Gå til innhold

Er iPhone best? Og hvorfor? En forhandlers syn på virkeligheten.


Anbefalte innlegg

Om noe skjer som er fysisk som denne feilen så klart er (det er ikke software-feil når du kan gjøre noe fysisk for å fremtvinge det, vel? Kan ikke skylde på Windows når ikke museknappen fungerer), så er det jo Apple sin feil? Eller er det kundene som fant ut av at telefonen ikke holder mål sin feil at de tok opp dette temaet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, men fremdeles ikke Apple sin feil.

Er 5% feil for mye må fabrikken bedre kvalitetskontrollen sin etter påpakning fra Apple.

 

I dette tilfelle, så er det det apple som har skutt gullfuglen selv ja.

 

http://www.itavisen.no/846257/apple-erkjenner-iphone-4-problem

Legg merke til at apple aldri sier hvorfor "dødsgrepet" ødlegger for signalet. Helt klart en designfeil. Noe Apple aaldri ville innrømmet!? Flere eksperter som har peiling på dette har uttalt seg gjennom media allerede før lanseringen.

Kan prøve å finne link om jeg ikke er troverdig nok for deg.

 

Jeg blir mindre blid om kundene kommer å retunerer sin iPhone 4 på butikken i fremtiden pga antenneproblem. Så jeg håper faktisk at Apple fikser dette på en eller annen måte. Men jeg må innrømme at jeg trekker på smilebåndet.

Endret av SolbergMobil
Lenke til kommentar

Noen påstår det hjelper å teipe langs kanten på simkortet, andre sier det hjelper å teipe langs glippen på venstre side av telefonen.

Andre igjen sier det hjelper å skru av wifi.

 

Vi får heller vente å se om det er telefonen eller nettet.

 

Tester viser at den har bedre mottakerforhold enn tidligere modeller. Hvis det er tilfelle vil den virke helt uten problemer for meg da 3G og 3GS gjør det pr. i dag.

Det gjorde forøvrig de andre telefonene mine også.

 

 

Edit: Glemte jo en bokstav eller to :)

Endret av PL610
Lenke til kommentar

De isolerte jo til og med antennen:

 

Webb also took a piece of electrical tape and wrapped it around the iPhone's metal band where the hand was causing interference. He then repeated the experiment above. "There was absolutely no difference between having the electrical tape and not having it," he reports.

 

:)

Lenke til kommentar

De isolerte jo til og med antennen:

 

Webb also took a piece of electrical tape and wrapped it around the iPhone's metal band where the hand was causing interference. He then repeated the experiment above. "There was absolutely no difference between having the electrical tape and not having it," he reports.

 

:)

 

Problemet er vel at de to antennene kommer bort hverandre, ikke at hånden kommer bort antennen i seg selv?

 

AtW

Lenke til kommentar

Det er det som det spekuleres i.

Men det virker som de har testet dette siden de holdt den i "grip of death" med venstre hånd som da skal gi kontakt over skjøten.

 

Han skal uansett teste ytterligere neste uke og publisere resultatene. Vi får se hva de viser da.

 

Edit: Forandret ordlyden bittelitt :)

 

Edit 2: Det ser ut som deres versjon av "grip of death" er å bruke to hender der høyre hånd faktisk er den som kopler sammen antennene.

http://www.antennasys.com/antennasys-blog/

Endret av PL610
Lenke til kommentar

En bekjent som jobber med kommunikasjon og sambandsutstyr fortalte meg en gang at skal man forandre antennelengden, skal man halvere den, eller doble den.

Hvis antennene kobles sammen forandres lengden og vil ikke lenger stemme. Spørsmålet er da om bar hud, selv når den er fuktig har nok ledeevne til å effektivt forandre antennelengden, eller om det er noe annet som skjer. Det er en grunn til at antennene er adskilt fra fabrikk.

 

Noen hevder at problemet forsvinner hvis de skrur av wifi, noe som i såfall kan tyde på at wifi-antennen i utgangspunktet er aktiv og forstyrrer GSM-antennen ved hudkontakt mellom dem.

Dette er rimelig lett å teste, derfor tror jeg det er mer til denne saken enn det som kommer frem i media.

 

Jeg har utdanning selv på området og hel/halvbølgeantenner har ingenting med saken å gjøre.

 

 

Strøm går til jord og du leder strøm, verre er det ikke. Om du hadde hatt en plate som var jordet så ville den absorbere radiosignaler, om det ikke var jordet så ville signalene trengt gjennom. DU er jordet, og den åpne antennen til iPhone er utsatt for at du jorder signalet til bakken.

 

Vet du hvordan skjermede kabler fungerer i prinsippet? De er jordet i den ene enden for å absorbere ytre påvirkninger, slik at skjermen absorberer støyen og sender den til jord istedet for inn i kabelen.

 

 

Edit: Det at du kobler sammen GSM/3G-antennen og WiFi/bluetooth gjør saken verre, ikke fordi de magisk kolliderer, men fordi du sender begge to til jord. Så med andre ord skal du egentlig miste WiFi også når du holder mobilen "feil".

 

 

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Det at strøm jordes til bakken tror jeg ikke har noe å si i dette tilfellet. Telefonens jord og bakkens jord er to vidt forskjellige ting og har lite eller ingenting med hverandre å gjøre.

 

Da har jeg heller mer tro på dette:

The so-called bumper case is a much thicker insulator (or dielectric) than a piece of tape. It pushes the lossy dielectric (your hand) further away, significantly reducing the capacitance. I would expect this to reduce the detuning effect, but not the attenuating effect. Will it help? You betcha'. However, it is a tradeoff: pushing a very high dielectric constant but lossy material away, and substituting it with a lower dielectric constant material. If I were a betting man, I would guess that the dielectric constant of the materials used is about 3.3. So, it still will load the antenna, but not as much; and it is entirely possible that this was taken into consideration in the design of the antenna.

http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/26/hey-hold-the-phone-like-this.html

 

Det er ikke den elektriske kontakten med antennen som er problemet, men at man holder hånden så nær antennen.

Det jeg er bekymret for er hudkontakt mellom to aktive antenner, men det har jeg ikke sett noe bevis for at er et problem noe sted bortsett fra noen forumposter.

Lenke til kommentar

kjøpte meg ny mobil for 2 uker siden. det var på tide å bytte ut den 3 år gamle blackberry pearl telefonen min etter den plutselig avgikk ved døden.

da ble det en iphone 3gs. valget sto mellom den og X10.

prisen var den samme. valget falt på iphone rett og slett fordi den passer bedre til mitt bruk. jeg bruker telefonen også til ebook leser, mp3-spiller, email (imap og exchange). og også var kravet at det var god lyd og en god mikrofon. + størrelse og vekt.

tok en titt på begge to fra kolleger. og valget mitt falt på iphone 3gs 16 gig.

etter min mening et godt valg. den passer perfekt til mitt behov.

selvsagt... det er plagsomt å ikke kunne bruke en mp3 som ringetone uten å modde den.. og batteriet er ikke det beste jeg har sett.

men totalt sett en telefon jeg er ganske fornøyd med.

iphone 4 er ikke verd pengene etter min mening.

med IOS4 på 3gs så har den de samme fungsjonene. men selvsagt.. iphone4 har mer prosessorkraft. men prisforskjellen forsvarer ikke forbedringene på noe som helst måte.

 

hva som skjer neste gang det blir ny telefon vil tiden vise. om det blir apple, blackberry, nokia eller SE er ukjent. men blir nok en av de.

Lenke til kommentar

Det at strøm jordes til bakken tror jeg ikke har noe å si i dette tilfellet. Telefonens jord og bakkens jord er to vidt forskjellige ting og har lite eller ingenting med hverandre å gjøre.

 

Da har jeg heller mer tro på dette:

The so-called bumper case is a much thicker insulator (or dielectric) than a piece of tape. It pushes the lossy dielectric (your hand) further away, significantly reducing the capacitance. I would expect this to reduce the detuning effect, but not the attenuating effect. Will it help? You betcha'. However, it is a tradeoff: pushing a very high dielectric constant but lossy material away, and substituting it with a lower dielectric constant material. If I were a betting man, I would guess that the dielectric constant of the materials used is about 3.3. So, it still will load the antenna, but not as much; and it is entirely possible that this was taken into consideration in the design of the antenna.

http://www.antennasys.com/antennasys-blog/2010/6/26/hey-hold-the-phone-like-this.html

 

Det er ikke den elektriske kontakten med antennen som er problemet, men at man holder hånden så nær antennen.

Det jeg er bekymret for er hudkontakt mellom to aktive antenner, men det har jeg ikke sett noe bevis for at er et problem noe sted bortsett fra noen forumposter.

 

Jeg har prøvd flere ganger å drepe signalet på min iPhone 4 men klarer det ikke. Får ned til 2 bars om jeg prøver hardt nok med 'deathgrip' aka holde rundt telefonen som om du vil klemme livsskiten ut av den.

 

Når jeg kun holdt en finger over 'broen' så gikk faktisk signalet opp fra 4 til 5 bars. Flotte greier.

 

Myth busted.

Endret av ahpadt
Lenke til kommentar

kjøpte meg ny mobil for 2 uker siden. det var på tide å bytte ut den 3 år gamle blackberry pearl telefonen min etter den plutselig avgikk ved døden.

da ble det en iphone 3gs. valget sto mellom den og X10.

prisen var den samme. valget falt på iphone rett og slett fordi den passer bedre til mitt bruk. jeg bruker telefonen også til ebook leser, mp3-spiller, email (imap og exchange). og også var kravet at det var god lyd og en god mikrofon. + størrelse og vekt.

tok en titt på begge to fra kolleger. og valget mitt falt på iphone 3gs 16 gig.

etter min mening et godt valg. den passer perfekt til mitt behov.

selvsagt... det er plagsomt å ikke kunne bruke en mp3 som ringetone uten å modde den.. og batteriet er ikke det beste jeg har sett.

men totalt sett en telefon jeg er ganske fornøyd med.

iphone 4 er ikke verd pengene etter min mening.

med IOS4 på 3gs så har den de samme fungsjonene. men selvsagt.. iphone4 har mer prosessorkraft. men prisforskjellen forsvarer ikke forbedringene på noe som helst måte.

 

hva som skjer neste gang det blir ny telefon vil tiden vise. om det blir apple, blackberry, nokia eller SE er ukjent. men blir nok en av de.

 

 

Høres ut som du har gjort et dårlig valg, for X10 kan gjøre det samme som du lister opp. Samtidig er iPhone kjent for å være en av de dårligste mobilene på markedet når det gjelder dekning og samtalekvalitet. Min 1. gen iPhone var så dårlig at jeg kunne glemme å bruke den via Bluetooth som handsfree i bilen. Trodde det var bilen det var noe galt med men da jeg byttet til Xperia X1 var det som natt og dag... Ellers har de omtrent samme størrelse og veier begge 135g.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

kjøpte meg ny mobil for 2 uker siden. det var på tide å bytte ut den 3 år gamle blackberry pearl telefonen min etter den plutselig avgikk ved døden.

da ble det en iphone 3gs. valget sto mellom den og X10.

prisen var den samme. valget falt på iphone rett og slett fordi den passer bedre til mitt bruk. jeg bruker telefonen også til ebook leser, mp3-spiller, email (imap og exchange). og også var kravet at det var god lyd og en god mikrofon. + størrelse og vekt.

tok en titt på begge to fra kolleger. og valget mitt falt på iphone 3gs 16 gig.

etter min mening et godt valg. den passer perfekt til mitt behov.

selvsagt... det er plagsomt å ikke kunne bruke en mp3 som ringetone uten å modde den.. og batteriet er ikke det beste jeg har sett.

men totalt sett en telefon jeg er ganske fornøyd med.

iphone 4 er ikke verd pengene etter min mening.

med IOS4 på 3gs så har den de samme fungsjonene. men selvsagt.. iphone4 har mer prosessorkraft. men prisforskjellen forsvarer ikke forbedringene på noe som helst måte.

 

hva som skjer neste gang det blir ny telefon vil tiden vise. om det blir apple, blackberry, nokia eller SE er ukjent. men blir nok en av de.

 

 

Høres ut som du har gjort et dårlig valg, for X10 kan gjøre det samme som du lister opp. Samtidig er iPhone kjent for å være en av de dårligste mobilene på markedet når det gjelder dekning og samtalekvalitet. Min 1. gen iPhone var så dårlig at jeg kunne glemme å bruke den via Bluetooth som handsfree i bilen. Trodde det var bilen det var noe galt med men da jeg byttet til Xperia X1 var det som natt og dag... Ellers har de omtrent samme størrelse og veier begge 135g.

 

Høres ut som om at du har gjort ett dårlig valg, kjøpte meg en X10 med en gang den kom ut, og det gikk en uke før at jeg angret som en hund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...