Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

Du burde virkelig sette deg inn i på hva Google holder på med til Android 3.0 som kommer i mot slutten av året. :thumbup:.

 

Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

 

Tror virkelig du burde slutte å føle at du vet så mye bedre hele tiden. Joda som sagt tidligere så konferansen til google, og ja så at de skal konsentrere seg om akkurat det jeg snakket om. Men jeg mener også da at de må sette retningslinjer til f.eks. HTC sitt sense slik at HTC slipper å bruke månedere på å få HTC sense til å virke skikkelig på nye android os versjoner.

Hva?, at jeg vet at Google holder på å med å forbedre UI'en på Android 3.0 mener ikke at jeg vet så mye bedre. For hadde du fulgt med på hva Google driver på med, så hadde du vist dette selv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

 

Google har sakt at Gingerbread skal gjøre OS`et om til å bli svært brukervennlig. Har man en Androidmobil idag med HTC-Sense, så merker man et dette er svært brukervennlig.

Android sleger tross alt 180.000 enheter pr. dag nå! Detter er over 50 millioner om man ser på en 12mnd periode. Og det vokser for hver dag. Men salgstall sier ingenting om hva som er best. Det er bare en indikasjon på hva som er mest populært.

 

Yes, men det jeg mener er at jeg vil ikke ha HTC sense. jeg vil ha ett brukervennlig rent android os, uten noe ekstra skall som må kjøre på toppen. Og ja android selger bra, men det er jo i ørten forskjellige versjoner av os'et, med ørten varianter med htc sense, samsung og andre typer customiseringer.

 

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

Du burde virkelig sette deg inn i på hva Google holder på med til Android 3.0 som kommer i mot slutten av året. :thumbup:.

 

Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

 

Tror virkelig du burde slutte å føle at du vet så mye bedre hele tiden. Joda som sagt tidligere så konferansen til google, og ja så at de skal konsentrere seg om akkurat det jeg snakket om. Men jeg mener også da at de må sette retningslinjer til f.eks. HTC sitt sense slik at HTC slipper å bruke månedere på å få HTC sense til å virke skikkelig på nye android os versjoner.

Hva?, at jeg vet at Google holder på å med å forbedre UI'en på Android 3.0 mener ikke at jeg vet så mye bedre. For hadde du fulgt med på hva Google driver på med, så hadde du vist dette selv.

 

poenget var jo at jeg har sett videoen og vet hva google driver på med. Hadde du lest hva jeg skriver så hadde du jo skjønt det.

Lenke til kommentar

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

 

Google har sakt at Gingerbread skal gjøre OS`et om til å bli svært brukervennlig. Har man en Androidmobil idag med HTC-Sense, så merker man et dette er svært brukervennlig.

Android sleger tross alt 180.000 enheter pr. dag nå! Detter er over 50 millioner om man ser på en 12mnd periode. Og det vokser for hver dag. Men salgstall sier ingenting om hva som er best. Det er bare en indikasjon på hva som er mest populært.

 

Yes, men det jeg mener er at jeg vil ikke ha HTC sense. jeg vil ha ett brukervennlig rent android os, uten noe ekstra skall som må kjøre på toppen. Og ja android selger bra, men det er jo i ørten forskjellige versjoner av os'et, med ørten varianter med htc sense, samsung og andre typer customiseringer.

 

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

Du burde virkelig sette deg inn i på hva Google holder på med til Android 3.0 som kommer i mot slutten av året. :thumbup:.

 

Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

 

Tror virkelig du burde slutte å føle at du vet så mye bedre hele tiden. Joda som sagt tidligere så konferansen til google, og ja så at de skal konsentrere seg om akkurat det jeg snakket om. Men jeg mener også da at de må sette retningslinjer til f.eks. HTC sitt sense slik at HTC slipper å bruke månedere på å få HTC sense til å virke skikkelig på nye android os versjoner.

Hva?, at jeg vet at Google holder på å med å forbedre UI'en på Android 3.0 mener ikke at jeg vet så mye bedre. For hadde du fulgt med på hva Google driver på med, så hadde du vist dette selv.

 

poenget var jo at jeg har sett videoen og vet hva google driver på med. Hadde du lest hva jeg skriver så hadde du jo skjønt det.

Poenget her er jo at man skal kunne slippe dette med HTC Sense og UX som Sony Ericsson kjører på i Android 3.0. Fulgt mye med i timen her eller?

Lenke til kommentar

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google nylig fått noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Og jeg tror faktisk på Google om dette når dem sier det.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Android har fortsatt bare vært på markedet i 2 år, og er i utviklingsstadiumet enda. Noe Apple og forsåvidt har vært frem til nå. I den nærmeste fremtiden så vil du ser mye mere konkrete lanseringer av Android. Det vil nok gå inn i samme syklus som iOS, og slippes en gang i året. eller 2.

Det som jeg liker med Android, er at de setter brukeren litt mer i fokus en iOS. Dette er med tanke på muligheten for en forbruker å sette opp sin mobil etter sine egne behov. Hvordan setter man opp en iPhone utenom å orginasere snarveiene til applikasjoner på homescreenen? Det går ikke. Veldig begrenset. Ellers viser google keynote 2010 veldig mye bra ting, som vil knuse iOS. Dette er min mening, samt mange analytikere world wide.

 

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

 

Ja Google har sakt at de skal lage et så bra UI at det skal ikke lønne seg å legge skall over som HTC-Sense. Men det er ikke helt klart enda om HTC for lov eller ikke. Men det går rykter om det ja.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Kilde? har lyst å lese mer om dette. Om det stemmer det du sier så er det virkelig ett steg i rett retning for android. Så kan hw produsentene heller kjempe om å ha den beste telefonen ren hw messig.

 

men det holder ikke at det ikke skal lønne seg for hw produsentene å lage egne skall, det blir de å gjøre uansett om de klarer å gjøre det bedre eller ei.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Android har fortsatt bare vært på markedet i 2 år, og er i utviklingsstadiumet enda. Noe Apple og forsåvidt har vært frem til nå. I den nærmeste fremtiden så vil du ser mye mere konkrete lanseringer av Android. Det vil nok gå inn i samme syklus som iOS, og slippes en gang i året. eller 2.

Det som jeg liker med Android, er at de setter brukeren litt mer i fokus en iOS. Dette er med tanke på muligheten for en forbruker å sette opp sin mobil etter sine egne behov. Hvordan setter man opp en iPhone utenom å orginasere snarveiene til applikasjoner på homescreenen? Det går ikke. Veldig begrenset. Ellers viser google keynote 2010 veldig mye bra ting, som vil knuse iOS. Dette er min mening, samt mange analytikere world wide.

 

Enig i det med Home screen, widgets osv. Men dette er jo noe apple sikkert har på tegne brettet og kan komme med om de føler at brukerene krever dette. De står jo ikke stille de heller. Men at android kommer til å knuse Ios er vel heller vanskelig å tro, er nok plass til dem begge og vel så det.

Lenke til kommentar

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Kilde? har lyst å lese mer om dette. Om det stemmer det du sier så er det virkelig ett steg i rett retning for android. Så kan hw produsentene heller kjempe om å ha den beste telefonen ren hw messig.

As you wish master. Bare se her og her.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Kilde? har lyst å lese mer om dette. Om det stemmer det du sier så er det virkelig ett steg i rett retning for android. Så kan hw produsentene heller kjempe om å ha den beste telefonen ren hw messig.

As you wish master. Se her.

 

Google is focusing the bulk of its efforts on the user experience for the upcoming Gingerbread release to counter this. And they want to get the Android experience closer to the iPhone.

 

It’s unlikely that third parties will ever completely resist the temptation to meddle to differentiate their products and to get more control over the user. But Google’s goal is to make those “skins” as pointless as possible.

 

ja altså så sier de her akkurat det jeg viste fra før, og du farer med løgner. Står ingenting her om at de kommer til å nekte hw produsenter å gjøre endringer, lage Sense skal osv osv. Og da blir de garantert å gjøre det. Litt morsomt at de prøve å lage android mer likt Iphone. Noe gjør da Apple tydeligvis rett.

Lenke til kommentar

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Kilde? har lyst å lese mer om dette. Om det stemmer det du sier så er det virkelig ett steg i rett retning for android. Så kan hw produsentene heller kjempe om å ha den beste telefonen ren hw messig.

As you wish master. Se her.

 

Google is focusing the bulk of its efforts on the user experience for the upcoming Gingerbread release to counter this. And they want to get the Android experience closer to the iPhone.

 

It's unlikely that third parties will ever completely resist the temptation to meddle to differentiate their products and to get more control over the user. But Google's goal is to make those "skins" as pointless as possible.

 

ja altså så sier de her akkurat det jeg viste fra før, og du farer med løgner. Står ingenting her om at de kommer til å nekte hw produsenter å gjøre endringer, lage Sense skal osv osv. Og da blir de garantert å gjøre det. Litt morsomt at de prøve å lage android mer likt Iphone. Noe gjør da Apple tydeligvis rett.

Så så, ro ned. Har vært noen diskusjoner rundt om kring på om dem skal tillate noen å ha custom UI og greier. Men som noen linker viser så sier dem at dem fortsatt kan tillate custom UI. Og noen andre plasser sier dem at dem planlegger å blokkere for custom UI's.

 

Så det kommer helt ann på hvor du leser.

 

Men poenget var jo uansett at Google kommer til å gjøre UI'en ekstremt bra i Android 3.0 da. Og med dette så trenger du ikke å vente på at Sony Ericsson eller HTC må lage sine custom UI'er ferdig før du kan få en ny oppdatering f.eks. Blir jo som med oss som har XPERIA X10 nå. Vi må vente til ut i september for å kunne få Android 2.1 på grunn av at Sony Ericsson må lage sin UI ferdig osv først.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Enig i det med Home screen, widgets osv. Men dette er jo noe apple sikkert har på tegne brettet og kan komme med om de føler at brukerene krever dette. De står jo ikke stille de heller. Men at android kommer til å knuse Ios er vel heller vanskelig å tro, er nok plass til dem begge og vel så det.

 

Applebrukere har spørt etter dette på internasjonale forum i over et år nå. Og mange trodde at det skulle bli presentert i keynoten til Steve. Men de fikk bare muligheten til å organisere snaerveier til applikasjoner i mapper. Men dette var det stor jubel for.

 

Når det kommer til Android VS iOS, så er det plass til begge. Men Android selger nå i hampen så mye mer en iOS. De siste 3 mnd, så har Android tatt innpå iOS med 5%! i USA. Dette er en enorm økning. Og i snitt så selges det over 120.000 flere androidenheter en iOS pr.dag. Men nå har iPhone 4 kommet ut, så tallene blir litt endret i kommende tid. Men nå har ikke Motorola sluppet ut sin droid X enda. Og evo 4g er nettopp sluppet. Og galaxy S kommer og til å selge veldig bra. Og vent når Galaxy S2 kommer. den ryktes i å virkelig være grensesprengense.

 

Denne vil sette iPhone 4 tilbake i steinalderen:

post-215406-1278719036,7242_thumb.jpg

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Er løgn uansett Terminator3, når du først legger dette frem for meg som en sikkerhet, for etterpå å skylde på at noen sider på nettet sier en ting, mens andre igjen sier noe annet. Du kunne bare sagt hvordan det var med en gang.

 

Desire86: Ja brukerene av Iphone har spurt om veldig mye, mye har også kommet. Så det er ingen grunn til å tro at det vil stoppe å komme ting som brukerene spør etter.

Lenke til kommentar

Er løgn uansett Terminator3, når du først legger dette frem for meg som en sikkerhet, for etterpå å skylde på at noen sider på nettet sier en ting, mens andre igjen sier noe annet. Du kunne bare sagt hvordan det var med en gang.

 

Desire86: Ja brukerene av Iphone har spurt om veldig mye, mye har også kommet. Så det er ingen grunn til å tro at det vil stoppe å komme ting som brukerene spør etter.

Er ikke løgn i det hele tatt. Ingen av tingene er feil å si per dags dato. Om jeg sier at det vil bli sånn fordi jeg tror det vil bli slikt, så er det ingen som kan si noe på det.

 

Husk på at det er ingenting som er 100% bekrefter enda av Google.

 

Og joda, Apple kommer med ting som brukerne spør om. Men jeg tror dem er litt i trægeste laget med å få ut nye ting da. Hvor mange år tok det Apple å få wallpapers til iPhone f.eks lol?.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Er løgn uansett Terminator3, når du først legger dette frem for meg som en sikkerhet, for etterpå å skylde på at noen sider på nettet sier en ting, mens andre igjen sier noe annet. Du kunne bare sagt hvordan det var med en gang.

 

Desire86: Ja brukerene av Iphone har spurt om veldig mye, mye har også kommet. Så det er ingen grunn til å tro at det vil stoppe å komme ting som brukerene spør etter.

 

Håper det. Men apple er treige. Det har enda den samme 3,5" skjermen, ingen muligheter til kustomatisering, ingen widgets og heller ingen sosiale tjenester inklusert i iOS. Dette er bare noen av tingene som Steve får mailer om. Jeg har tro på at det kommer, men jeg er samtidig litt i tvil om det vil komme i nærmeste fremtid. Homescreenen til iPhone har jo ikke vært innovativ i det hele tatt siden første generasjon iPhone. Det har vært nesten 100% på stedet hvil. Mange trodde at dette skulle endre seg, men de må nok vente et helt år til å se.

Lenke til kommentar

Når det kommer til Android VS iOS, så er det plass til begge. Men Android selger nå i hampen så mye mer en iOS. De siste 3 mnd, så har Android tatt innpå iOS med 5%! i USA. Dette er en enorm økning. Og i snitt så selges det over 120.000 flere androidenheter en iOS pr.dag. Men nå har iPhone 4 kommet ut, så tallene blir litt endret i kommende tid.

Vel, når folk vet at iPhone 4 er rett rundt hjørnet og iPhone 3gs enda ikke har droppet dramatisk i pris, så er det vel normalt at salget stopper opp litt, hvis jeg ikke har misforstått helt?

Lenke til kommentar

Er løgn uansett Terminator3, når du først legger dette frem for meg som en sikkerhet, for etterpå å skylde på at noen sider på nettet sier en ting, mens andre igjen sier noe annet. Du kunne bare sagt hvordan det var med en gang.

 

Desire86: Ja brukerene av Iphone har spurt om veldig mye, mye har også kommet. Så det er ingen grunn til å tro at det vil stoppe å komme ting som brukerene spør etter.

Er ikke løgn i det hele tatt. Ingen av tingene er feil å si per dags dato. Om jeg sier at det vil bli sånn fordi jeg tror det vil bli slikt, så er det ingen som kan si noe på det.

 

Husk på at det er ingenting som er 100% bekrefter enda av Google.

 

Og joda, Apple kommer med ting som brukerne spør om. Men jeg tror dem er litt i trægeste laget med å få ut nye ting da.

 

 

Jeg skrev:

Så google har sagt at de kommer til å fast sette dette, at HTC, Samsung og Sony Ericsson ikke får lov til å lage deres htc sense skall osv? Slik at vi får bare rene android 3.0 mobil telefoner.

 

Du svarte med:

Ja så langt har dem sagt det. Men så har Google noen ekstremt gode UI eksperter da som skal gjøre Android 3.0 så bra UI messig at dette vil overgå alt som har med HTC Sense og UX osv.

 

Jeg klarte ikke å tyde fra dette at dette var noe du trodde de sa, beklager dumheten min. /ironi

Lenke til kommentar

Når det kommer til Android VS iOS, så er det plass til begge. Men Android selger nå i hampen så mye mer en iOS. De siste 3 mnd, så har Android tatt innpå iOS med 5%! i USA. Dette er en enorm økning. Og i snitt så selges det over 120.000 flere androidenheter en iOS pr.dag. Men nå har iPhone 4 kommet ut, så tallene blir litt endret i kommende tid.

Vel, når folk vet at iPhone 4 er rett rundt hjørnet og iPhone 3gs enda ikke har droppet dramatisk i pris, så er det vel normalt at salget stopper opp litt, hvis jeg ikke har misforstått helt?

 

Det er mye rett her. Det vil nok bli et bra hopp nå som iPhone 4 er lansert. Men at de vil levere gjevnt over 100.000 enheter pr. dag i lengre tid? Jeg er usikker. De vil nok aldri ta igjen Android. Android sitt salgstall har øket gjevfnt med 5000 i uken den siste perioden. I januar solgte de 30.000 enheter pr. dag. Nå er det over 180.000 pr. dag. Heller ikke glem at nå konkurrere allere de store produsentene om å gi ut den beste androidenheten. Da blir det vinning for oss mobilbrukere.

 

Tenk om Toyota kun skulle gitt ut en modell:)

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...