Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er noe iPhone brukere bare kan drømme om å få.

 

Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

 

Også dette er noe iPhone brukere kan se langt etter.

 

Ikke at dere trenger dette, men dere går glipp av mye fint med å ha en iPhone da.

 

Og detter er enklere enn appstore fordi?

Unskyld meg, men jeg må bare :lol:.

Er ikke snakk om at det er lett nok, det er snakk om at det er en lek å installere programmer på en Android telefon nå. Og at det er så lett at selv en 90 år gammel dame kan gjøre dette uten problem.

 

Er snakk om hva som er lettest å bruke her. Husk at vi snakker om brukervennlighet her :thumbup:.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

ahpadt. Med nye Android 2.2 så kan du installere applikasjoner over det trådløse nettet uten å måtte røre mobilen noen gang. Du finner den applikasjonen du vil ha via nettleser google chrome. Så trykker du på "installer på mobil" oppe til høyre. SÅ installerers applikasjonen direkte på din mobil, uten at du engang trenger å røre den. Veldig enkelt. Samtidig er det mye bedre og lettere å navigere seg rundt på en applikasjonsmarked på en pc kontra mobilen.

 

Se på Google keynote I/O day 2 på youtube. Her ser du presentasjon av det hele. Altså en enklere måte å insatllere applikasjoner på en det apple klarer å levere pr. dags dato.

Lenke til kommentar

Dette er noe iPhone brukere bare kan drømme om å få.

 

Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

 

Også dette er noe iPhone brukere kan se langt etter.

 

Ikke at dere trenger dette, men dere går glipp av mye fint med å ha en iPhone da.

 

Og detter er enklere enn appstore fordi?

Unskyld meg, men jeg må bare :lol:.

Er ikke snakk om at det er lett nok, det er snakk om at det er en lek å installere programmer på en Android telefon nå. Og at det er så lett at selv en 90 år gammel dame kan gjøre dette uten problem.

 

Er snakk om hva som er lettest å bruke her. Husk at vi snakker om brukervennlighet her :thumbup:.

 

Jeg klarer ikke å forstå hva du mener her.

Lenke til kommentar
Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

Synest du det er vanskelig å installere programmer på iphone?

Poenget her er at det er MYE enklere å installere på en Android telefon.

 

Og ikke nok med det. Du kan når som helst og hvor som helst i verden installere programmer på din Android telefon via Android Market på mobilen din. Med iPhone, så er du avhengig av å måtte bruke iTunes og AppStore på en PC / laptop for å kunne installere noe.

 

Så jeg kan være på en fjell tur eller en tur på hytta uten å måtte være avhengig av en bærbar laptop med mobilt internett for å kunne installere noen programmer på en Android telefon.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Dette er noe iPhone brukere bare kan drømme om å få.

 

Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

 

Også dette er noe iPhone brukere kan se langt etter.

 

Ikke at dere trenger dette, men dere går glipp av mye fint med å ha en iPhone da.

 

Og detter er enklere enn appstore fordi?

Unskyld meg, men jeg må bare :lol:.

Er ikke snakk om at det er lett nok, det er snakk om at det er en lek å installere programmer på en Android telefon nå. Og at det er så lett at selv en 90 år gammel dame kan gjøre dette uten problem.

 

Er snakk om hva som er lettest å bruke her. Husk at vi snakker om brukervennlighet her :thumbup:.

 

Så du skal ha en 90 år gammel dame til å.

1. Laste ned og innstallere Chrome.

2. Innstallere en Chrome add-on?

3. Så bruke dette programmet til å finne og innstallere programmene til mobilen.

 

Trur hun 90 år gamle damen vil finne dette og det å gå inn på appstore og finne og laste ned programmer akkurat like vanskelig, faktisk kanskje litt være å gjøre det på den fjernstyrte måten.

 

Og hvorfor i all verden tror dere at Apple aldri vil lansere noe lignende i f.eks. Itunes?

Lenke til kommentar
Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

Synest du det er vanskelig å installere programmer på iphone?

Poenget her er at det er MYE enklere å installere på en Android telefon.

 

Og ikke nok med det. Du kan når som helst og hvor som helst i verden installere programmer på din Android telefon via Android Market på mobilen din. Med iPhone, så er du avhengig av å måtte bruke iTunes og AppStore på en PC / laptop for å kunne installere noe.

 

Så jeg kan være på en fjell tur eller en tur på hytta uten å måtte være avhengig av en bærbar laptop med mobilt internett for å kunne installere noen programmer på en Android telefon.

 

Er noen måneder siden jeg hadde Iphone 3GS, har Desire nå, men må man virkelig det? Ikke slik jeg husket det.

 

Nei. Du laster ned et program fra Market. Går inn på siden på pcen, finner frem google kontoen og lager en bruker på under 10 sec. Vips så er det ferdig,

 

Ahh akkurat, ja hun 90 år gamle damen fikk virkelig fart på seg nå. Hun sitter akkurat nå å plages med å tyde sikkerhetskoden på slutten av google konto registreringen. Men det ordner seg sikkert.

Lenke til kommentar

Det er ikke bare apple som lager ladere til iphone, apple har vel den største basen av ekstrautstyr tilgjengelig for deres produkter laget av andre produsenter.

 

 

Jepp det er ikke bare apple som lager ladere, men hypotetisk hvis man med en nokia reiser på tur med bare htc mennesker...så kan man låne hverandres lader.

men hvis man har glemt sin lader og du er den eneste med iphone..så har du faktisk ingen løsning. :)

Lenke til kommentar

Dette er noe iPhone brukere bare kan drømme om å få.

 

Jepp, bruker det på min XPERIA X10 nå, og det er jo så lett å installere apps nå at det nesten er til å grine over heh laugh.gif.

 

Også dette er noe iPhone brukere kan se langt etter.

 

Ikke at dere trenger dette, men dere går glipp av mye fint med å ha en iPhone da.

 

Og detter er enklere enn appstore fordi?

Unskyld meg, men jeg må bare :lol:.

Er ikke snakk om at det er lett nok, det er snakk om at det er en lek å installere programmer på en Android telefon nå. Og at det er så lett at selv en 90 år gammel dame kan gjøre dette uten problem.

 

Er snakk om hva som er lettest å bruke her. Husk at vi snakker om brukervennlighet her :thumbup:.

 

Så du skal ha en 90 år gammel dame til å.

1. Laste ned og innstallere Chrome.

2. Innstallere en Chrome add-on?

3. Så bruke dette programmet til å finne og innstallere programmene til mobilen.

 

Trur hun 90 år gamle damen vil finne dette og det å gå inn på appstore og finne og laste ned programmer akkurat like vanskelig, faktisk kanskje litt være å gjøre det på den fjernstyrte måten.

 

Og hvorfor i all verden tror dere at Apple aldri vil lansere noe lignende i f.eks. Itunes?

Wow, du fikk jo virkelig med deg på hvordan dette fungerte.

 

Bare for å gi deg et hint på hvordan dette funker, så kan jeg sitte på min iPod Touch med nettleseren der og installere programmer på min XPERIA X10.

 

Sier dette deg noe?

Lenke til kommentar

Urgelol: Du kan installere på samme enkle måten via mobilen om du vil. Like lett på både iPhone og Android. Men ser du f*** ikke nytteverdien i å kunne installere applikasjoner trådløst via pcen på den måten som du nå kan med Android 2.2? Nå snakker jeg ikke om ei 90 år gammel dame. Jeg snakker om den som generelt har basiskunnskaper som nettleser og smartmobil. Nettopp sånne som oss. Ser du på linken under, så ser du hvor enkelt dette er.

 

Se og lær!:

 

uttal deg først etterpå.

Når man skal inn å finne applikasjoner, så gjøres dette best via pcen, med tanke på alt informasjon man kan få på skjermen kontra en liten mobil.

Endret av Desire86
Lenke til kommentar
Poenget her er at det er MYE enklere å installere på en Android telefon.

La me se: trykk "app store", skriv "opera", velg programmet, trykk "installer".

Og før du får gjort det, må du ha installert iTunes, QuickTime, Bonjour servicen og noen andre servicer, for så å måtte registrere en hel haug med ting inkludert ditt kontonummer osv osv for så å måtte plugge din iPhone i USB kabelen som er til den før du kan installere selv gratis apps.

Endret av Terminator 3
Lenke til kommentar

Terminator 3: Poenget var at dere blåsere dette så sinnsykt opp. Så selv hele google presentasjonen, og frydet meg over at 2.2 skal komme til Desiren min. Men igjen hva er vitsen å sitte i nettleseren på ipod touchen din å innstallere programmer på mobilen din? Skjønner at man i enkelte tilfeller kan få brukt denne funksjonen på en fornuftig måte, men tror ikke det blir brukt veldig mye. Og som apegryn skrive, så er det jo ikke akkurat veldig vanskelig å innstallere programmer på iphone.

 

Refsa: Ikke drit deg ut, jeg tok ikke frem hun 90 år gamle damen som ett eksempel, og jeg har aldri sagt at noen 90 år gammel dame vil få til å innstallere noe på iphone.

Lenke til kommentar

Joda folk ser nytteverdien men den er ikke så stor at folk trenger å rope halleluja pga det, er en kul greie men ikke noe mer. Men apple vil ha kontroll over programvaremiljøet og derfor kommer de ikke til å tillate det, å installere en app fra appstore/markedplace på tradisjonell måte er ikke vanskelig, har ihvertfall ikke hørt noen klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...