Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.

Anbefalte innlegg

Terminator 3: Poenget var at dere blåsere dette så sinnsykt opp. Så selv hele google presentasjonen, og frydet meg over at 2.2 skal komme til Desiren min. Men igjen hva er vitsen å sitte i nettleseren på ipod touchen din å innstallere programmer på mobilen din?

Poenget med å ta inn iPod Touch i bildet her var for å vise hvor gode muligheter vi har med Android mobiler og at du kan installere programmer på din Android mobil i fra hvilken som helst enhet i verden som har nettleser og internett tilgang.

Du kan til og med avinstallere alle programmene du har installert på din Android telefon via en iPod Touch heh.

Du vet, mulighetene med Android er endeløse :thumbup:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Urgelol: Du kan installere på samme enkle måten via mobilen om du vil. Like lett på både iPhone og Android. Men ser du f*** ikke nytteverdien i å kunne installere applikasjoner trådløst via pcen på den måten som du nå kan med Android 2.2? Nå snakker jeg ikke om ei 90 år gammel dame. Jeg snakker om den som generelt har basiskunnskaper som nettleser og smartmobil. Nettopp sånne som oss. Ser du på linken under, så ser du hvor enkelt dette er.

Se og lær!:

uttal deg først etterpå.

Når man skal inn å finne applikasjoner, så gjøres dette best via pcen, med tanke på alt informasjon man kan få på skjermen kontra en liten mobil.

Har sett dette for lenge lenge siden. Ja ser nytte i å av å til sitte på pcen å finne programmer, forstod bare ikke nytte verdien av det å sitte på f.eks. Ipod Touch å gjøre dette som Terminator kom med. Og igjen Desire så er det ikke jeg som snakket om 90 år gammel dame, det var en påstand en Adroid elsker kom med når han nesten datt av stolen av glede over denne funksjonen.

Hadde blitt mer glad om de plutselig fikk ordnet batteri levetiden på Desiren min, for den er desverre tragisk.

Lenke til kommentar

Joda folk ser nytteverdien men den er ikke så stor at folk trenger å rope halleluja pga det, er en kul greie men ikke noe mer. Men apple vil ha kontroll over programvaremiljøet og derfor kommer de ikke til å tillate det, å installere en app fra appstore/markedplace på tradisjonell måte er ikke vanskelig, har ihvertfall ikke hørt noen klage.

Hadde Steve Jobs annonsert dette på sin keynote, så hadde hele salen jubla som bare det. det tror jeg 100% på. Ellers kan apple ha full kontroll selv om de hadde lakt inn en sånn funksjon!? Det går jo gjennom appstore.

Mange kommer til å bruke dette. Spesielt meg. Jeg går ikke inn å installerer applikasjoner hver dag, men en gang i blant. Da er det bedre å navigere seg igjennom applikasjoner via pcen, da den lille mobilskjermen kun viser noen få av gangen.

Urgelol:

Da var det en missforståelse urgelol;) saken glemt.

Har du oppdatert nyeste firmwire? Dette gjør at din Desire skal bli bedre med tanke på batterilevetid. Men det kunne vært bedre helt klart. Noe i samme dur som iPhone.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Joda folk ser nytteverdien men den er ikke så stor at folk trenger å rope halleluja pga det, er en kul greie men ikke noe mer. Men apple vil ha kontroll over programvaremiljøet og derfor kommer de ikke til å tillate det, å installere en app fra appstore/markedplace på tradisjonell måte er ikke vanskelig, har ihvertfall ikke hørt noen klage.

Hadde Steve Jobs annonsert dette på sin keynote, så hadde hele salen jubla som bare det. det tror jeg 100% på. Ellers kan apple ha full kontroll selv om de hadde lakt inn en sånn funksjon!? Det går jo gjennom appstore.

Mange kommer til å bruke dette. Spesielt meg. Jeg går ikke inn å installerer applikasjoner hver dag, men en gang i blant. Da er det bedre å navigere seg igjennom applikasjoner via pcen, da den lille mobilskjermen kun viser noen få av gangen.

Selvsagt hadde apple fansen jublet over dette. Hele google miljøet hadde jo orgasme gjennom store deler av konferansen til google. Er slik det er på disse halvreligiøse møtene deres, men det betyr jo ikke at dere trenger å dra det med hit til forumet. Greit at det er en ok funksjon å kunne remote innstallere apps fra f.eks. pcen din, men ser faktisk mer nytte i det å kunne sende ting fra pcen, f.eks. sette opp kart ruter osv for så å overføre dette til telefonen. Her bør apple se og lære.

Lenke til kommentar

Terminator 3: Poenget var at dere blåsere dette så sinnsykt opp. Så selv hele google presentasjonen, og frydet meg over at 2.2 skal komme til Desiren min. Men igjen hva er vitsen å sitte i nettleseren på ipod touchen din å innstallere programmer på mobilen din?

Poenget med å ta inn iPod Touch i bildet her var for å vise hvor gode muligheter vi har med Android mobiler og at du kan installere programmer på din Android mobil i fra hvilken som helst enhet i verden som har nettleser og internett tilgang.

Du kan til og med avinstallere alle programmene du har installert på din Android telefon via en iPod Touch heh.

Joda, har brukt noen timer på mobilen min for å tilpasse den i alle retninger, men det er ikke alltid at endeløse muligheter er bare positivt. Er nok der Apple scorer med iphone. Tror det er mange mange mobil brukere der ut som ikke vil ha endeløse muligheter, men bare en telefon med bestemte muligheter som alle fungere på en enkel og grei måte.

Desire: Ja gjorde dette med en gang den kom ut, men følte ikke at forbedringen var så stor som jeg hadde håpet på. Lader jeg ikke hver natt så blir telefonen desverre tom for strøm før middag dagen etterpå. Er for dårlig med ca 36 timers levetid med normalt bruk.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar
Poenget her er at det er MYE enklere å installere på en Android telefon.

La me se: trykk "app store", skriv "opera", velg programmet, trykk "installer".

Og før du får gjort det, må du ha installert iTunes, QuickTime, Bonjour servicen og noen andre servicer, for så å måtte registrere en hel haug med ting inkludert ditt kontonummer osv osv for så å måtte plugge din iPhone i USB kabelen som er til den før du kan installere selv gratis apps.

For å aktivere telefonen opprinnelig ja, men når telefonen fungerer kan du laste ned apps på egenhånd rett på telefonen. Man må ikke synce om man ikke vil.

Lenke til kommentar

Stemmer det urgelol. Men nå skal det sies at apple sine keynote er mye mer "religiøse". Da de presenterte at iPhone fikk copy and paste. så var det jubel og skriking i hele salen. En annen her på forumet såg og et innslag på av en som rista så mye av glede at han besvimte. Ellers har du ordbruken til Steve Jobs med store ord som får det hele til å høres så mye mer fantastisk ut en hva det virkelig er. Han er flink psykologisk sett til å trollbinde folk i salen med sine taler. Ser du på google sine keynotes, så er det ikke så mye "wow, fantastic osv"

Ellers var det svært mye jubel når Steve jobs annonserte:

-Mulighet for å legge applikasjoner i mapper på homescreen.

-Når det ble mulighet å filme med kameraet.

-Når man kunne sende mms

Google presenterer ikke noe så elementært på en storslått måte. Det gjør de kun med ting som faktisk er noe å se opp mot.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Joda, har brukt noen timer på mobilen min for å tilpasse den i alle retninger, men det er ikke alltid at endeløse muligheter er bare positivt. Er nok der Apple scorer med iphone. Tror det er mange mange mobil brukere der ut som ikke vil ha endeløse muligheter, men bare en telefon med bestemte muligheter som alle fungere på en enkel og grei måte.

Desire: Ja gjorde dette med en gang den kom ut, men følte ikke at forbedringen var så stor som jeg hadde håpet på. Lader jeg ikke hver natt så blir telefonen desverre tom for strøm før middag dagen etterpå. Er for dårlig med ca 36 timers levetid med normalt bruk.

Og hvis disse endeløse mulighetene hadde vært på iPhone, så hadde du ikke trengt å bruke dem heller.

Om disse mulighetene hadde vært på iPhone, så hadde jo flere folk kjøpt en iPhone da, siden det faktisk er folk som liker mange muligheter.

Lenke til kommentar
Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

Synest du det er vanskelig å installere programmer på iphone?

Poenget her er at det er MYE enklere å installere på en Android telefon.

Utvalgte Android-telefoner, hvis jeg ikke tar helt feil.

(Jeg beklager hvis jeg tar feil, og at Android 2.2 blir tilgjengelig på alle modeller, og denne funksjonen kan brukes på samtlige.)

Lenke til kommentar

Terminator 3 : Med endeløse muligheter følger også endløse problemer for de normale mobilbrukerene som ikke har den tekniske innsikter eller interessen som vi har. Er ikke for ingenting at Iphone var den mobilen som har "drevet" frem måte vi bruker telefonene vi har i dag. Apple satte virkelig fart på det å få touch telefonene brukervennlig. Og enda er de bedre på en del måter. F.eks. er tastaturet på 3GS bedre enn det er på Desire, og iværtfall hva det var på X10(det sugde).

Skal man selge mobiler i dag så tror jeg ikke endeløse muligheter er det som får deg til å selge flere titalls millioner, ei heller specs. Vi kjøper kanskje mobiler etter disse premissene, men jeg tror ikke vi er i flertall.

Endret av UrgeLoL
Lenke til kommentar

Ser du på google sine keynotes, så er det ikke så mye "wow, fantastic osv"

Kanskje det ikke er så mye å være entusiastisk for?

Ellers må jeg si at det er fint at T3 er tilbake i tråden. Det har vært litt stusselig kvalitet på innleggene i det siste.

Hehe der lo jeg godt.

Om man ser google sin siste keynote, så ser man helt klart at de er med i markedet for å vinne.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Ser du på google sine keynotes, så er det ikke så mye "wow, fantastic osv"

Kanskje det ikke er så mye å være entusiastisk for?

Ellers må jeg si at det er fint at T3 er tilbake i tråden. Det har vært litt stusselig kvalitet på innleggene i det siste.

Hehe, har vært ganske opptatt på XDA-Developer sin side nå etter at XPERIA X10 ble rootet. Så har ikke hatt så mye tid til å være her nå i den siste tiden.

Dere kan se et godt eksempel på hvordan min XPERIA X10 ser ut nå da etter at jeg rootet den.

Capture, Capture 2, Capture 3, Capture 4, Capture 5 og Capture 6

Alle disse bildene er tatt med et Android program som heter ShootMe som også krever root.

Terminator 3 : Med endeløse muligheter følger også endløse problemer for de normale mobilbrukerene som ikke har den tekniske innsikter eller interessen som vi har. Er ikke for ingenting at Iphone var den mobilen som har "drevet" frem måte vi bruker telefonene vi har i dag. Apple satte virkelig fart på det å få touch telefonene brukervennlig. Og enda er de bedre på en del måter. F.eks. er tastaturet på 3GS bedre enn det er på Desire, og iværtfall hva det var på X10(det sugde).

Skal man selge mobiler i dag så tror jeg ikke endeløse muligheter er det som får deg til å selge flere titalls millioner, ei heller specs. Vi kjøper kanskje mobiler etter disse premissene, men jeg tror ikke vi er i flertall.

Hvis man må gå rundt å tenke på at ting skal fungere 100% uansett og at man må tenke på at alt må være bombe sikkert osv, så, må man ta til takket med veldig begrensede ting.

Igjen, Android er som Windows. Den er åpen for det meste og man kan installere alle typer programmer på veldig mange måter. Og at man selv må passe på hva man gjør med mobilen.

Hvis du kan ha kontroll med din vanlige datamaskin med WIndows 7, da kan du definitivt ha 110% kontroll over din Android telefon også.

Apple kunne ha latt alle som vil være på den sikre side bruke iTunes og AppStore, men dem kunne også ha latt brukerne fått lov til å installere iPhone programmer på mange andre måter da for dem som er mere krevende og avanserte brukere.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Desire86: Steve Jobs er virkelig en salgsmann. Han hadde vært virkelig farlig om han joinet al qaida, da kunne vi bare ha grevd oss ned i påvente at de tok over verden.

Han er en meget god mann å ha i teamet. Jeg vet ikke om du ser sett på HTC sine keynote`s? Her har du koreanere som så vidt kan snakke engelsk. De har strålende og grensesprengende produkter, men presenterer de helt forjævlig. Hadde Steve Jobs jobber for HTC, så skulle man sett mye bedre presentasjoner. Du må se forskjellen, og du vil smile!

T3: Jeg liker oppsettet ditt. Dette er noe iPhone bare kan drømme om. Mulighet for å gjøre homescreen om etter sitt eget ønske er det som alle produsenter nå tilsetter sine smartmobiler. Utenom Apple.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

Lenke til kommentar

Tror faktisk google skulle ha konsentrert seg i å lage en virkelig brukervennlig interface for android, og så valgt at denne skulle være standard for alle android mobiler. På den måten hadde googles android oppdateringer kommet til alle android mobiler samtidig. Man slipper å vente på Sony ericsson som skal vente ett halvt år på å oppdatere x10, eller på HTC som lover oppdateringer til Hero i over ett år.

Du burde virkelig sette deg inn i på hva Google holder på med til Android 3.0 som kommer i mot slutten av året. :thumbup:.

Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Hvis man må gå rundt å tenke på at ting skal fungere 100% uansett og at man må tenke på at alt må være bombe sikkert osv, så, må man ta til takket med veldig begrensede ting.

Snip

Hvorfor det? Hvorfor kan ikke google lage en rekke muligheter for customisering for både mobil produsenter og brukere? Tenkt Little big planet f.eks. bare som os interface :p Altså en rekke verktøy for å få det slik du vil, men samtidig vil alle android telefoner kjøre samme os og kunne oppdateres samtidig så lenge hw tåler det.

Lenke til kommentar

Google har sakt at Gingerbread skal gjøre OS`et om til å bli svært brukervennlig. Har man en Androidmobil idag med HTC-Sense, så merker man et dette er svært brukervennlig.

Android sleger tross alt 180.000 enheter pr. dag nå! Detter er over 50 millioner om man ser på en 12mnd periode. Og det vokser for hver dag. Men salgstall sier ingenting om hva som er best. Det er bare en indikasjon på hva som er mest populært.

Lenke til kommentar

Du burde virkelig sette deg inn i på hva Google holder på med til Android 3.0 som kommer i mot slutten av året. :thumbup:.

Tror det var snakk om at Android 3.0 skal komme ut i oktober eller noe sånt.

Tror virkelig du burde slutte å føle at du vet så mye bedre hele tiden. Joda som sagt tidligere så konferansen til google, og ja så at de skal konsentrere seg om akkurat det jeg snakket om. Men jeg mener også da at de må sette retningslinjer til f.eks. HTC sitt sense slik at HTC slipper å bruke månedere på å få HTC sense til å virke skikkelig på nye android os versjoner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...