da. Hvis du har beviser må du vise/linke til de. Det hjelper lite at du sier at du har beviser.

Les min forige post nå. Oppdaterte den.

 

Er hvertfall en ting dere burde lære dere, og det er at alt jeg sier on slike ting er faktisk bekreftet.

 

Jeg står aldri å sier noe som ikke er sant da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Du sier at du har bevisene, men kom med de da. Hvis du har beviser må du vise/linke til de. Det hjelper lite at du sier at du har beviser.

Les min forige post nå. Oppdaterte den.

 

Er hvertfall en ting dere burde lære dere, og det er at alt jeg sier on slike ting er faktisk bekreftet.

Jeg står aldri å sier noe som ikke er sant da.

 

LOL du er virkelig morsom. 2-3 sider tilbake så fortalte du at google har sagt at de kommer til å nekte hw produsentene å kjøre egne skal, f.eks. Htc sense på android 3.0. Og nå påstår du at du aldri lyver? En ting bør du lære deg, å ta ting med en klype salt, og tenke litt over saker selv om du elsker de over alt på gjord.

 

Har du tenkt på specs kravene som android kommer til å ha for android 3.0 f.eks.? jeg blir overrasket om X10 mini har nok ram eller stor nok skjerm til at de kan bruke 3.0 på den.

Lenke til kommentar

Jeg har bevisene på at XPERIA X10 vill få Android 2.1 og på at XPERIA X10 vill få oppdateringer med nye Android versjoner etterhvert så lenge XPERIA X10 har leve tid, så hvis dere ikke tror på det, neivel, da må dere ba la vær å tro på det.

 

For når Sony Ericsson sier på Twitter at XPERIA X10 vill få Android 2.1 and the following after that through it's lifecycle, ja da vil den få det.

 

Du sier at du har bevisene, men kom med de da. Hvis du har beviser må du vise/linke til de. Det hjelper lite at du sier at du har beviser.

Les min forige post nå. Oppdaterte den.

 

Er hvertfall en ting dere burde lære dere, og det er at alt jeg sier on slike ting er faktisk bekreftet.

Jeg står aldri å sier noe som ikke er sant da.

 

LOL du er virkelig morsom. 2-3 sider tilbake så fortalte du at google har sagt at de kommer til å nekte hw produsentene å kjøre egne skal, f.eks. Htc sense på android 3.0. Og nå påstår du at du aldri lyver? En ting bør du lære deg, å ta ting med en klype salt, og tenke litt over saker selv om du elsker de over alt på gjord.

 

Har du tenkt på specs kravene som android kommer til å ha for android 3.0 f.eks.? jeg blir overrasket om X10 mini har nok ram eller stor nok skjerm til at de kan bruke 3.0 på den.

Ja da gikk jeg etter hva jeg har forstått av Google.

 

Og siden det ikke var noe som var bekreftet her, så da gikk jeg etter det jeg tror vil skje.

 

Jeg sa som sagt at det ikke var bekreftet i fra Google dette med egne skall i Android 3.0.

 

Men ja, specs kravene til Android 3.0 er ikke så høye at det gjør noe. Det er Recommended Specs osm krever litt da. Bare se her. Så XPERIA X10 vill fint kjøre Android 3.0.

 

Også må dere se på dette. For jeg tror det er noen som vil blande Android 3.0 med noe annet her.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Er enig med Terminator 3 i at med den ordlyden som er brukt, "Andriod 2.1 will be available in Q4 2010. We will be implementing future versions following this.", så høres det ut som de vil implementere nyere versjoner av Android i Xperia-serien. Om de virkelig følger opp, det er dessverre en annen sak... At Xperia X10 (og Mini / Mini Pro / X8) har en eldre Android-versjon enn eventuelle nyere mobiler kan jo være et bra virkemiddel for å få folk til å oppgradere. Sony Ericsson er dessverre ikke i en posisjon der de kan være snille, men jeg håper!

 

Siden SE er såpass liten har de egentlig en fin mulighet her til å kjøre ut oppdateringer og gi mobilene deres nyere Android-versjoner i meget kjapt tempo. Det hadde gitt SE en klar fordel over HTC og Samsung. Dessverre har trenden fra SE de siste årene vært "for lite, for sent". Det er synd for jeg er egentlig en liten SE-fanboy og synes X10 er en lekker sak, bare synd den ikke kjører Froyo...

 

 

Edit om A3,0:

Jeg har absolutt ingen tro på at Google vil nekte mobilfabrikanter å lage sine egne "skall" til Android. De har et problem med segmentering i markedet, det er klart, men jeg tviler på at de løser problemet med tvang. Googles slagord er "do no evil" og Android er frontet som et ÅPENT operativsystem der de inviterer andre inn. Å stenge døra til det eneste mobilfabrikantene virkelig kan endre brukeropplevelsen med høres meget usannsynlig ut.

Endret av thklinge
Lenke til kommentar

Ja du sier det nå, men du skrev på side 57.

 

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google nylig fått noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Og jeg tror faktisk på Google om dette når dem sier det.

 

Uansett..

 

Det jeg kommer med nå er ett rykte.

 

Her we go:

Android 3.0 Gingerbread will be released in mid- October (around 15 -16th), 2010. First handsets shipping in November/December – for the Holiday Season.

Minimum hardware requirements for Android 3.0 devices are: 1GHZ CPU, 512MB or RAM, displays from 3.5” and higher. (We all, of course, heard that Android handsets with 2GHz CPU’s are coming)

New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4” and higher. (Anyone thinking about Android tablets now? )

Completely revamped user interface. If you want to get a feeling of what Android 3.0 Gingerbread UX is like, check out the Gallery App on Nexus One. The same overall feel, light animated transitions,etc. Natively, through all the UI.

Android’s split into 2 branches becomes official. 3.0 for top of the line/high end devices. Cheap, low-end mass market handsets will keep Android 2.1/2.2

 

Eldar also confirmed my musings about the death of third party User Interface shells like HTC Sense, MotoBlur, etc;. Android 3.0 basically kills the need for them.

 

Still, there’s some hope for third party vendors here – while Google takes over the UI on the high end, vendors get to keep their UI shells/improvements on mass market Android smartphones, running Eclair or Froyo.

Update: I posted an update to this post, where I address Dan Morrill’s tweet, and do some corrections/clarifications regarding the upcoming Android update number issues, “minimum” specs – thay are actually only “recommended”, and the the split between high end Android 3 – low end Android 2.2 devices – it’s not an official Google policy, but it is happening nonetheless.

 

Kilde

 

Det er tanker rundt dette som får meg til å tvile sterkt på at X10, og X10 mini vil få Android 3.0. Klarer Sony Ericsson å optimalisere Android 3.0 og deres eget ui til x10 mini så mye at dette kjører problemfritt på x10 mini?

 

Ja, terminator, X10 har kanskje specsen som trengs, hva med X10 mini?

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ja du sier det nå, men du skrev på side 57.

 

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google nylig fått noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Og jeg tror faktisk på Google om dette når dem sier det.

 

Uansett..

 

Det jeg kommer med nå er ett rykte.

 

Her we go:

Android 3.0 Gingerbread will be released in mid- October (around 15 -16th), 2010. First handsets shipping in November/December – for the Holiday Season.

Minimum hardware requirements for Android 3.0 devices are: 1GHZ CPU, 512MB or RAM, displays from 3.5" and higher. (We all, of course, heard that Android handsets with 2GHz CPU's are coming)

New 1280×760 resolution available for the devices with displays of 4" and higher. (Anyone thinking about Android tablets now? )

Completely revamped user interface. If you want to get a feeling of what Android 3.0 Gingerbread UX is like, check out the Gallery App on Nexus One. The same overall feel, light animated transitions,etc. Natively, through all the UI.

Android's split into 2 branches becomes official. 3.0 for top of the line/high end devices. Cheap, low-end mass market handsets will keep Android 2.1/2.2

 

Eldar also confirmed my musings about the death of third party User Interface shells like HTC Sense, MotoBlur, etc;. Android 3.0 basically kills the need for them.

 

Still, there's some hope for third party vendors here – while Google takes over the UI on the high end, vendors get to keep their UI shells/improvements on mass market Android smartphones, running Eclair or Froyo.

Update: I posted an update to this post, where I address Dan Morrill's tweet, and do some corrections/clarifications regarding the upcoming Android update number issues, "minimum" specs – thay are actually only "recommended", and the the split between high end Android 3 – low end Android 2.2 devices – it's not an official Google policy, but it is happening nonetheless.

 

Kilde

 

Det er tanker rundt dette som får meg til å tvile sterkt på at X10, og X10 mini vil få Android 3.0. Klarer Sony Ericsson å optimalisere Android 3.0 og deres eget ui til x10 mini så mye at dette kjører problemfritt på x10 mini?

Dette var et rykte. Og leste du min link om dette på at disse kravene som du sier her var Recommended Specs?. XPERIA X10 mangler bare 128 MB RAM for å komme under Recommended Specs, og det er ikke mye det.

 

Og XPERIA X10 mini / mini pro vil sikkert gå under Minimum specs for Android 3.0, så den vill sikkert ikke få alt det fancye av effekter f.eks som vi med XPERIA X10 vil få da.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...