Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Desire86: En telefon sommer kommer ut kanskje ett år etter en annen burde kanskje gjøre det? Med tanke på hvor fort teknologien utvikler seg. Hvem vet hva Apple har planlagt for Iphone til da?

LOL, tror du virkelig iPhone 5 vil ha en like stor oppgradering som i fra 3GS til iPhone 4?

Jeg tror du drømmer om du tror dette vil skje. Mulig dem vil gi dere live wallpapers og kanskje en 4 tommers skjerm. Akkurat som at 3GS fikk en bedre CPU og litt mere RAM over 3G.

Jeg tror det vil ta Apple hvertfall 2-3 nye år før iPhone får en skikkelig oppdatering.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Desire86: En telefon sommer kommer ut kanskje ett år etter en annen burde kanskje gjøre det? Med tanke på hvor fort teknologien utvikler seg. Hvem vet hva Apple har planlagt for Iphone til da?

Apple iPhone vil bli bedre og bedre. Men om de klarer å ta igjen S2 allerede om et år? Jeg er spent, og i sterk tvil. Men jeg tror at de vil få større skjerm en dagens 3,5" noe verden vil juble over. Jeg vet om veldig mange som ønsker dette. Men ta og se på frontarealet på første generasjon iPhone og den siste. Hvor mye forskjell ser du? 95% er identisk.

Lenke til kommentar

LOL, tror du virkelig iPhone 5 vil ha en like stor oppgradering som i fra 3GS til iPhone 4?

Jeg tror du drømmer om du tror dette vil skje. Mulig dem vil gi dere live wallpapers og kanskje en 4 tommers skjerm. Akkurat som at 3GS fikk en bedre CPU og litt mere RAM over 3G.

Jeg tror det vil ta Apple hvertfall 2-3 nye år før iPhone får en skikkelig oppdatering.

Nei jeg tror ingenting i motsetning til deg.

Men om noen over overrasket over at en telefon som kommer ut er bedre enn en ett år gammel mobil er ikke særlig på.

Newsflash, Samsung Galaxy S3 kommer til å gruse Galaxy S2. Mer ram, mer cpu kraft, mer alt.

Lenke til kommentar

Jeg ser på det mer som en selvfølge at de aldri kommer til å ta igjen Android totalt.

Men igjen så er det jo bare èn telefon som er "aktuell" med iOS, mens hvis du skal handle en telefon med Android så har du et hav med telefoner å velge i mellom, alt fra de som vil ha det billig til de som er anti-Apple. Så det kommer ann på hvordan du ser på det.

Hadde iOS vært på like mange telefoner så hadde det vært sammenlignbart, men når det bare er på iPhone og ingen andre telefoner så synes jeg ikke det blir rett.

Lenke til kommentar

Apple iPhone vil bli bedre og bedre. Men om de klarer å ta igjen S2 allerede om et år? Jeg er spent, og i sterk tvil. Men jeg tror at de vil få større skjerm en dagens 3,5" noe verden vil juble over. Jeg vet om veldig mange som ønsker dette. Men ta og se på frontarealet på første generasjon iPhone og den siste. Hvor mye forskjell ser du? 95% er identisk.

Ja, hvem vet. Men så er det jo ikke alle som ønsker noe større mobil. Se bare på Sony ericsson's x10 mini og mini pro. Hvorfor selger de? På grunn av størrelsen. Har testet en HD2 men synes virkelig at dette blir vel stort, men det er jo smak og behag. Desiren min synes jeg har en fin størrelse.

Lenke til kommentar

Skulle bare mangle at Android med ørten hw produsenter og ørten customiseringer klarer å selge flere mobiler med sine forskjellige løsninger enn det Apple gjør med 1 eller 2 mobiler med samme os'et.

Ingen tvil om dette. Men du skulle sett alle her på forumet som mente at Android aldri ville selge mer en iPhone uansett om de hadde flere utviklere og produsenter. Nå er de veldig rolige. Men for oss forbrukere, så er det supert at man kan velge i mange forskjellige androidenheter. Folk har forskjellig smak. Noen vil ha store skjermer, mens andre vil ha hakket mindre osv. Det gir forbrukere en frihet til å velge. Og jeg liker det.

Det er heller ikke et mobil-OS der ute som vokser raskere en Android med tanke på utviklingen. Google er virkelig med i markedet for å vise hvem som blir den kommende sjefen.

Og når man i tillegg har produsenter som kniver om å gi ut den beste androidenheten, så er det klart at apple skal slite litt i kommende fremtid.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Absolutt, google er dyktig i stort sett alt de setter i gang med. Og de har nok både menneskene og pengene til å få dette til. Men samtidig har de virkelig en utfordring med android 3.0 om de virkelig ønsker at dette skal være ett brukervennlig os som ikke trenger htc sense og andre skall for å gi folk det de trenger. Og da må os'et også kunne støtte telefoner med forskjellige hw, forskjellige mengder ram, skjermstørrelser, cpu'er osv osv. For grunnen til at android telefoner selger så bra er jo at du får alt fra billige telefoner til de over avanserte dyre telefonene.

Lenke til kommentar

Joda folk ser nytteverdien men den er ikke så stor at folk trenger å rope halleluja pga det, er en kul greie men ikke noe mer. Men apple vil ha kontroll over programvaremiljøet og derfor kommer de ikke til å tillate det, å installere en app fra appstore/markedplace på tradisjonell måte er ikke vanskelig, har ihvertfall ikke hørt noen klage.

Ser ikke hva dette har med kontroll av programvaremiljøet. Det er vel ingenting på appbbrain som ikke finnes på Android market. dette er de samme apps'ene.

Det er kanskje ikke noe som er supernytig, MEN jeg ser ikke noen godt argument for at man skal låse itunes mot en maskin skal ha så mye med kontroll over programvaremiljøet å gjøre.

sannheten er vel at hvis man f.eks leter en god app på nett..sånn som jeg ofte gjør..så er det greit å la telefonen ligge ved nattbordet og så trykke installer fra maskinen...og så slipper jeg å finne denne på telefonen.

Med min korttidshukommelse har jeg ofte glemt navnet på app'en når jeg har googlet og funnet 4-5 jeg vil teste ut..så har jeg glemt dem når jeg tar frem mobilen.

Lenke til kommentar

Absolutt, google er dyktig i stort sett alt de setter i gang med. Og de har nok både menneskene og pengene til å få dette til. Men samtidig har de virkelig en utfordring med android 3.0 om de virkelig ønsker at dette skal være ett brukervennlig os som ikke trenger htc sense og andre skall for å gi folk det de trenger. Og da må os'et også kunne støtte telefoner med forskjellige hw, forskjellige mengder ram, skjermstørrelser, cpu'er osv osv. For grunnen til at android telefoner selger så bra er jo at du får alt fra billige telefoner til de over avanserte dyre telefonene.

Helt rett!;) Og det er nettopp det de nå gjør. Med Gingerbread så skal det være satt en minimumsgrense på HW. Altså en standard som må være over en hvis grense. Nå har jeg ikke den i hodet. Men du finner med med googlesøk. Jeg leste at over 75% av androidenhetene som ble solgt, var smartmobiler i den øvre klassen. Så det er en myte om at det bare er billige androidenheter som selges.

Nå er det natta ;)

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

Så får x10 oppdatering to år senere :tease:

Vi får Android 2.1 i løpet av September i år, så i løpet av Januar / Februar neste år så har vi også Android 2.2 eller 3.0.

Jeg personlig håper Sony Ericsson driter i Android 2.2 og går rett til Android 3.0 i stedet.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Vi får Android 2.1 i løpet av September i år, så i løpet av Januar / Februar neste år så har vi også Android 2.2 eller 3.0.

Jeg personlig håper Sony Ericsson driter i Android 2.2 og går rett til Android 3.0 i stedet.

Det er mye håper og tror i det du sier. Kan du vennligst gi deg med det? Det er ikke ett fnugg av bevis til stede for at Sony Ericsson X10 verken får 2.2 eller 3.0 ved senere anledning.

Lenke til kommentar

Problemet her er vel at logikk<fanboyhåp. Så selv om at all logikk tilsier at x10 mest sannsynlig ikke får 2.2 oppdateringen og i allefall ikke får 3.0 oppdateringen. Det var en av grunnene mine til at jeg kvittet meg med min X10 etter bare 10 dager, det og at den var en håpløs telefon. Men med tanke på at Sony ericsson klarer å gi ut en 1.6 android telefon mens alle andre bruker 2.1, og samtidig klarer å bruke 6-7-8 måneder på å få ut en oppdatering til 2.1, da er det ikke mye "håp" i mine øyne for at 2.2 og 3.0 kommer til x10.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke hørt om at x10 skal få 2.2 eller høyere. Men Google har sakt at alle mobiler som er produsert med android i 2010 skal få 2.2. Men en 3.0 kan jeg låve at ikke kommer til x10. Men at det blir mulig og boote 3.0 helt klart!

Jeg er nesten sikker på at de ventet så lenge med oppdatering pga. at HTC ville at folk skulle kjøpe nyere produkter med enda mer kvalitet. Ta f.eks overgang fra Hero til Legend.

Lenke til kommentar

Det er mye håper og tror i det du sier. Kan du vennligst gi deg med det? Det er ikke ett fnugg av bevis til stede for at Sony Ericsson X10 verken får 2.2 eller 3.0 ved senere anledning.

For det første så er det bekreftet at vi får Android 2.1 i løpet av 3. kvartal.

Og for det andre så har Sony Ericsson også bekreftet via Twitter at XPERIA X10 får livstid support. Så det vil si at XPERIA X10 vill få oppdateringer så lenge den har leve tid. Og normalt så lever en mobiltelefon rundt 3 år i gjennomsnittet i dag når man tar vare på en mobil.

Sony Ericsson bekreftet via Twitter at XPERIA X10 will get Android 2.1 and the following after that.

Og jeg vil tro at Android 2.2 og 3.0 vil komme ut i løpet av 3 år da :p.

Problemet her er vel at logikk<fanboyhåp. Så selv om at all logikk tilsier at x10 mest sannsynlig ikke får 2.2 oppdateringen og i allefall ikke får 3.0 oppdateringen. Det var en av grunnene mine til at jeg kvittet meg med min X10 etter bare 10 dager, det og at den var en håpløs telefon. Men med tanke på at Sony ericsson klarer å gi ut en 1.6 android telefon mens alle andre bruker 2.1, og samtidig klarer å bruke 6-7-8 måneder på å få ut en oppdatering til 2.1, da er det ikke mye "håp" i mine øyne for at 2.2 og 3.0 kommer til x10.

Jada, er jo kjempefint å bare selge en mobil bare fordi du tror at den ikke vil få noen flere oppdateringer etter Android 2.1 når det er bekreftet av Sony Ericsson at XPERIA får Android 2.1 og nye Android versjoner for noen år til lol. XPERIA X10 vill få support så lenge den har leve tid, som da er rundt 3 år.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Terminator 3: jeg vet det er vanskelig for deg å klare å forstå alt jeg skriver, men når jeg skrev "en av grunnene" så burde du klare å forstå at dette betyr at manglende oppdateringer var bare en av grunnene til at jeg solgte den. Andre grunner er: Dårlig customisering av android, mye lagg og bugs og dårlig onscreen tastatur. Desirene var milevis bedre på disse områdene med HTC Sense og bedre følsomhet i skjermen, noe som hjelper på onscreen tasturet. Har heller ikke merket så mye bugs eller lag i HTC sense. Men for all del, det er jo Sony Ericssons første android telefon så man må regne med litt problem i starten. Men at en telefon skal komme ut med 1.6, for så å få 2.1 til høsten er alt for dårlig.

Det jeg likte best med X10 var kameraet, det skulle jeg gjerne ha hatt på Desire.

Lenke til kommentar

Terminator 3: jeg vet det er vanskelig for deg å klare å forstå alt jeg skriver, men når jeg skrev "en av grunnene" så burde du klare å forstå at dette betyr at manglende oppdateringer var bare en av grunnene til at jeg solgte den. Andre grunner er: Dårlig customisering av android, mye lagg og bugs og dårlig onscreen tastatur. Desirene var milevis bedre på disse områdene med HTC Sense og bedre følsomhet i skjermen, noe som hjelper på onscreen tasturet. Har heller ikke merket så mye bugs eller lag i HTC sense. Men for all del, det er jo Sony Ericssons første android telefon så man må regne med litt problem i starten. Men at en telefon skal komme ut med 1.6, for så å få 2.1 til høsten er alt for dårlig.

Det jeg likte best med X10 var kameraet, det skulle jeg gjerne ha hatt på Desire.

Heh, den eneste grunnen til at jeg gikk for XPERIA X10 over HTC Desire var på grunn av at Desire har et ræva kamera da og at AMOLED skjermen suger ute i sol lys. Skjermen XPERIA X10 har nå er noe av det beste som finnes for ute bruk i sol.

Og til deg Desire86. Ja var litt lagg på XPERIA X10 med den orginale firmwaren som var med telefonen når den kom ut. Men nå har den fått en ny firmware som har gjort XPERIA X10 ganske smooth nå. Selv TimeScape er helt smooth nå.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...